צור קשר עם הרב ברלנד

נְצֹר תּוֹרָתִי • מעמד כבוד התורה לבחורי ישיבת 'ברסלב חכמה ודעת' בהשתתפות הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

מעמד כבוד התורה 'נצור תורתי' למאות בחורי ישיבת 'חכמה ודעת' ○ שירה וניגונים ○ המשא המרכזי ממורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א במעלת לימוד הגמרא בעיון ○ מבחן על מאות דפי גמרא בעל פה ○חלוקת התעודות עם חתימת יד קודשו

ביום המסוגל ראש השנה לאילנות חמישה עשר בשבט התכנסו להם מאות בחורי ישיבת "ברסלב חכמה ודעת" שע"י "מוסדות שובו בנים" בנשיאות מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א למעמד כבוד התורה למאות הבחורים אשר נבחנו למדו ושיננו בעל פה מאות דפי גמרא ממסכתות הש"ס שנלמדו במהלך השנתיים האחרונות. המעמד התקיים באולמי 'כינור דוד' בהר חוצבים עיה"ק ירושלים תובב"א.

לקראת השעה 17:00 מורינו הרב שליט"א נכנס למעמד לקול שירת 'כי אורך ימים' בשמחה עצומה על הזכות אשר מורינו הרב שליט"א מטריח עצמו להשתתף במעמד כבוד התורה לבחורי החמד. לאחר שהתיישב מורינו הרב שליט"א בכסא קודשו התזמורת ומקהלת הבחורים של שובו בנים ניגנו ניגוני רגש והתעוררות לכבוד המעמד המרגש.
לאחר מספר דקות הר"ר איתמר רפאל מנחה המעמד, הזמין את הרה"ג ר' ברוך וידיסלבסקי שליט"א ראש כולל גור בקריית גת ומרבני גור בעיר אשדוד לשאת דברי חיזוק על מעלת לימוד התורה דווקא בימים אלו כאשר "בחוץ תשכל חרב" – ו"מחדרים אימה" זה פגעי הטכנולוגיה. והבחורים הטהורים של הישיבה הקדושה זוכים לעמוד בפרץ ולשקוע בעולמה של תורה. לאחר סיום דברי החיזוק זכינו למספר ניגונים נוספים. שלאחריהם המשא המרכזי ממורינו הרב שליט"א לפניכם תקציר דבריו שנאמרו במהלך המעמד:
במרבית השיעור הרב עסק בחשיבות לימוד הגמרא בעיון ובזה אף החל את משא קודשו בתורה ל"א תנינא מכך שעל ידי הנגינה אדם ניכר אם קיבל עליו עול תורה ופירש הרב שאם אפשר לנגן ולשיר אם לא לומדים תורה. בתוך דברים אלו עסק בעניין אסתר שקיללה את אחשוורוש וקראה לו "כלב" ומכיוון שכך המתיקה עליו הדינים שהיו עליו. ואמר שאדם אסור לו לקלל אף אחד לא משנה מי זה ומה הוא עשה. כמו כן הזכיר את הפטרת פרשת השבוע – שירת דבורה שנקראת אשת לפידות מכיון שהייתה מוקפת אש ואף התנאים והאמוראים היו מוקפים אש כרבי זירא ועשרה הרוגי מלכות.
מעניין לעניין דיבר במעלת רבי עקיבא אשר סרקו את בשרו במסרקות של ברזל ואמר שאם אדם לומד וקשה לו ואף על פי הוא מתגבר נחשב לו הדבר כאילו סורקים את בשרו במסרקות של ברזל! הרב אמר ש'עין לא ראתה אלוקים זולתך' נאמר על הרוגים על קדושת ה' ואלה ההרוגים במלחמה הי"ד אין כל בריה יכולה לעמוד במחיצתם. וכן סיפר על גבורת אלה אשר נעקדו בשנות השואה האיומות הי"ד ואלה שניצלו מעל לדרך הטבע. מבעד לדברים אלו חזר לחזק את הבחורים לעמוד על המשמר כנגד פגעי הטכנולוגיה.
לאחר דברי אש להבה אלו חזר לעסוק במעלת לימוד התורה ובעיקר בעיון התורה, ועסק בפרשיות השבוע ביציאת מצרים ואמר שכל מה שעם ישראל יצא ממצרים היה רק בשביל עסק התורה.
בחלקו השני של השיעור עסק בשני נושאים עליהם מרבה לדבר, הראשון שבהם הם מחלוקות הראשונים והאחרונים בסוגיות השונות כדוג' בן פקועה ומכירת בני השפחות שעל סוגיות אלו נשפכו דיו כים אשר אין לו סוף ובעצם מבהיר הרב שליט"א כי אלו היו המחלוקות בין האחים לבין יוסף הצדיק. ועסק במכירת יוסף אשר נמכר בעבור נעליים ובעצם זה עניין תפירת הנעליים לשכינה – שיהיה מקום לשכינה גם במקומות הנמוכים. וחזר לכך שכאשר הבחור לומד גמרא בעיון הוא בורא נעליים לשכינה.
הנושא השני הוא הביטול לצדיק בעניין אליעזר שהלך לחפש שידוך לרבקה ולמרות כל הקושיות צעק לה', כמובא בתורה מ"ו שראשי תיבות "שמע ה' קולי אקרא" הוא 'קשיא'. ומכיוון שזכה לצעוק לה' זכה לראות שמרבקה יצא יעקב אבינו והבין מדוע אברהם שלחו דווקא לשם.
בתוך הדברים הרב חיזק שוב ושוב את לימוד הגמרא וניצול הזמן והזכיר את שר התורה הגר"ח קנייבסקי זצוק"ל שפעם אחת ערך סיום הש"ס בחמש דקות והסביר שכאשר היה מחכה בחופות היה לו פנאי של חמש דקות וניצל אותם לסדר מיוחד של ש"ס.
את המשא המרכזי הרב סיים במעלת היום – חמישה עשר בשבט שהוא ראש השנה לכל דבר ואמר שכל מה שאדם מבקש בט"ו בשבט הוא בוודאי יקבל בזכות היום הקדוש והמרומם הזה.
לאחר למעלה מחצי שעה של דיבורי אש להבה תורה מסיני מורינו הרב שליט"א סיים את המשא המרכזי והחל לשיר 'וראה בנים לבניך' ומשם למחרוזת של ניגוני שמחה וריקודים על זכות להיות חלק ממעמד כבוד התורה הקדושה 'שהבדילנו מן התועים ונתן לנו תורת אמת'!
דקות של ריקודים והס הושלך באולם עת ביקש הר"ר איתמר רפאל ממורינו הרב שליט"א את ברכתו לבחורים ואכן מורינו הרב שליט"א נעתר בירך את הבחורים שיזכו לסיים את הש"ס עוד השנה, ומי שיזכה אף לשבעה פעמים.
לאחר מכן הרגע המרגש ביותר של הערב מנהלה הרוחני של הישיבה הרה"ג ר' אברהם מרדכי אשלג שליט"א ניצב בפני מאות הבחורים ובחנם על מאות דפי גמרא בעל פה ממסכתות שונות. במשך דקות ארוכות שאל הרב אשלג את השאלות באופן אקראי ממסכתות שונות בזו אחר זו, מאות אצבעות התרוממו בכל פעם שנשאלה שאלה ומפי הבחור שנבחר לענות קלחה התשובה כאמת המים הזורמת תחת האילן בבהירות ובצורה המשקפת אחת לאחת כיצד שולט הוא היטיב בכל המסכתות אשר נלמדו במסגרת 'נצור תורתי'.
עם סיום המבחן נגשו מאות בחורי החמד של ישיבת 'ברסלב חכמה ודעת' לשולחנו הטהור של מורינו הרב שליט"א לקבל מידיו הקדושות את התעודה המעידה את אשר ברור על פניהם הטהורות של הבחורים, יודעים הם את מאות דפי הגמרא אשר שיננו היטיב, ואם ישאלם אדם לא יגמגמו לו אלא יאמרו הם מיד! בחור אחר בחור עברו, מורינו הרב שליט"א במאור פניו הבוקע אור אשר אין בלתו לו חותם ביד קודשו אל מול פניו של הבחור המרוגש.
לאחר דקות ארוכות בהם עברו מאות הבחורים מורינו הרב שליט"א קם מכסא קודשו ויצא לקול שירת 'כי אורך ימים ושנות חיים יוסיפו לך'!!

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

אם לא נעיר לאחר האדם יגיע מעצמו לאמת – החיזוק היומי מהגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

הסיקו את כבשן האש (בראשית רבה לח יג), כי אחרי שנמרוד אמר לאברהם שיִשְׁתַּחֲוֶה אליו, …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *