צור קשר עם הרב ברלנד

שיעור בבית הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א למניין הנץ בניגונים בקהילת נצח ישראל במודיעין עילית

בשנה האחרונה בקהילת בני הישיבות 'נצח ישראל' ממודיעין עילית, המקורבים אל מורינו הרב שליט"א. קמה לה יוזמה המעודדת את קימת הנץ ע"י מניין בניגוניו של מורינו הרב שליט"א מיד שבת בשבתו. תפילת הנץ מתחילה כשעה לפני החל מזמירות הבוקר ואריכות הניגונים כפי שמנהיג הרב שליט"א. לאחר התפילה יש קידוש עם שיעור והתוועדות בסיפורי מעשיות ועניינא דיומא.

האברכים המשתתפים במניין הנץ זכו להיכנס לשיעור במעונו של מורינו הרב שליט"א ביום שני ליל כ"ז אייר. לפניכם תקציר מתוך השיעור:
את השיעור החל הרב שליט"א מעניין ימי הספירה ומולד חודש סיון. לאחר מכן דיבר על עשרת הדברות ומתן תורה, וכן דיבר על מסירות נפש של אברהם אבינו שקפץ לאור כשדים והצטער על כך שלא נשרף על ק"ה. לאחר מכן דיבר על מעלת השירה והניגונים ומכך שאם חזקיהו היה אומר שירה הייתה מגיעה הגאולה. לאחר מכן דיבר מעניין הנשיאים. ודיבר על מעלת הנסיעה ליוסף הצדיק. והביא את דברי הירושלמי על כך שיוסף הצדיק נמצא במערת רבי חייא והרחיב הרבה בעניין זה.
כמו כן דיבר ממעלת הלימוד בספר הרמב"ם, כמו כן סיפר את נס ההצלה של ר' שמואל הורביץ זיע"א מחבל התליה בנצח שבנצח.
בהמשך השיעור דיבר ממגילת רות והביא חידושים רבים על עניין זה. ודיבר על עתניאל בן קנז וממעלת הנסיעה על קברו בחברון שעד לקברו מגיעה מערת המכפלה. מעניין לעניין דיבר על "ומחץ פאתי מואב" שבלק פחד מכך שיבוא מצאצאיו – דוד המלך ויחסל את עמו – מואב. כמו כן עסק בעניין שלמה ואמו בת שבע שאמרה "מה ברי ומה בר בטני" על כך שהתחתן עם בת שלמה וכל המובא במדרשים ובאגדות חז"ל על כך. ודיבר על כך שהכל תלוי באמא ובמעלת נשות ישראל שתמיד האשה היא יותר גבוהה מהאיש, כי הנשים לא חטאו במדבר כמובא ברש"י בפרשת פנחס. כמו כן דיבר על הניסים שארעו לתינוקות במצרים ואמר שהאמהות במצרים נחלקו לשלושה קבוצות היו את אלו שהלכו ללדת ביער וזכו לנס שנבלעו התינוקות באדמה וכמש"כ שלאחר מכן "ויציצו מעיר כעשב הארץ" שיצאו מיליוני ילדים יהודים מהאדמה. הקבוצה השניה שהיום רצות ללדת ביאור זכו לנס שהמלאכים היו מעבירים את התינוקות לצד השני של היאור ושם יצא להם מהאבנים חלב דבש ושמן. ועל כך כתוב "ויניקהו חלב מדבש ושמן מחלמיש צור". הקבוצה השלישית היו האמהות החלשות שלא היה להם כח לרוץ, והמצרים שמו את הילדים בחומה במקום לבנים ואז תפילתם של האמהות בקעה רקיעים והחומה נשברה והילדים יצאו ועל נכתב "הפח נשבר ואנחנו נמלטנו".

 

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

בְּנְיַן עֲדֵי עַד • שבע ברכות לנינו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

השבוע ביום שני אור לי' תמוז התקיימה שמחת השבע ברכות האחרון לנין הגה"צ רבי אליעזר …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *