צור קשר עם הרב ברלנד
הרב נחמן הורביץ באימרות קודש אודות הרב ברלנד שליט"א
הרב נחמן הורביץ באימרות קודש אודות הרב ברלנד שליט"א

הרב נחמן הורביץ בדיבורים מעוררים על גדולת הרב אליעזר ברלנד שליט"א

"בשנת תש"נ (שנת 1989 למניינם) נסע הרב יצחק ויצהנדלר (תלמיד ותיק של הרב ברלנד שליט"א) לאומן עם הרב ברלנד שליט"א. בתקופה ההיא (של מסך הברזל) לא היה שום אפשרות להגיע לאומן בלי ויזה. היו שם בין 60 ל- 70 אנשים בנסיעה שהגיעו בלי הוויזות, רבי יצחק מספר שהרב ברלנד רקד שם 12 שעות רצוף. קייב, משטר קומוניסטי והרב ברלנד אש להבה, מסתובב הלוך וחזור ושר, 'הבאת אותנו עד לכאן, תביא אותנו לאומן'. שם למעשה חיבר הרב ברלנד שליט"א את השיר המפורסם הזה." פותח את שיעורו הרב נחמן הורביץ שליט"א, מוותיקי תלמידיו של הרב אליעזר ברלנד שליט"א ונכדו של השרף הקדוש, מגדולי ברסלב של הדור הקודם – הרב שמואל הורביץ זצ"ל.
"המחזה הבא היה לא פחות מדהים, בתוך שדה התעופה של קייב הקומוניסטית הדליקו כל ה- 70 איש את שבעת נרות החנוכה. כ- 500 נרות דולקים בתככי שדה התעופה ואין איש פוצה. כשכל אותו זמן הרב ברלנד שליט"א לא מפסיק לשיר."
"אחרי שעדיין לא הגיעו הוויזות שיכנו אותם במלון שבתוך שדה התעופה, כולם הלכו לישון ורק הרב ברלנד, שעדיין לא הדליק את נרות החנוכה, הדליק בבית המלון תוך שהוא שר את שירי החג בצעקות והתעוררות. איך שסיים הרב ברלנד פנה לר' יצחק ואמר לו שיברחו יחדיו לאומן. הם השיגו מונית שנהגה הסכים להסיעם כשלהפתעתם הנהג היה יהודי. כל הדרך הרב ברלנד שליט"א מנסה להזכיר לנהג מילים מבית הוריו עד לפתע צעק נהג המונית, 'מַה טֹּבוּ אֹהָלֶיךָ, יַעֲקֹב; מִשְׁכנֹתֶיךָ, יִשְׂרָאֵל' (במדבר, כ"ד, פסוקים ה'-ח'), פסוקים הנאמרים לפני תפילת שחרית. הרב ברלנד סיפר זאת מס' פעמים בשיעוריו."
"הרב ברלנד שליט"א ויצחק ויצהנדלר הגיעו לאומן ושם הרב ברלנד צעק כל הלילה את התיקון הכללי בכל הכח. הטמפ' הייתה 20 מעלות תחת האפס. אנשים לא יודעים איזה אש זה הרב אליעזר ברלנד שליט"א, אשרי מי שמחזיק איתו מעמד."
"מובא בספרים שכיום כשאין ביהמ"ק אז מביאים את הביכורים לתלמיד חכם.
הרב קיוואק שליט"א - מעלה ביכורים לרב אליעזר ברלנד שליט"א
הרב קיוואק שליט"א – מעלה ביכורים לרב אליעזר ברלנד שליט"א
סיפר לי מישהו שהרב ניסן דוד קיוואק שליט"א עד היום מעביר את הביכורים שלו לרב ברלנד שליט"א."
"ישנו סיפור מדהים נוסף על אחת הנסיעות של הרב ברלנד לאומן בשנת תשמ"ח (1987 למניינם). הייתה בארץ בעבר מפלגה קומוניסטית בשם רק"ח (כיום חד"ש) שרוב חבריה היו ערבים. בגלל קשריה של המפלגה עם השלטון הקומוניסטי הם קיבלו 600 אשרות כניסה לרוסיה. הרב ברלנד שליט"א הצליח להיכנס דרכם לאומן וכך למעשה נפרצה הדרך לאומן. הסיפור בקיצור הוא, שהרב ברלנד שליט"א הצליח לשכנע את ראש העיר של טאבה לצרף לנסיעה עוד 20 אנשים, וכך עם דרכונים ישראלים הם הגיעו לאומן."
"יש תמונה מפורסמת מאותה נסיעה בה רואים את הרב ברלנד שליט"א שובר את הקרח בכדי לטבול, כמובן שרק הרב ברלנד שליט"א העז לטבול. וכי בחינם יש כזו רוח סערה כנגד הרב ברלנד שליט"א? הרי היצר הרע מנסה בכל כוחו להסתיר את גדולת הרב ברלנד. בכל הנסיעות הללו לאומן הרב ברלנד פתח את הדרך לאומן לכולם, זה ברור."
הרב ברלנד שליט"א שובר את הקרח
הרב ברלנד שליט"א שובר את הקרח
 "אסור לשמוע ולא להיכנס לשום מחלוקת, פעם הרב ברלנד שליט"א אמר לאחד המקורבים אליו שבעניין הצדיק צריך להתחשמל, אם שמעת איזה דיבור ונכנס לך בלבול אז לא קלטת, אתה צריך להתחיל מחדש. צריך לתפוס את האור של הצדיק, את עבודת השם שלו, תמיד להתחיל מחדש."
"באחד מימי הכיפורים הרב ברלנד שליט"א כהרגלו עמד בתפילה כל היום וכל הלילה. לאחר שעות של עמידה בתפילה ניגש אליו אחד מחסידי ברסלב מהשול וביקש אותו שיגיד לו חידוש. הרב ברלנד ענה לו, 'אדם צריך בכל יום לעלות מדרגה לדרגה, אם בינתיים אתה נופל עשר דרגות זה לא העניין שלך'."
"באותה הנסיעה הרב ברלנד שליט"א לקח איתו את כל גדולי ברסלב של אותו הדור. גם לרב יעקב מאיר שכטר שליט"א הרב פנה ואמר לו שהוא יסדר לו דרכון עימו הוא יצטרף לנסיעה. הרב ברלנד נסע שלוש פעמים לביתו של הרב שכטר, יש 8 קלטות שהם מדברים יחדיו – רואים כמה היצר הרע יכול להסתיר."
הרב ברלנד שליט"א פנה לרב שכטר שלוש פעמים בכשי לצרפו לנסיעה לאומן
הרב ברלנד שליט"א פנה לרב שכטר שלוש פעמים בכדי לצרפו לנסיעה לאומן
"הדפיסו לאחרונה דברים שנשא הרב שמעון ברגשטיין זצ"ל בשנת תשל"ט (מרץ 1979 למניינם). מדובר ביהודי חשוב מאוד ומי שהיה ראש ישיבת ברסלב, אלו דבריו. 'נכנסתי לישיבה של הרב אליעזר ברלנד שליט"א וראיתי אותו לומד 10 שעות רצוף בעיון את תורה י' בליקוטי מוהר"ן יחד עם הרב בנימין זאב חשין. אח"כ ניגש אלי הרב חשין ואמר לי, 'תשמע, רואים על הרב אליעזר ברלנד שהוא ממש תלמיד חכם אמיתי, בקי בכל התורה כולה, רואים על פניו שהם מאירות וקדושות, צריך ללמוד ממנו מה זה עסק התורה – זה ברסלבר אמיתי', כך אמר לי הרב חשין'."
הרב שמעון ברגשטיין זצ"ל בדיבורים מעוררים על גדולת הרב ברלנד שליט"א
הרב שמעון ברגשטיין זצ"ל בדיבורים מעוררים על גדולת הרב ברלנד שליט"א
"עוד סיפר הרב ברגשטיין זצ"ל על איך שסיפור ההתקרבות של הרב ברלנד שליט"א לחסידות ברסלב השפיע עליו מאוד ושבעקבות זה הוא התחיל להתבודד באופן קבוע בכל לילות פורים. יש לרב ברלנד שליט"א הרבה זכויות בישיבה שלנו, כי הוא תומך בישיבה מאוד מאוד ועוזר לנו בתרומות ותקציבים, השם ישמור אותו שבזכות זה הוא יזכה לרבות נחת מכל יוצאי חלציו'. עד כאן דברי הרב שמעון ברגשטיין זצ"ל אודות הרב אליעזר ברלנד שליט"א."
התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

לְשׁוּבוּ בָּנִים הָיְתָה אוֹרָה וְשִׂמְחָה • גלריית תמונות מרהיבה משמחת פורים בחצר גינת ביתן המלך

לפניכם גלריית תמונות מרהיבה ביופיה משמחת הפורים בחצר גינת ביתן המלך – חצר בית מדרשינו …

2 comments

  1. a wanna be breslever hassid

    חידוש היוצא מדבריו של הרב נחמן הורביץ שליט"א : בדרשה הנ"ל הוא מספר שהרב ברלנד שליט"א התקרב לברסלב בפורים.
    כאשר נכנס בליל פורים לישיבה של ברסלב ולא ראה את הבחורים וכששאל היכן הם, ענו לו שהלכו לישון מוקדם כדי לקום חצות ללכת לשדות להתבודד כל הלילה וזה מצא חן בעיניו וכך התקרב לברסלב, בפורים.
    ורבנו הרי אומר (לכל דבר אבל בפרט לעניין הגאולה ) : …שעתה ההתחלה מפורים.
    וגם הרב שליט"א בשנה הבאה יהיה בגיל 80 כמו משה רבנו כשבא לגאול את ישראל.
    וכן שמו אליעזר כמו רבי אליעזר הגדול, כמו שאמר אחד הגדולים שיש קשר בינו לבין רבי אליעזר הגדול (שכחתי מי האומר ומה אמר בדיוק) שהיה מצאצאי משה רבנו ע"ה.
    וכן הרמח"ל מביא בתיקוני זוהר תנינא בכמה מקומות שמשה רבנו יבוא לגאול את ישראל עם שני המשיחין.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *