צור קשר עם הרב ברלנד

אֶזְכְּרָה יָמִים מִקֶּדֶם • שיחת החיזוק שמסר הגאון רבי יהודה דרעי זצוק"ל במאהל המחאה בבאר שבע בשבח הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

לפני כשמונה שנים עת שהה הרב אליעזר ברלנד שליט"א בבית האסורים בעיר באר שבע. הגיע לביקור חיזוק במאהל המחאה שהוקם מול חומות הכלא הרב הראשי של באר שבע וחבר מועצת הרבנות הראשית לישראל הגאון הרב יהודה דרעי זצוק"ל שהסתלק היום בחטף לבית עולמו.

ביום שישי ראש חודש אב התשע"ו הגיע לביקור מפתיע במאהל המחאה רבה הראשי של העיר באר שבע, הגאון רבי יהודה דרעי זצוק"ל (אחיו של חה"כ אריה דרעי יבל"ט) והביע תמיכה והזדהות עם חסידי הרב השוהים במקום.

הרב דרעי הנחה את עוזריו לטפל בכל בקשה לעזרה של החסידים ואף סייע בקשריו בעיריה למספר סידורים טכניים הקשורים למאהל במקום.

כמו כן הרב יהודה דרעי הביע את התפעלותו ממסירות הנפש של חסידי הרב אליעזר ברלנד שליט"א הנמצאים בתנאים קשים וממשיכים להיות נאמנים לרבם.

מקרה מצער נלווה לביקורו, כאשר ביקש כרב העיר לבקר את מורנו הרב שליט"א, ביקור מקצועי ולדרוש את צרכיו הדתיים לקראת השבת, אך נענה בשלילה ע"י שרות בתי הסוהר, מה שמוכיח שוב את היחס המפלה לרעה בו מתייחסים שלטונות המדינה אל הרב ואת הרדיפה המתמשכת כלפיו. מה היה קורה אילו היה מדובר בשייח' ערבי השוהה בכלא? הדבר היה ודאי שונה וכבר מייד היה מוגש בג"ץ בנושא ע"י אבירי החופש והדמוקרטיה, אך ב"מדינת היהודים" הפך הדבר לשגרה כואבת של רדיפת דת מתמשכת בחסות שלטון החוק.

הרב דרעי הדריך את החסידים במספר כללים הלכתיים הנוגעים לשהייה במקום בשבת ואף נשא דברי חיזוק אשר מוגשים בפניכם.

לפניכם דברי החיזוק שנשא הרב יהודה דרעי זצוק"ל בשבח מורינו הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א:

ערב שבת שלום ומבורך לכל הצדיקים ששוהים כאן עכשיו, אנחנו נמצאים כאן במאהל הישיבה הזמנית, הזמנית ממש שהוקמה כאן. אני מקווה בעזרת ה' שבמהרה – אולי כבר במוצאי שבת נשמע ונתבשר בשורות טובות.
"אלה מסעי בני ישראל" כמו שנאמר נקווה שהמסע האחרון של הצדיק יהיה כאן. ומכאן בעזרת ה' יחזור לקהילתו ולעדתו וינהיג את כל עדתו על מבועי התורה והחסידות.

אנחנו נשתדל בכל כוחנו פה בעזרת ה' להנעים את השהיה שלהם כאן. על אף שהם בני מלכים ומגיע להם ארמונות, אבל אין לנו ארמונות לבנות, אז מה שאנחנו יכולים את המקסימום שאפשר גם לאכילה גם לשתיה גם ללינה, עד היכן שידינו מגעת בס"ד.

ואני מחזק את כל מי שנמצא כאן. ואמורים להגיע בעזרת ה' – אנחנו מצפים למאות שיגיעו, אז בעזרת ה' השמחה הזאת של הפרשה האחרונה (בחומש במדבר) ראש חודש. הקדוש ברוך יבשרנו בשורות טובות ישועות ונחמות. וכן יהי רצון ונאמר אמן. שבת שלום ומבורך!

      הרב יהודה דרעי במאהל
התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

"כָּל הַמַּיִם שֶׁבָּעוֹלָם זֶה בְּאֵרָהּ שֶׁל מִרְיָם" • פרשת בהעלותך מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

חידושים ופנינים לפרשת השבוע – חוקת מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א: "וְנָתַן עָלָיו מַיִם חַיִּים …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *