צור קשר עם הרב ברלנד

צפו: אוי, אוי כואב לשמוע. הסיבות למסע הרדיפה המטורף כנגד הגה"צ הרב אליעזר ברלנד ברלנד שליט"א מפי הרב סלמה, ראש ישיבת 'נצח נצחים'

אוי, אוי, כואב לשמוע. הרב יעקב סלמה שליט"א ראש ישיבת 'נצח נצחים' מגלה בצורה בהירה וקשה את הסיבות למסע הרדיפה הנבזה כנגד מורינו הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א. "בית הדין פסק בזמנו שהשטח באומן שייך לרב שליט"א, אך הרב ויתר להם על הכל, והם לא יכלו לסבול את הצדקות שלו. לראות שהרב הקים קהילה של בוערים לה' ולקדושה והם נשארו מאחור, הם לא יכלו לסבול את זה. כי גם בתקופת רבי נתן תלמיד רבינו חלקו עליו ולא יכלו לסבול את הבעירה והקדושה שלו."

"העבודה שלנו היא להתעסק בטוב והרע יפול מאליו. הרמב"ם הגדול שכולם כיום מקבלים אותו כעמוד פסיקה מרכזי, אך בתקופתו המחלוקת עליו הייתה קשה וסוחפת, כך גם לגבי הרמח"ל הקדוש. איזו מחלוקת הייתה כנגד הרב עובדיה יוסף זצ"ל, תלו פשקווילים כנגדו ולא קבלו לתלמודי תורה מי שהלך בדרכו. עד שהוא אמר בעצמו 'והמשכיל בעת ההיא יידום', כלומר אין לנו עסק עם המחרפים את כ"ק מורינו הרב שליט"א.

"ממה אתם מתבדלים (אלה שהוציאו מכתב נגד הרב וקהילתו)? מקדושת העיניים של התלמידים של הרב?? מההתבודדות שלהם?? מעבודת ה' שלהם?? נכון הרב מקרב פרנקים(ספרדים) שאתם והרבה אחרים לא מוכנים לעשות זאת, על זה אתם כועסים?? לי בעצמי אמר הדוד של החולק – תצא מפה ואל תתפלל פה, יש לכם את מוסיוף ובתי כנסיות שלכם, מה אתם(הספרדים) עושים פה?? עניתי, שבאתי להתחזק בניגונים של ברסלב והוא נהיה אדום מכעס יותר מסלק. זו אהבת ישראל? זו אחדות? זו ההפצה שרבינו הקדוש דיבר. הוא צרח עלי – אנחנו לא רוצים אתכם פה. אתה רוצה לדחות את הגאולה?? אתה רוצה למנוע מבעלי תשובה להתקרב?? אבל, הרב שליט"א מקרב את כולם, יש רב שלא מפריעים לו פרנקים, הוא נשוי לתמניה והוא מחתן כורדים עם רומניות. הכל לפי העניין, אתם מתאימים או לא – נקודה."

"אני מלמד עליהם כף זכות, אבל רבותי תודו שאתם טועים! היצר הרע הוא גאון, נותן לנו לדבר כל היום ממחלוקות ולא מהתורה, לא משמירת עיניים, לא מנקודות טובות. לכן, עלינו להמשיך הלאה בדרכנו ולא להתייחס למחפשי הרעה. וכמו שהרבי מחב"ד אמר: 'המתנגדים יודעים שדבריהם שקר, אני לא אבזבז את זמני על- כך'. 30 שנה הם לא יכלו לסבול את הרב שליט"א שמראה להם את האמת שלהם בפנים, עכשיו הם שועטים לבזות אותו, שופכים דם, מדברים לשון הרע מבלי להתחשב בעובדות."

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

וַיֹּאמֶר הַמֶּלֶךְ בְּמִשְׁתֵּה הַיַּיִן מַה שְּׁאֵלָתֵךְ וְתִנָּתֵן לָךְ • הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א במשתה היין יחד עם כ"ק האדמו"ר מספינקא

לפניכם תיעוד מיוחד ובלעדי ממשתה היין במעון קודשו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א שהתקיים …

One comment

  1. הרב ברלנד צדיק האמת שבדור

    הרב יעקב אשריך צדיק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *