צור קשר עם הרב ברלנד

תושבי בני ברק בשיעור במעון קודשו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

ביום שני ליל ט' מרחשון נכנסו חלק מקהילת שובו בנים בעיר התורה 'בני ברק', לשיעור חיזוק במעון קודשו של מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א.

לפניכם הנושאים וחלק מהחיזוקים אותם אמר מורינו הרב שליט"א במהלך השיעור:

את השיעור החל מורינו הרב שליט"א בעניין המחלוקות ההלכתיות שהיה לאחים עם יוסף. וכן דיבר מהשפע שהיה בתקופת בית המקדש כמובא בגמרא במנחות שהכבשים לתמיד היו בגודל של גמלים. בהמשך אמר שאם אדם לא לומד גמרא אז כל המוח שלו הפוך וזה הסיבה שהביאה למחדל הנורא של בכירי הממשלה והצבא במלחמה, כי הם לא לומדים גמרא, אז כל המוח שלהם הפוך. והסביר שאחד המחלוקות בין יוסף לאחים זה האם אחים משפחה חרופה יורשים את האבא. הרב דיבר גם מאלו שהוזיזו את השמש.

בהמשך דיבר מהריגת הבל, ופירט את ארבעת השיטות מתי ארעה הריגת קין את הבל. לקראת סוף השיעור דיבר מעניין הניגונים והשירים שנח וקין לא ידעו את הסוד הזה שאפשר להחזיר בתשובה על ידי שירים. ואמר שאם איוב היה יודע את סוד הניגון הוא היה מחזיר את כל העולם בתשובה והיה עושה שלא יהיו עורים ולא חרשים בכלל. בסיום השיעור דיבר על כך שאם שאול היה מחכה לשמואל עוד דקה אחת היה זוכה למלכות עולם, ואמר שאם אדם זוכה להתבטל לצדיק בשלמות הוא יכול לזכות למלכות עולם.

לפניכם תיעוד מהשיעור:

 

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

בְּנְיַן עֲדֵי עַד • שבע ברכות לנינו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

השבוע ביום שני אור לי' תמוז התקיימה שמחת השבע ברכות האחרון לנין הגה"צ רבי אליעזר …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *