צור קשר עם הרב ברלנד
הגה"צ הרב אליעזר ברלנד עם הרב אליהו מירב
הגה"צ הרב אליעזר ברלנד עם הרב אליהו מירב

צפו: חובה. "לעולם לא נבין את גדולתו ועוצמתו של הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א. את האומץ שלו, זה נקרא מצביא דגול, אביר הרועים"

הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א מגיע לביהמ"ש ואומר שהוא מודה, מה קורה פה? מבולבלים?! הנה תקציר קטן. "הכל התחיל, למעשה, כבר לפני 25 שנים הרב שליט"א הכין את תלמידיו ואמר להם שיהיו ניסיונות קשים ולעתיד לבוא יהיה קשה להחזיק איתו מעמד. הרב לא הסתפק בכך ואפילו נתן תאריכים לביזיונות שעתידים לבוא. הדברים הגיעו עד כדי כך שבהולנד הרב שליט"א נתן תאריך מדויק ובאופן גלוי, לפיו שבועיים אח"כ הוא בורח וזאת למרות שיש צו הסגרה כנגדו לישראל". הרב יעקב סלמה ראש ישיבת 'נצח נצחים', בדיבורים חשובים מאוד.

"דוגמה נוספת: חצי שנה לפני פסח הרב אומר לשמשו שבפסח יש לו עניין להיות לבד, ופתאום מגיע פסח והפלא ופלא – הרב שליט"א במעצר. וזו רק תמצית קטנה ביותר, בכל פעם הרב מודיע מראש והרבה זמן מראש, מה עתיד להתרחש. הדברים פומביים, מוקלטים ויש להם עדים רבים, עד כדי כך שאנשים ממאנים להאמין שזה הולך לקרות".

"גם לגבי ההגעה לארץ הרב הכין מספר אנשים כבר חודש לפני כן. באותו הזמן זה לא נשמע מציאותי, אחרי גלות ארוכה, אבל עבר החודש והרב נחת בארץ. העניינים מתגלגלים עד שלפני שבוע בכלל לא היה אמור להיות דיון בביהמ"ש, אלא שהרב יוצר בעצמו מעין בלגן תוך שהוא נותן ייפוי כוח לעורכי דין מסוימים. לפתע ביהמ"ש נאלץ להתערב ולהכריע מי עו"ד של הרב בפועל".

"פתאום הרב מגיע לי-ם לדיון הנ"ל והופך את הקערה על פיה, תוך שהוא יוצר מציאות של עסקת טיעון שבכלל לא הייתה על הפרק – לכאורה, הכל נשמע כ"כ טבעי, הרב מודה על שניים מהדברים. אך, עורכי הדין הקודמים של הרב, הגב' תורן ואביגדור פלדמן המומים ולא מבינים מה הולך כאן, הרי הם מונחים בתיק וברור להם שתוך כמה ימים הם הולכים לגמור את הסיפור ופתאום הרב מודה. הם אומרים, הרי כבר סיימנו את התיק, אין לתביעה כלום לא הוכחות ולא עדים, מה הרב עושה.? לא שמעתי מעודי שעורכי הדין יותר נחושים ממרשם".

"עו"ד דימרי שמייצג את הרב שליט"א בדרך לעסקת טיעון, בעצמו אומר שאין כנגד הרב כלום. הפכתי חסיד שלו, מוסיף עו"ד דימרי, פשוט גיליתי שמדובר פה בגדול הדור.

סיטואציה משפטית שלא הייתה מעולם – עורכי הדין המפוטרים שלכאורה צריכים לכעוס על הדחתם וכן עו"ד הנכנס, כולם מודעים פה אחד לחפותו ולא מבינים את ההיגיון שלו, מדוע הוא מודה ולא פועל בקלות להשתחרר"?!

"כמובן שיש את הצד השכלי ע"פ הטבע, אך למעשה יש פה מבחן עצום שעומד מאחורי הדברים, זהו בירור האמונה. עד כה הרב שליט"א העביר מהלכים רבים של בירור אחר בירור, כאשר הדקות של הבירור עולה גם כן. כעת מגיע הבירור הנורא ביותר עליו הרב שליט"א אמר: "כעת אני הולך לבדוק את הפרצוף האמיתי של כל אחד ואחד, כעת אני בודק מי דתי ומי חילוני. אנשים עומדים כעת בניסיון שרק הולך וגדל לראות איך יגיבו ומה ידברו ויחשבו".

"זה שיש לבן אדם זקן ופיאות זה מצויין, אז זה לא אומר שבפנים הוא באמת מאמין והפוך, אדם שחיצונית לא נראה כ"כ דתי ויכול להיות שבפנימיות הוא מאמין גדול – הכול נבדק ונבחן כעת, האמונה ויראת השמיים של כולנו. כי, 'הודעת בעל דין כמאה עדים דמי' נאמר בדיני ממונות בלבד, כך שלפי כל השיטות מבחינה הלכתית לא היה פה שום דבר. ומבחינת הטבע, הדבר פשוט משתלם.

מה עם חילול שם ה'?

"מספרים על מזכה הרבים הכי גדול בהיסטוריה שהחזיר 7 מיליון אנשים בתשובה. זה היה אברהם אבינו שבמשך שנים דיבר על כך שאסור להקריב את ילדיהם למולך ולבסוף הלך להקריב את בנו על המזבח, מה על חילול ה' שנגרם פה?! המדרש מספר שכל 7 מיליון האנשים גזזו את זקנם והשליכו אותם לפני אברהם אבינו, כולם חזרו לסורם".

"לעם ישראל יש צדיקים שהקב"ה מדבר איתם והם לוקחים על עצמם ביזיונות שאף אחד מאיתנו לא יעמוד בהם, בכדי להגן על עם ישראל. באותו הזמן הם ממשיכים בשמחה ובדבקות בתורה, בסוגיות הכי קשות, כאלה שאנו בשיא ישוב הדעת לא מצליחים להתמודד איתם".

"מסקנת הדברים – לעולם לא נבין את גדולתו ועוצמתו של הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א. את האומץ שלו, זה נקרא מצביא דגול, אביר הרועים, איזה אומץ יש לו. הולך בראש המחנה ומקריב את עצמו למען עם ישראל".
התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

לְשׁוּבוּ בָּנִים הָיְתָה אוֹרָה וְשִׂמְחָה • גלריית תמונות מרהיבה משמחת פורים בחצר גינת ביתן המלך

לפניכם גלריית תמונות מרהיבה ביופיה משמחת הפורים בחצר גינת ביתן המלך – חצר בית מדרשינו …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *