צור קשר עם הרב ברלנד

איך רואים את ה' פנים בפנים – החיזוק היומי מהגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

החיזוק היומי ממורינו, כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א – "צריך להחזיק מכול הצדיקים הכשרים – אבל רבינו זה הפנימיות"

יום א, י"א תמוז תשפ"ב – במה מיוחדת חסידות ברסלב מכל השאר? אלה דברי קודשו:

[ גַּם פֹּה נִמְצָא מִתְנַגֵּד אֶחָד שֶׁבְּנוֹ הִתְחִיל קְצָת לְהִתְקָרֵב לְאַנְשֵׁי שְׁלוֹמֵנוּ וְלָמַד הַרְבֵּה גְּמָרָא וּפוֹסְקִים, וְעַתָּה מַכְרִיחִים אוֹתוֹ אַנְשֵׁי בְּלִיַּעַל הַמְכַנִּים עַצְמָם בְּשֵׁם חֲסִידִים, וּמוֹנְעִים אוֹתוֹ בְּעַל כָּרְחוֹ מִלִּלְמֹד גְּמָרָא וּפוֹסְקִים, וְאוֹמְרִים שֶׁטּוֹב יוֹתֵר לְדַבֵּר עִמָּהֶם. וְאָבִיו צָעַק עַל בְּנוֹ הַנַּ"ל, אֲנִי נוֹתֵן לְךָ לֶאֱכֹל עַל מְנָת שֶׁלֹּא תִּלְמַד רַק דַּף גְּמָרָא אֶחָד בְּכָל יוֹם לֹא יוֹתֵר, כִּי מִי שֶׁלּוֹמֵד כָּל הַיּוֹם הוּא בְּרֶסְלְבֶר וְכוּ'.

הַכְּלָל, שֶׁאֵין הַמִּתְנַגְּדִים עוֹמְדִים לִמְנֹעַ מִלִּלְמֹד סִפְרֵי רַבֵּנוּ זַ"ל, רַק פְּנִימִיּוּת כַּוָּנַת הָרַע שֶׁבְּלִבָּם הוּא לְבַטֵּל מִיִּשְׂרָאֵל כָּל הַתּוֹרָה כֻּלָּהּ. כִּי יָדוּעַ לָכֶם מַעֲשֵׂי בְּנֵי הַנְּעוּרִים, בִּפְרָט בַּדּוֹר הַזֶּה, וְאֵין שׁוּם הַצָּלָה כִּי אִם עַל יְדֵי הַתּוֹרָה. וְאֵין מִי שֶׁיַּכְנִיס לִמּוּד הַתּוֹרָה וְקִיּוּם הַתּוֹרָה בָּעוֹלָם כְּמוֹ אֲדוֹנֵנוּ מוֹרֵנוּ וְרַבֵּנוּ זַ"ל עַל יְדֵי אֲמִתַּת דְּרָכָיו הַקְּדוֹשִׁים שֶׁגִּלָּה עַל יָדֵינוּ וּבִסְפָרָיו הַקְּדוֹשִׁים; וְעַל זֶה הִתְגָּרוּ בָּנוּ כָּל כָּךְ, אָמְרוּ לְכוּ וְנַכְחִידֵם חַס וְשָׁלוֹם. (עלים לתרופה, קעד) ]

כל הענין של ברסלב זה לראות את השם פנים בפנים.

כי הרב'ה אומר (תורה י"ד ליקוטי מוהר"ן) שכל החסידויות הם כשרות, אדם צריך להקטין עצמו בפני הצדיקים ובפני כל הבינונים ולהגיד שאני הכי גרוע מכולם, אבל צדיקים זה צדיקים.

אדמור"ים, רביס, כולם קודש קודשים, אבל יש פנים בפנים זה משהו אחר לגמרי – יש פנימיות של הפנימיות של הפנימיות, זה רבינו הקדוש.

שכול השירים קודש, אבל שיר השירים קודש קודשים – זה רבינו זה קודש קודשים, זה הפנימיות של הפנימיות שנראה את ה' פנים בפנים.

אם לא רואים את ה' פנים בפנים לא ראינו כלום. כל לימוד הגמרא זה הכלים לראות את ה' פנים בפנים

מביא (ר' אברהם) בן הרמב"ם שיש להם (חכמי הערבים שחיו בתקופתו) דרוושים, ויש להם פאקירים ויש להם נזירים. הם הולכים למדבריות להתבודד, אבל הם לא רואים את ה' – לראות את ה' זה רק ע"י לימוד הגמרא.

ה' גילה את זה רק לעם ישראל – שאי אפשר לראות את ה' פנים בפנים, אלא רק על ע"י לימוד הגמרא. לימוד קצות החושן, נתיבות המשפט, תקפו כהן, הש"ך, אדם צריך לדעת את כל הש"ך בע"פ. בהיכל הברכה (לרבי יצחק אייזיק יהודה יחיאל ספרין מקומרנה ) הוא אומר שצריך לדעת את הש"ך כמו שיודעים בע"פ "אשרי יושבי ביתך" עם הטורים, עם הכול.

אדם צריך לראות, כולם רוצים לראות את ה' פנים בפנים, גם עיוור רוצה לראות. לכן הם נזירים ופאקירים ודרוושים, כל מיני שמות יש להם לכול ההזויים שלהם – אבל הם לא רואים כלום, הם מגששים באפלה, בשביל לראות את ה' זה רק ע"י לימוד הגמרא.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

אם לא נעיר לאחר האדם יגיע מעצמו לאמת – החיזוק היומי מהגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

הסיקו את כבשן האש (בראשית רבה לח יג), כי אחרי שנמרוד אמר לאברהם שיִשְׁתַּחֲוֶה אליו, …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *