צור קשר עם הרב ברלנד

צפו: הורדת נשמה מעולם האמת ואיך זה קשור לרב יורם אברג'ל זצ"ל ? ניסים של הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

לא היה פשוט, אך לבסוף זכינו לתפוס את הרב מרדכי דרעי ולהעלות אותו לשיחה נוקבת אודות אירועים סוערים שעברו עליו בדרכו מהרב יום אברג'ל זצ"ל, אל מורינו הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א. הסיפור מרתק, לא צריך להכביר במילים.

"הייתי קשור לרב יורם אברג'ל זצ"ל ומתוך כך הייתי מתייעץ עימו בעניינים שונים. באחד הימים הצטרפתי לחבר שעלה לרב ברלנד שליט"א מכפ"ס לי-ם לפדיון. החבר סיפר לרב ברלנד שליט"א שאחותו נפטרה, הרב שליט"א הזדעזע, כיסה את פניו עם הטלית שלו ואמר שעכשיו הוא מוריד את הנשמה שלה לחדר. לפתע התחלנו להרגיש לחץ בחדר, הרגשה שמעולם לא הרגשתי כמותה. הרב שליט"א שאל אותו אם הוא רוצה לדבר איתה והוא שנכנס ללחץ סירב."

"'בזכות הפדיון שלך אני שם אותה במקום טוב ומעלה אותה לגן עדן', הוסיף הרב שליט"א. 'אין לך יותר מה לדאוג לה.' לפתע הרב התחיל לדבר איתו על כאב הרגליים שלו ואמר לו לבוא לישיבה ולרקוד שם בשמחת תורה. 'איזה כאבי רגליים?' החבר שלי תהה, הרי עד אז הוא היה בריא ולא הרגיש שום כאבים ומה פתאום שהרב שליט"א מדבר על-כך ?"

"'איפה אתה גר ?' הסתובב הרב שליט"א אליי בשאלה. בכפ"ס עניתי מופתע מפנייתו אליי, הרי הייתי רק מלווה. 'אתה עובר לי-ם ולא מגדל את הילדים בכפ"ס,' פסק הרב שליט"א בתקיפות תוך שהוא חובט בשולחן בחוזקה. לא הבנתי מאיפה הרב שליט"א יודע בכלל שאני נשוי ושיש לי ילדים, זו הרי הפעם הראשונה שאני רואה אותו."

"בינתיים, אותו חבר לא הגיע לריקודים בשמחת תורה, אח"כ פקדו אותו כאבים עזים ברגליים. בדיעבד הוא הבין למה הרב שליט"א התכוון, הרב יכל להמתיק לו את זה בריקודים."

"המפגש עם הרב ברלנד שליט"א היה ביום רביעי וביום שישי כהרגלי נסעתי לשיעורו של הרב יורם זצ"ל. אחרי השיעור שוחחתי עם הרב יורם כשלפתע הוא פונה אליי ואומר לי שאני צריך לעבור לי-ם. 'מה..?' הפתעתי רק הלכה וגדלה. 'למה ?' שאלתי. היית אצל צדיק אמת שבדור שאני אוהב אותו אהבת נפש. בדיעבד התברר לי הקשר והאהבה הגדולה ששרתה בין הצדיקים הללו. הרב יורם זצ"ל אמר לי בעצמו ששעתיים שהוא למד עם הרב שליט"א היו שוות כנגד עשרות ומאות שעות לימוד."

"היה לי קשה להשלים עם הגזירה, בכל פעם באתי לרב יורם עם הצעה אחרת למקום מגורים. 'אולי לצפת? אולי ליבנאל?' ניסיתי להתחמק מהגזירה. לבסוף הבריקה לי מחשבה והצעתי: 'הרב יורם אולי אני אעבור אליך לנתיבות?'"

"'אתה יכול לגור איפה שאתה רוצה, אבל תיקון לא יהיה לך. הרב ברלנד גזר עליך בשמיים לגור בי-ם.' ב"ה עברנו לבסוף וכבר שמונה שנים שאני אברך מין המניין בישיבתו של הרב שליט"א. החיים בירושלים לצילו של הרב שליט"א הם מעל הטבע, אנחנו חיים בניסים."

"במהלך נסיעה באוטובוס ניגש אליי אדם ששמע על סיפורי ורצה שאחזק את חברו. מתברר שאלו השניים היו אצל הרב שליט"א שאמר להם גם כן לעבור לי-ם. אחד מהם התבטל לדברי הצדיק ועבר ואילו השני לא עבר. באחד מהימים הם הלכו להתברך אצל צדיק נסתר בהוד השרון כשכוונתם היא עבור הילדים ותלמודי התורה שלהם. אך לא, להפתעתם הצדיק הנסתר אמר להם שהחבר צריך לעבור לי-ם משום שהרב ברלנד שליט"א גזר עליהם בשמיים."

"למה דווקא הרב שליט"א? עכשיו יותר מכל רואים, שעם כל הקושי שהרב שליט"א עובר הוא לא מדבר ולא דואג לעצמו, אלא רק תורה, התחזקות ודאגה לכלל ישראל. את האש והאור שמקבלים פה בי-ם אי אפשר לקבל בשום מקום אחר. זה משה רבינו שבדור. אם הרב יורם אברג'יל שלא היה לא פוחד מכלום, ופעם במהלך ברית מילה הניף את הסכין ואמר שכל שיסתכל על הסכין הוא לוקח לו את כל פגמי הברית. אותו הרב יורם זצ"ל שלא נתן תארים לכל אחד, אמר לי שהרב ברלנד שליט"א הוא  צדיק אמת שבדור. צדיקים אמיתיים כרב יורם זצ"ל יודעים מי הוא צדיק האמת."

"יש לי חבר שקשור לרב יצחקי מפורת. לא מזמן החל מן דהוא להתריס כנגד מורינו הרב שליט"א לידו. פנה אליו הרב יצחקי ואמר: 'אתה מעז לדבר כנגד צדיק שכל תיקון הכללי שאומרים בציון הקדוש באומן וכל התקרבות וכל התחזקות שיש דרך רבינו נחמן בדור הזה שייכת לרב ברלנד שליט"א? שהוא היחידי שיכול להיכנס לתוך הלוע של הס"מ ולשחק לו שם. עליו אתה מעז לדבר ?! כשפניתי בעצמי לרב יצחקי מפורת הוא אמר לי: 'אל תדאג, הרב שליט"א שולט בהכל, יהי רצון שהכל יגמר בקידוש השם גדול."

אמן.
התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

לְהוֹדִיעַ שֶׁכָּל קֹוֶיךָ • יום שושן פורים בצילו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

יום שושן פורים זכינו לתפילת שחרית קריאת המגילה וקידוש פורים יחד עם הגה"צ רבי אליעזר …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *