צור קשר עם הרב ברלנד

בְּזֹאת אֲנִי בוֹטֵחַ • זאת חנוכה אצל הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

הדלקת זאת חנוכה ○ פיוטי יום כיפור ביום החיתום ○ שיעור אש להבה במעלת זאת החנוכה

אמש לאחר חלוקת מעות חנוכה ע"י מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א הגיעו אלפים מאנ"ש למעמד ההדלקה של זאת חנוכה ע"י מורינו הרב שליט"א, כאשר הרחבה מלאה עד אפס מקום, וזכו לחזות בהדלקה של הרב, ולשירי ההדלקה ברשפי אש קודש. לאחר ההדלקה מורינו הרב שליט"א התפלל תפילת ערבית מסר שיעור במעלת היום והחל בשירה וריקודים של למעלה משעה ארוכה בחדווה גדולה ובחיות עצומה.

כמנהג אנ"ש בזאת חנוכה לשיר את ניגוני יום כיפור, כך נוהג גם  מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א לשבת עם בני משפחתו ביום החיתום, להתאסף יחדיו לאמירת פיוטי יום הכיפורים בלילה הקדוש של זאת חנוכה.

גם השנה התאספו בני משפחתו המורחבת כ"י של מורינו הרב שליט"א למעמד ההדלקה במעון קודשו. בסיום זמירות החנוכה בקודש פנימה, התיישב מורינו הרב שליט"א לסעודת ליל זאת חנוכה, והחל בדברות קודש על מעלת היום זאת חנוכה וכן דיבר מעניני חג החנוכה בהלכה ואגדה. לאחר מספר דקות של שיעור. החלו נכדיו של מורינו הרב שליט"א באמירת הפיוטים והקטעים הנהוגים לאומרם בליל זאת חנוכה מתוך תפילת יום הכיפורים בהתעוררות ובהתלהבות. במשך למעלה משעה וחצי ניגנו את פיוטי יום הכיפורים על פי נוסח ברסלב, כאשר מורינו הרב שליט"א מידי פעם בפעם משמש בעצמו כחזן.

כנהוג חלק מהפיוטים נלקחים מליל יום כיפור וחלקם הם פיוטים הנלקחים מבוקרו של יום. בין הפיוטים של הלילה לבין הפיוטים של היום, מורינו הרב שליט"א החל למסור שיעור נוסף שארך כעשרים ושש דקות (כמניין שם הוי"ה), כאשר מורינו הרב התחיל את השיעור בכך שזאת חנוכה זה החותם החמישי והוא כיום הכיפורים ממש. בהמשך דיבר משליחות אליעזר לחרן והקושיות שהיו לו על השידוך ומה שמביא האמרי נועם בעניין זה. כמו כן עסק בסיפור רב אחא בר יעקב שהכניע את הנחש בעל השבע ראשים כמובא בקידושין דף כ"ט:.

כמו בכל שיעור בתקופה האחרונה עסק מורינו הרב אף בעניין שמעון לוי אשר שחררו את דינה ובשאלת הרמב"ן מדוע יעקב קיללם אם שחררו את בתו. בהמשך דיבר על קדושת האדם שאם האבא כמו אבן והאמא כמו גבעות – "כי מראש צורים אראנו ומגבעות אשורנו" אז הילד יזכה לצאת צדיק וקדוש באמת. והזכיר את הנשיא של זאת חנוכה – גמליאל בן פדהצור שהגיע מ'צור' ללא שום תאוה. את השיעור סיים בכך שהגאולה תתחיל משבט מנשה כי הם מסרו את הנפש לקבור את הגוויה של שאול בבית שאן. לאחר מכן המשיך מורינו הרב שליט"א באמירת הפיוטים.

ניתן היה לחוש את חרדת היום הקדוש בקודש פנימה. לאחר למעלה משעה מורינו הרב שליט"א סיים בניגון 'לשנה הבאה בירושלים…'. כשתוך כדי מורינו הרב שליט"א מחלק את מעות החנוכה לבני משפחתו.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

אם לא נעיר לאחר האדם יגיע מעצמו לאמת – החיזוק היומי מהגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

הסיקו את כבשן האש (בראשית רבה לח יג), כי אחרי שנמרוד אמר לאברהם שיִשְׁתַּחֲוֶה אליו, …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *