צור קשר עם הרב ברלנד

הילולת הרב מאיר שלמה זצוק"ל • קווים לדמותו ומאמר מגדולותו מאת הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

היום כ"א אב מתקיימת הילולת הרב מאיר שלמה זצוק"ל בבית העלמין פונובי'ז בבני ברק לפניכם קווים לדמותו הענקית של מזכה הרבים, ומאמר מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א המדבר מגדולתו:

הרב מאיר שלמה נולד בשנת ה'תשי"ז להוריו בפתח תקווה, שם הוא גדל ולמד. כבר בתיכון ראו עליו שעדיו לגדולות. הוא המשיך את לימודיו בפקולטה לחשמל ואלקטרוניקה שבחיפה. והתמחה בעיקר בתחום השדות האלקטרו־מגנטי. בהמשך התגייס לצבא, לאחר שחרורו מהצבא התקרב לחסידות ברסלב ולאורו של רבינו הקדוש, עם הזמן החל לשמוע שיעורים מרבי לוי יצחק בנדר ומגדולי אנ"ש כמובן שאוטומטית הוא התחבר למורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א ושאב ממנו את רוב חכמתו יראתו ותורתו. הוא עבר ללמוד בישיבת הנגב שם התקרב לבבא סאלי וזה הראה לו חיבה מיוחדת.
לאחר נישואיו עבר להתגורר בעיר בני ברק, שם החל את דרכו כמגיד שיעור בכולל 'ברסלב' בראשות הרב נתן צבי קעניג זצוק"ל, תוך זמן קצר שמעו התפרסם מעבר לכותלי בית המדרש ורבים היו מגיעים לשמוע את שיעוריו המרתקים. בד בבד החל לצאת לעם שבשדות ולקרב אלפים להשיבם אל כור מחצבתם. הוא הקים את ישיבת 'ברסלב מגדיאל' לציבור הדת"ל, ואף את ישיבת 'ברסלב ברכת אברהם' לבחורים בפרדס כ"ץ בבני ברק. שיעוריו הרבים הופצו במדיה, ועל גבי דיסקים וחולקו ברחבי הארץ אלפים בזכותו התקרבו ליהדות.
עם תחילת המחלוקת נגד הרב אליעזר ברלנד שליט"א הוא יצא בחריפות נגד המתנגדים ואמר שמורינו הרב שליט"א בזכות הביזיונות שהוא מקבל הוא מציל את עם ישראל משואה. הרב מאיר שלמה השתתף בכל העצרות שארגנו להצלחתו של מורינו הרב שליט"א.

בשנותיו האחרונות הוא חלה במחלה קשה, בחודש אדר תשע"ז הוא נסע יחד לניו־יורק עם משפחתו לשהות לצד רעייתו, הרבנית אסתר שלמה ע"ה, אך בי"א ניסן השיבה את נשמתה לבוראה. לאחר פטירת אשתו הוא נפל למשכב ואושפז בבית החולים בחו"ל, לאחר סדרת טיפולים קשה מאוד הוא חזר לארץ מעט לפני תשעה באב ואושפז בבית החולים הדסה עין כרם. לאחר תשעה באב התדרדר מצבו, וביום ראשון כ"א אב השיב את נשמתו הטהורה ליוצרה כשבני משפחתו ומקורביו סביב מטתו.
אלפים ליוו אותו בדרכו האחרונה שיצאה מבית מדרשו, הרב ברלנד ששהה באותם ימים במעצר בית הספיד אותו דרך הטלפון, וביכה את הסתלקותו, בתוך ההספד הרב ברלנד התבטא בביטוי נורא: "במותו הוא מכפר על עם ישראל, הוא ממתיק את כל הגזירות. אברהם, יצחק ויעקב יצאו לקראתו, כל הצדיקים של כל הדורות יצאו לקראתו. מי ייתן מותי תחתיך" הוא נקבר בבית העלמין פונוביז' בבני ברק, לצידו של הרב יהודה זאב ליבוביץ זצוק"ל.
לאחר פטירתו בניו ותלמידיו הקימו את מכון 'המאי"ר לארץ' העוסק בהפצת שיעוריו וכתביו שהותיר אחר פטירתו. ת.נ.צ.ב.ה.

לפניכם מאמר מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א המדבר מגדולתו של הרב מאיר שלמה זצוק"ל:

יָארְצַייט הָרַב מֵאִיר שְׁלֹמֹה

הָרַב הַגָּאוֹן וְהַצַּדִּיק מֵאִיר שְׁלֹמֹה זְצוּקַ"ל, שֶׁהָיָה בִּבְחִינַת מָשִׁיחַ בֶּן דָּוִיד, כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב "וְיָצָא חֹטֶר מִגֵּזַע יִשָׁי = 764 וְנֵצֶר מִשָּׁרָשָׁיו יִפְרֶה", וְזָכָה לְ־צִלָּא דִמְהֵימְנוּתָא = 764, כִּי בְּיָמָיו הָיְתָה צְרִיכָה לִהְיוֹת הַגְּאֻלָּה הַשְּׁלֵמָה, 'כִּי בְּזוֹ הַשָּׁנָה יָבוֹא גּוֹאֵל צֶדֶק וְיִגְאָלֵנוּ' = 764, וּבִזְכוּתוֹ נִזְכֶּה לְהִתְגַּלּוּת 'דָּוִד בֶּן יִשַׁי מְשִׁיחֶךָ' = 764, וּלְהִתְגַּלּוּת רַבִּי שִׁמְעוֹן בַּר יוֹחָי = 764.
כִּי הָרַב הַגָּאוֹן וְהַצַּדִּיק מֵאִיר שְׁלֹמֹה זְצוּקַ"ל זָכָה שֶׁהִתְעַבְּרוּ בּוֹ כׇּל־הַצַּדִּיקִים מִכׇּל־הַדּוֹרוֹת, בֵּינֵיהֶם; רַבִּי שִׁמְעוֹן בַּר יוֹחָאי, הָאֲרִ"י הַקָּדוֹשׁ, וְהַבַּעַל־שֵׁם־טוֹב, וְרַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ וְהַנּוֹרָא. וְלָכֵן הוּא זָכָה מַה שֶּׁלֹּא זָכָה שׁוּם צַדִּיק אַחֵר בְּדוֹרוֹ. וְכִמְעַט, אִם הָיָה עוֹד חָי, הָיָה מַחֲזִיר אֶת כׇּל־הַדּוֹר בִּתְשׁוּבָה. יִהְיֶה זִכְרוֹ בָּרוּךְ.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

"טוֹבָה הָאָרֶץ מְאֹד מְאֹד" • פרשת שלח־לך מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

חידושים ופנינים לפרשת השבוע – שלח־לך מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א: "לָתוּר אֶת הָאָרֶץ" "אֵלֶּה …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *