החיזוק היומי ממורינו, כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א – "שמעו הנבואה שמשה לא נכנס לארץ, אבל לא הבינו את הנבואה נכון"
"ואין מלכות נוגעת בחברתה אפי' כמלא נימא" (יומא לח ב)
"תניא רבי מאיר אומר: משיכיר בין זאב לכלב. רבי עקיבא אומר: בין חמור לערוד" (ברכות, ט ע"ב)
"וּמֵעֵץ הַדַּעַת טוֹב וָרָע לֹא תֹאכַל מִמֶּנּוּ כִּי בְּיוֹם אֲכָלְךָ מִמֶּנּוּ מוֹת תָּמוּת" (בראשית ב י"ז)
"וַיַּעֲלוּ וַיָּתֻרוּ אֶת הָאָרֶץ מִמִּדְבַּר צִן עַד רְחֹב לְבֹא חֲמָת", (במדבר י"ג כ"א)
יום א, י"ט אדר תשפ"ג – "ל,א,ה זה 'ל'תור 'א'ת 'ה'ארץ".
אלה דברי קודשו:
בלשאצר היה אדם מסכן, אחרי שהוא שתה אלף בקבוקים הוא היה צריך שירותים ואין שירותים. שם בארמון לא היה שירותים, לא בנו אז ארמון עם שירותים. פעם זה לא היה כמו היום שיש ברז מים וזה ישר נשטף.
איפה שהמלך עמד היה וילון, כולם היו שיכורים ואז הוא התְגַּלֵּץ מהוילון. לא ראו אותו, הוא ידע לעשות את זה בחכמה.
אז הוא לא יכל להיכנס בחזרה לארמון, יצא ולא נכנס. עכשיו נוצרה בעיה, המלך יצא ולא יכול להיכנס, מה עושים? צריכים לפתוח לו את הדלת.
הוא עם הכתר מזהב ובגדי ארגמן, כך הוא מגיע לשער הארמון ואת מי הוא רואה? את דריווש וכורש שומרי הראש שומרים על הפתח, והמלך אמר לשומרי ראש, היום לא להכניס אף אחד. והוא בא ואמר להם, אני המלך, הנה הכתר שלי והארגמן, תנו לי להיכנס.
אמרו לו, המלך אמר שאפילו אם יבוא מישהו ויגיד שהוא המלך – לחסל אותו, כי הרי המלך בתוך הארמון, אז מישהו כנראה מתחפש למלך.
דריווש וכורש תפשו מנורה ענקית, עשר קילו מנורה והיכו אותו בראש. כל הראש נפתח לו, הוא גסס עד הבוקר, עד 5 בבוקר, למה דווקא 5 בבוקר?
כי, "ואין מלכות נוגעת בחברתה אפי' כמלא נימא" (יומא לח ב). הוא נפטר כשמבדילים בן זאב לכלב, בן חמור לערוד (ברכות, ט ע"ב).
ערוד גימטריה 274, שברגע שמפרידים רחל מלאה נהיה ערוד. כי משה אמר לתור את הארץ, הוא ראה את הענווה של יהושע. המרגלים רצו להרוג את יהושע, כי ברגע ששמעו משה מת אמרו, לא נכנסים לארץ, עושים שביתה עד שנשמע שמשה חי.
אבל באמת זה היה נבואת שקר, כי משה חי 40 שנה אחרי הנבואה, הוא לא מת, ואפילו אם הוא ימות אז תהיה תחיית המתים.
מה זה משה מת? שתהיה תחיית המתים, יהיה בית המקדש השלישי של אש – לא הבינו את הנבואה, על נבואה אי אפשר לסמוך. כמו שה' אמר לדוד 'מבוקר עד הצהריים' וזה היה 3 שניות ומת רק אבישי בן צרויה שהוא שקול כ 70 אלף.
ה' אומר לאדם הראשון "מוֹת תָּמוּת" (בראשית ב י"ז), כמה זה מוֹת תָּמוּת? אלף שנה. אם ה' היה אומר לו, 'תָּמוּת' אז זה היה מיד, אבל מוֹת תָּמוּת זה אולי עוד 10 אלף שנה, אפילו מאה אלף שנה. מוֹת תָּמוּת, יש זמן, אתה אמנם לא תִּיחְיֶה לנצח מיליון שנה, אבל אולי תחיה 100 אלף שנה. בסוף הוא חי 930, גם טוב, הלוואי שהייתי חי 930 שנה.
עד שמבחינים בין זאב לכלב, חמור לערוד. הערוד נוצר שעושים פירוד בן רחל ללאה, כי ל,א,ה זה 'ל'תור 'א'ת 'ה'ארץ.
"רְחֹב לְבֹא חֲמָת" (במדבר י"ג כ"א) זה רחל, המרגלים הלכו ברחל, משה אמר להם תלכו בלאה – כי עכשיו הגאולה תלויה רק בלאה, כי עכשיו הגאולה תהיה רק בלאה.