צור קשר עם הרב ברלנד

רבי נחמן הגיע למירון ב- ט' באב וצעק זעקות – הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

"עבור הצדיק מסרקות של ברזל זה התענוג הכי גדול"

החיזוק היומי מהגה"צ מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א, יום ד', ג' אב תשפ"ד

כל העולם שמע את עשרת הדברות, זה היה בשבעים לשון, אפילו יתרו עשה תשובה.

כתוב בליקוטי מוהר”ן תורה י”א, כשיתרו עשה תשובה אז כל העולם עשה תשובה, כי הוא היה ראש האפיפיורים.

כתוב בזהר שמות שיתרו היה האפיפיור הראשי והוא ידע את כל העבודות הזרות. כי כל עבודה זרה יש לה יום אחד בשנה שהיא מרפאה, כי ה’ רצה להטעות את כל העמים, לתת להם עונש, אז הוא עשה שיום אחד בשנה העבודה זרה מרפאה.

יש 35 סוגי עבודות זרות ויתרו ידע איזו עבודה זרה מרפאה באיזה יום. יתרו ידע שהכל שקר, כמו אברהם אבינו שיצא מכבשן האש, אז נמרוד נתן לו את אליעזר [לפי תרגום  יונתן (בראשית י"ד י"ד) היה אליעזר בן נמרוד].

הזהר (פרשת בהר חלק שלישי) אומר כשאברהם ניצל מהכבשן כל העולם עשה תשובה. אדם יוצא מכבשן האש חי כולם עושים תשובה, אפילו אימא של אברהם, אַמְתַּלַּאי בַּת כְּרַנְבּוֹ, הכי רשעית והיא עשתה תשובה. היא ראתה שאברהם יצא מכבשן האש, אמרה, יש אלוקים בעולם.

אדם מנצח את האש, אדם יכול לצאת מתוך האש, כי אדם יכול לנצח את האש, וכל הדורות עשו תשובה וכולם נכנסו לגן עדן. כי ראו שאדם יכול לצאת מתוך האש חי – רק אברהם יצא מצוברח.

כולם היו בשמחה, אמרו, גילינו אלוהים חדש, את האלוהים האמיתי, אבל אברהם יצא מצוברח, יצא שבור. אברהם אמר, למה לא נשרפתי? רציתי להשרף כמו נדב ואביהוא שרצו להשרף על קידוש ה'. כמו רבי עקיבא ש“אמרו לו תלמידיו רבינו עד כאן, אמר להם כל ימי הייתי מצטער על פסוק זה בכל נפשך" (נידה סא ע"ב). 

אמר רבי עקיבא, אני מחכה כבר 120 שנה לרגע הזה, היה בדיוק 120 שנה ביום כיפור, סרקו את בשרו במסרקות של ברזל – מסרקות של ברזל זה התענוג הכי גדול לצדיק, "כך עלה במחשבה לפני" (מנחות כט ב).

לצדיק מסרקות של ברזל זה התענוג הכי גדול, טורנוסרופוס שאל את רבי עקיבא, אתה מכשף? מה קורה כאן? אמר לו, לא, זה התענוג הכי גדול שלי! 120 שנה חיכיתי לרגע הזה, עכשיו אני אוותר עליו?

רבי אברהם אלימלך (פרלוב מקרלין) הלך על קידוש ה', המון אדמור”ים הלכו על קידוש ה', רצו להשרף עם כולם ביחד.

רבינו נחמן היה בארץ ישראל, הוא הגיע לכאן ב- א’ אב. ב- ט’ באב הוא היה במירון והוא צעק כאלה צעקות ששמעו עד צפת – העיקר זה הצעקות.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

ראש השנה זמן פקידת עקרות – החיזוק היומי מהגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

לא יודעים בדיוק אם היארצייט של יוסף זה בא’ או ב’ תמוז. כי רחל נפקדה …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *