צור קשר עם הרב ברלנד
הרב-ברלנד-עם-הילדים

צפו: הרב ברלנד עם קהילתו ג סיון תשע"ז בביתו בירושלים

מאז שמורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א חזר למשכנו שבירושלים מתקיים בנו הכתוב, 'היינו כחולמים'. לא אחת אפשר לראות את הבאים לביתו של הרב שליט"א בפרצופים מרוגשים המעידים עד כמה הם מתקשים לעכל את מנת הטוב שנפלה בחלקם. רק לפני שבוע הרב שליט"א היה עדיין במהלכה של גלות ארוכה ופתאום ישנן תפילות יום יומיות עם הרב שליט"א וכולם יכולים להיכנס אל הקודש פנימה. אנו מביאים לפניכם טעימה שתתן לכם להרגיש מעט מהאור שבמעמדים הנפלאים הללו.
בהדרת כבוד ורגשות התעלות ושמחה קיבלו המונים את הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א במשכנו שבירושלים. המראות מרגשים, המונים מתקבצים יחד ושרים לרב, "אור זרוע לצדיק ולישרי לב שמחה".  כאשר ברקע צועק יהודי ליטאי את ברכת 'שהחיינו' ומיד אחרי זה מברך את הברכה השמורה לגדולי ישראל, 'אשר חלק מחכמתו ליראיו'.
כהרגלו, הרב ברלנד שליט"א לא מבזבז את זמנו על דיבורים מיותרים ומיד הוא מתחיל בקדיש שלפני תפילת המנחה 'ברב עם הדרת מלך'. בצילום אפשר לראות איך שהרב שליט"א מתייחס אל צעירי הצאן בייחס אבהי, כאשר הוא מקבץ אותם לידו בזמן התפילה ומתייחס לכל אחד ואחד באופן אישי. אע"פ שהדבר גוזל ממקומו עד כדי שממש לא נותר לרב מקום לזוז.
הרב שליט"א מקבל פתקים עם שאלות ולמרות הלחץ מסביב הוא כותב תשובות ומתייחס בסבלנות לכל הפונים אליו. אח"כ, במהלך השיעור, פוצח הרב ברלנד שליט"א יחד עם הקהל בפזמון, 'בלי שופינג וקניות כי חבל על השניות', הלקוח משיר הגעגועים לציון באומן, המתאר את חובת שמירת הזמן בנסיעה, בדרך לצדיק רבי נחמן.

חבל על כל רגע ותפילה שעוברת כשמאן דהוא מפספס, אמנם צפוף בפנים, עם זאת הרב ברלנד שליט"א כבר אמר בדרשותיו לא פעם בעבר, 'אם יש מקום בלב, אז אף פעם לא חסר מקום לאף אחד'. בתפילות ושיעורי התורה עם מורינו הרב שליט"א מרגישים ממש התעלות מעל המקום והזמן. לא אחת נכנסים למקום יהודים מכל זרמי הקשת שבאים לטעום מאור הגאולה הזה ונראים מוקסמים כמו שמכת ברק הכתה על ראשם – 'היינו כחולמים'.
התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

לְשׁוּבוּ בָּנִים הָיְתָה אוֹרָה וְשִׂמְחָה • גלריית תמונות מרהיבה משמחת פורים בחצר גינת ביתן המלך

לפניכם גלריית תמונות מרהיבה ביופיה משמחת הפורים בחצר גינת ביתן המלך – חצר בית מדרשינו …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *