צור קשר עם הרב ברלנד
לא מחה על שדיברו על הרב ברלנד ונפטר
לא מחה על שדיברו על הרב ברלנד ונפטר

מפחיד – לא מחה על שדיברו כנגד הרב אליעזר ברלנד שליט"א ומת – סיפורה של מי שחוותה שני מקרי מוות קליני

לאחר שב- 26.2.2017 התפרסם סיפורה המצמרר של אורנה ניצבת נ"י באתר 'אמונה רומא' באנגלית יצרנו עימה קשר בכדי לשמוע עוד פרטים מסיפורה (ההקלטה שמורה אצלנו). הנה תרגום המביא מקצת מהפרטים החשובים מתוך סיפורה המצמרר.
הרבה זמן לא יצא לנו לשמוע סיפור מדהים שכזה. לצערנו הרב האופנה כיום היא של להתחבא מאחורי מסכה של "למה לי להתערב ולהכניס את הראש לתוך עניינים שלא ממש נוגעים לי". האומנם? האם רדיפות אחרי תלמידי חכמים בחוצות קריה הם באמת דברים שלא נוגעים לכל אחד מאיתנו? האם לראות מהצד את דם הצדיק נשפך ברחובות עיר בזמן שבאמת כל רצונו הוא למלא את שליחותו ולהחזיר את עם ישראל לצור מחצבתם, האם גם זה לא נוגע לנו?
הרבה מאיתנו שיודעים מה הצדיק פעל עבור כל אחד מאיתנו, בכלל ובפרט, אבל מטעמים שונים יושבים בצד וממתינים שהדברים יסתדרו מאליהם. אבל, לא אורנה ניצבת, היא, אע"פ שאינה משתייכת לקהילת שובו בנים של הרב אליעזר ברלנד שליט"א, למרות זאת היא קמה כנגד כל המדברים סרה ואמרה את דבריה. אמרה ועוד איך אמרה. אשריה ואשרי חלקה.
אורנה ניצבת שיתפה את הסיפור שלה בבלוג 'אמונה רומא' באנגלית שם פורסמו בעבר מספר כתבות העוסקות בגנות לשון הרע ובפרט על צדיקים. מקריאת הכתבות מצטיירת תמונה עכשווית ומפחידה לגבי הטועים להיכנס אל תוך מחלוקת ובפרט כנגד צדיקים ותלמידי חכמים ובפרט רואים שם עד כמה שהדבר הזה מסוכן. אורנה עברה שני אירועים של מוות קליני שבהם אף עלתה למעלה.
אורנה ניצבת נולדה בצ'כיה, בהמשך דרכה היא עברה לגור בהולנד ושם חיה מספר שנים, כאשר מקרה המוות קליני הראשון שחוותה היה בר"ה של שנת 2014. אורנה היא בעלת תשובה, בשנת 2014 עלתה ארצה ואז התחתנה בשנית עם יהודי שומר תורה ומצוות שלא ידע כי יש לה אלרגיה למאכל מסוים. באחד הימים בעלה הכין סעודה שכללה את אותו מאכל שמסוכן לה ולאחר שסעדו אורנה הרגישה לא טוב, אך עדיין לא חשבה לפנות לביה"ח.
בעודה שוכבת על מיטתה, היא התעלפה ונכנסה למצב של חוסר הכרה.  אז היא חוותה את המוות קליני הראשון, תוך שהיא עולה למעלה ופוגשת את הרב עובדיה יוסף זצ"ל, בדיוק ביום פטירתו. היה נעים לה מאוד שם והיא לא רצתה לשוב לעולם, אך הרב עובדיה זצ"ל אמר לה לשוב בחזרה. בדיוק באותו הזמן בעלה הכין לה תה חזק והריח של התה ליווה אותה בחזרתה לעולם.
כעבור שנתיים, לאחר שנפקדה אורנה נפלה על בטנה ולא ידעה שהעובר מת ברחם. כתוצאה מזאת היא הסתובבה עם וולד מת וכאשר הגיעה לביה"ח אמרו לה שאם הייתה נשארת עוד שעה אחת באופן הזה היא הייתה מתה.
בטיפול נמרץ טיפלו בה ושם היא עברה בפעם השנייה מוות קליני שכלל שוב עליה לשמיים. שם היא ראתה את דמותו של בנה בן השבע וזה גרם לה לרצות לחזור מטה. מאז שני המקרים הללו ובנוסף לכך שהיא שינתה את שמה לניצבת בעצת אחד ממקובלי הדור, שגם אמר לה שהשם החדש גרם לה לקבל נשמה חדשה. מאז היא מרגישה דברים שהולכים להתרחש.
ניצבת אמנם אינה מדברת אנגלית טוב, כאשר צ'כית היא שפת האם שלה, אך היא קראה מספר מאמרים על הרב ברלנד שליט"א באתר 'אמונה רומא' ואף העתיקה מספר דברים לבלוג שלה. את הקישורים היא שלחה לחתן שלה המשתייך לחסידות ברסלב ולזרם אחר בה וגם לאימו.
יש לציין שזמן קצר לפני ששלחה את הקישור לחתן הוא התקשר אליה והחל להגיד לה דברים נוראים בטלפון כנגד הרב ברלנד שליט"א שהוא שמע מאימו, תוך שהוא צורח עליה. היא הייתה בהלם והזהירה את החתן ואת אימו מלדבר סרה כנגד צדיקים.
לפי דברי אורנה ניצבת, המשפחה שלהם משתייכת לזרם שאין לו שום כבוד לשום רב חרדי שאינו מטעם המדינה והם כל הזמן ניזונים משקרי התקשורת והפרסום הרע ומדברים כנגד הרב ברלנד שליט"א. הרגשתי שמשהוא נורא הולך לקרות, אך לא יכולתי לעשות דבר, כי הם לא שמעו לי.
בשבת פרשת משפטים החליטה בתי להתארח אצל הוריי חתני, כאשר בד"כ כשהיא הולכת לשם הם מתחילים להתווכח. אותה המשפחה מדברת כנגד רבנים וביתי טוענת כנגדם שאסור לעשות זאת. באותה השבת אליעזר, אבי החתן, לא דיבר והיה שמח ורגוע.
אנחנו לא גרים באותה העיר בה בתי התארחה באותה שבת, אך אני שאלתי את בעלי אם הוא שומע אמבולנסים. בתי הייתה בחודש התשיעי ואני הרגשתי שמשהו קורה. ובאמת במוצ"ש התעדכנו שאליעזר חמיה של הרגיש לא טוב, הוא שתה מעט אלכוהול בזמן שהוא סובל מלחץ דם. ב- 4 בבוקר כבר הודיעו שהוא מת ועודו בגיל 60.
מיד הבנתי שזה מה שהרגשתי כל הזמן, שהוא מת בגלל כל הלשון הרע שמדברים שם. הוא דווקא לא דיבר הרבה כנגד הרב ברלנד שליט"א, אך אישתו מדברת הרבה והוא לא מחה. אני ממש מרגישה שבדיבורים שלהם הם גרמו לעצמם להפוך ליתום ואלמנה. אני חושבת שלפרסם את הסיפור הזה יגרום לתיקון, לכן אני מאוד מבקשת לפרסם אותו.
התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

שיעור לתושבי נתיבות במעונו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

אמש יום רביעי ליל ד' ניסן התשפ"ד נכנסו אנשי שלומינו מהעיר נתיבות לשיעור בקודש פנימה, …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *