צור קשר עם הרב ברלנד

שיעור למתנדבי ארגון הילולת הרשב"י במעונו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

ביום שני השבוע פרשת בחוקותי ליל כ' אייר זכו להכנס המתנדבים בארגון הילולת הרשב"י למעונו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א לשיעור בקודש פנימה.

כפי שהרחבנו בסיקור על ל"ג בעומר בצילו של מורינו הרב שליט"א השנה ההדלקה נערכה על פני הרחובות שבטי ישראל והחומה השלישית. בשל כך של"ג בעומר חל במוצאי שבת. החל מצאת השבת התנדבו לעזרה בחורים רבים שסייעו בהכנת ההילולא. החל מחלוקת ח"י רוטל שתיה ועוגה לכל המשתתפים ועד להקמת הגדרות וסיוע בהפקת המוזיקה. בכדי להוקיר טובה לאותם מתנדבים זכו הם להכנס אל הקודש פנימה ביום שני ליל כ' אייר לפני תפילת ערבית לשיעור בקודש פנימה. לפניכם תקציר מתוך השיעור שנמסר במשך כארבעים דקות:
הרב החל את השיעור במעלת המסייעים לכבוד הילולת הרשב"י, וכן דיבר מעניין יוכבד ומרים שהצילו את כל עם ישראל. ועסק אף בכך שבתיה בת פרעה הצילה את משה רבינו, ובזכות מסירות נפשה שלא התייחסה לגזירת אביה – המלך פרעה, נקרא בשם שבתיה קראה לו – משה, שזה סוד 'קו ירוק מחדש חדשים' שהוא הצדיק, וזה סוד 'אסתר ירקרוקת הייתה' והביא את דברי הליקוטי הלכות על כך, שכל אשה כשרה יכולה להיות כאסתר המלכה. תוך כדי דברים עלו עסק מגדולת שמשון הגיבור, וכן מגדולת אבשלום שהפסיד את הכל בגלל שחלק על הצדיק – דוד אביו.
לאחר מכן דיבר מהפסוק "ממרום שלח אש בעצמותי וירדנה", שרק מלאכים משמים שרפו את בית המקדש, כי באמת אף אחד לא יכול לשרוף את בית המקדש! ודיבר מעניין סנחריב שניסה לכבוש את ירושלים ואסף את כל צבאות עולם והגיע עם צבא של מיליארד שש מאות מיליון חסר אחד. ומכל המובא בתנ"ך במעשה חזקיהו וסנחריב. בהמשך דיבר מעניין המכות שהמצרים קיבלו על הים, ולכן נסעו לרבי עקיבא שהוא דרש את כל הדרשות. וכמה שדורשים יותר מכות ככה יש יותר רפואות, מכיון ש"כל המחלה אשר שמתי במצריים לא אשים עליך כי אני ה' רופאך". וקישר את זה לעניין פרשת בחוקותי שכתוב בזוהר שבאמת כל הצ"ח קללות נהפכים לצ"ח ברכות.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

בְּנְיַן עֲדֵי עַד • שבע ברכות לנינו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

השבוע ביום שני אור לי' תמוז התקיימה שמחת השבע ברכות האחרון לנין הגה"צ רבי אליעזר …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *