תפילה חדשה למולד חודש שבט מפי הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א:
רבונו של עולם, במולד שבט = איש, "ה' איש מלחמה ה' שמו", ליל שבת 5:15 8 חלקים, שאז קוראים בשבת שירה, שירת הים ושירת דבורה, ועולין לעולם העקודים, שמשם כל הנצחונות, וכל השירות והתשבחות, כי עם ישראל אמר שירה על הבאר ולא אמר שירה על מפלת סיחון ועג, ולכן בא דוד וחוזר כמה פעמים בהודאה "לסיחון מלך האמרי ולעג מלך הבשן", כי שתי קליפות נוראות אלו ינקו מעקביים של לאה, עג מעקב ימין וסיחון מעקב שמאל, ואי אפשר להכניע אותם רק על ידי הארה מנוקבא דפרדשקא, מימין את עג, ומשמאל את סיחן, ואם היו אומרים שירה על מפלת סיחון ועג מיד היתה מתעוררת רוחו של משיח, כמו בימי חזקיהו שחמשה ערים במצרים קימו תרי"ג מצוות ושאר הארץ נשבעו בשם ה' צבקות,
ואם היה אומר שירה מיד היה מתגלה חזקיהו בתור מלך המשיח, והיה מתקן את שני הנונין שלפני ואחרי "ויהי בנסע הארון", כי כל מסעות הארן להגיע לעולם העקודים, ולכן נושאי הארון כלם עפו באויר, לרבות קרח שבמקום לקבל ענוה ולהתבטל לאהרן קבל גאוה וחשב שהוא יותר ממשה כי היה מנושאי הארון,
כי רק מי שמגיע לבטול גמור שזוכין בראש חודש שבט, שאז הואיל משה לבאר את התורה בשבעים לשון, כי זכה לא זעירא111 + 288 גמטריא רבי עקיבא 399, שסרקו את בשרו במסרקות של ברזל, ורק על ידו יכל משה לקבל את כל התורה [מגלה עמוקות ע"ג], כי כותב הזוהר בלק קצ"ב שרק על ידי שמתקשרים לאלה שנהרגים על קדוש ה' זוכין שהתפלה והתורה תתקבל,
וכל 70 שנה הלויתן בולע כל מימות שבעולם "יחשב תהום לשיבה", כי הלויתן עושה תלמים בים ורק אחרי שבעים שנה תהום חוזר לאתנו, ועל ידי זה מתבטלים הקטרוגים מזמן אחאב, שעל כל תלם ותלם העמיד שני פסלים, וירדו מבולים שאי אפשר היה לצאת מהבית, כי "חבור עצבים אפרים", ובזכות האחדות ופרנסת הנביאים זכו למבלים של ברכה שכמותם לא היה מבריאת העולם, כי אליהו הנביא העלה אז את כל עם ישראל לעולם העקודים, ששם אין שום קטרוג רק ברכה ושלום.
ואחרי שהיינו כל חודש טבת בנקרת הצור, בסוד "אתי מלבנון כלה אתי מלבנון תבאי", נזכה בחדש שבט חדש השירה, ראשי תיבות "אכן רוח היא באנוש" 'ארבה', לגלוי שירתו של משיח בן דויד, שכלולה מכל השירים שבעולם, ואז קוראים בחודש שבט בט"ו בו שירת הים, שכלולה מכל השירים שבעולם עד סוף כל הדורות, ועד אחרי תחית המתים.
מולד חודש שבט שיהיה בליל שבת 5:15, 10 דקות אחר השקיעה, ו8 חלקים, שבו התחיל משה לבאר את התורה בשבעים לשון, על כל פרטיה ודקדוקיה גזרותיה עד סוף כל הדורות,
שאז נאצלה גולגלת זעיר אנפין, לפי בית שמאי א שבט, לפי בית הלל ט"ו שבט, 40 יום קודם האצלת העולם הוא זעיר אנפין; האצלת העולם הוא זעיר אנפין, וראש זעיר אנפין שהיא עצם הגלגלת שמכילה את חכמה בינה דעת דזעיר אנפין, אבל עצם הגלגלת של זעיר אנפין סוד הכתר בזה אין שום השגה, ולעולם לא תהיה שום השגה, חוץ מחמשת נשמות משה, כי כתר זעיר אנפין גבוה מעל גבוה, שמקיפים אותו מוחין עליונים מאוד, וגם בתוך עצם הגלגלת יש מוחין נוראים עד מאוד, אמנם באורות המקיפים של הכתר שהם שני השינין של התפילין, ש של שלשה ראשין, ו- של ארבעה ראשין, שרק על ידי מסרקות של ברזל אפשר להשיג את סודן, ולכן אמר משה רבינו בא' אדר "אעברה נא ואראה", 'אעברה' ראשי תיבות רבי עקיבא אליעזר בן הורקנוס [מגלה עמוקות ע"א],
כי משה רצה שה' גם כן יסרוק אותו במסרקות של ברזל והוא יוכל לומר ה' אחד, שזה המוחין של שני השינין של התפילין, שהוא אור המקיף של כתר זעיר אנפין, שמתגלה בא' שבט לבית שמאי ובט"ו בשבט לבית הלל. ואז השרף עולה באילנות, שהם המוחין החדשים של השנה החדשה, כי כתר זעיר אנפין נהיה משליש תחתון של תפארת של אמא עלאה, שהיא סוד התשובה, כי "מבשרי אחזה אלוק", ו'חביב אדם שנברא בצלם', הוא הצלם שמרחף מעל כתר זעיר אנפין = כתר דזעיר אנפין. כי רק חביב הוא האדם שזוכה להשיג את סוד הצלם שמרחף מעל כתר דזעיר אנפין, שהוא הצדיק האמת בחינת משה, שרק הוא יכול להשיג את סוד הצלם,
כי אין לכתר זעיר אנפין שום שיכות לזעיר אנפין עצמו כלל, כי הוא מחיצוניות שליש תפארת בחינת לאה, כי כל עצמות וכלים דכתר זעיר אנפין, שנאצל בא' שבט לבית שמאי וט"ו בשבט לבית הלל, הם מעצם שליש תפארת דאמא עלאה, שרק משה שזכה לנפש דיחידה, ורבי שמעון בר יוחאי שזכה לרוח דיחידה, והאר"י שזכה לנשמה דיחידה, והבעל שם טוב שזכה לחיה דיחידה, ומשיח שיזכה ליחידה דיחידה, זכו ויזכו להשיג בעצם הכתר דזעיר אנפין, שמתגלית הארתו בכל שנה ושנה, בא' שבט לבית שמאי שאז "הואיל משה באר", ובט"ו בשבט לבית הלל, שאז מתגלים ניצני הפרות של השקד, שנמשכת הארתו מכתר דזעיר אנפין, ולכן שקד נקרא לוז, שבו סוד תחית המתים, שיתגלה רק למשיח שישיג יחידה דיחידה, ולכן בלוז לא מתים לעולם, ולכן "ויקח יעקב מקל לבנה לח ולוז וערמון", כדי להמשיך את סוד 'עצם לוז' ו'עיר לוז' שבה לא מתים לעולם.
לזיכוי הרבים – פורמט להורדה והדפסה