צור קשר עם הרב ברלנד

כנס בני הנעורים לפני אומן ראש השנה עם הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

"אליהו יבוא בר”ה לבשר את הגאולה" ולכן רק אלה שיזכו לנסוע לאומן יוכלו להביא את הגאולה

בדברי להבת אש קודש אל מול 'חבורת בני הנעורים', מסר מורינו, כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א את השיעור המסכם לפני הנסיעה לקיבוץ הקדוש של ראש השנה בעיר הקודש אומן.

הדברים נאמרו בדיוק לפני שנה ולא מפתיע עד כמה הם רלוונטים להיום. מורינו הרב ברלנד שליט"א מלמד על הקשר ההדוק בן תהליך הגאולה לקיבוץ הקדוש בראש השנה אצל רבינו באומן. תהליך שהגיע לשלביו הסופיים (כדברי מורינו הרב בשיעור) בקיבוץ של תשפ"ד וביתר שאת השנה. 

מכאן נלמד עד כמה חשובה הגעתו של מורינו הרב ברלנד שליט"א לקיבוץ הקדוש באומן, אלה דברי קודשו:

ראש השנה תשפ”ד – (ת) תחל, (ש) שנת ,(פ) פדות.

דלי”ת זה דוד המלך, כי בראש השנה הזה צריך להתגלות מלך המשיח בן דוד. לכן ראש השנה הזה זה תיקון לכל הגלגולים והפרשיות של אלף שנה, כי כל אחד נמצא כבר מאה גלגולים בעולם.

כל אחד היה במגדל בבל, כל אחד היה בסדום, כל אחד היה בדור אנוש שאז שקע שליש עולם. דורות סדום, הפלגה, אנוש ודור המבול, כל אחד היה במבול וטביעה אחת לא הספיקה. כי אנשים חיו 900 שנה, כמו יובל שחי 900 שנה, "וְשֵׁם אָחִיו יוּבָל הוּא הָיָה אֲבִי כָּל תֹּפֵשׂ כִּנּוֹר וְעוּגָב" (בראשית ד כא).

אנחנו (הרב מדבר לקהל בני הנעורים) היום שרנו לה’ יתברך, אבל אז מזמן יובל שרו רק לעבודה זרה.

נח שהיה בגיל 695, כל זמן שאדם הראשון היה חי אף אחד לא העז לדבר שטויות. שת נולד כשאדם הראשון היה בגיל 130. אנוש נולד כששת היה בגיל 105, ירד ב- 235, מתושלח ב- 695. את כל זה מסביר העשרה מאמרות שאז הוא החליט שהוא ברא את העולם, הוא נברא לפני האדם הראשון והוא ברא את האדם הראשון. אפילו שזה ארך 8 שנים "אָז הוּחַל לִקְרֹא בְּשֵׁם ה'" (בראשית ד כו).

'אז' גימטריה 8, אבל “שְׁמוֹ אֱנוֹשׁ” זה גימטריה 703. מ- 695 עד 703 זה 8 שנים, כל התקופה שלו היתה 8 שנים, כמו מנשה שהוא היה הגלגול שלו והוא כפר. מנשה נהיה מלך בגיל 12, ו- 22 שנה הוא כפר. במשך 33 שנה מנשה עשה תשובה, אבל לעם ישראל זה כבר לא עזר, עם ישראל המשיכו לעבוד עבודה זרה.

אז קם יאשיהו ושבר את כל הפסלים, ואז יְהוֹנָתָן בֶּן־גֵּרְשֹׁם הנכד של משה קרא לו אליו הביתה. הוא עבר על דבר ה’ ואז בא אריה והיכה אותו, אבל הוא לא אכל אותו. הארי עמד ליד החמור וליד הגופה של עידו הנביא.

לכן המשיח יבוא דווקא מירבעם בן נבט שיהיה משיח בן יוסף שילחם מלחמות ה’, אבל הוא ימות. אז יבוא משיח בן דוד ויחיה אותו – כל זה יהיה בראש השנה, ראש השנה זה הרגע של התגלות משיח בן דוד.

בריאת העולם מתחילה ב- י”ז באלול, אבל אנחנו סופרים מ- כ”ה, כ”ה זה היה יום ראשון לבריאת העולם. כ”ד אלול היה אז בשבת, שבע ימים קודם היה י”ז, ואז השם תיקן את שם ב”ן (מלכות, אמונה, תפילה). אליהו משם ב”ן, אליהו גמטריה ב”ן.

התגלות אליהו תהיה בראש השנה, אליהו הוא שם ב”ן ממש, וכל החמש תפילות של ראש השנה זה התגלות אליהו, משיח בן דוד, משיח בן יוסף וכהן צדק – אהרן הכהן שיבוא וידליק את המנורה. כל זה יהיה בראש השנה, ‘ולכן צועקים ‘ה’ אלוקים, ה’ אלוקים.

ראש השנה זה הכנה ליום הכיפורים, אז הכל רחמים לכן לא חייבים סקילה אלא רק כרת, כי עיצומו של יום מכפר. רק אם אדם ימות שניה לפני השקיעה אז הוא חייב, אבל בכל שאר המקרים עיצומו של יום הכיפורים מכפר.

בעיצומו של יום צועקים ה’ הוא האלוקים, ה’ הוא האלוקים. זה מתחיל ב- י”ז אלול, עכשיו (זמן מסירת השיעור) כבר י”ח. ב- י”ז מתחיל התיקון של שם ב”ן שהוא גימטריה אליהו – אליהו יבשר על הגאולה, אליהו יבוא בר”ה לבשר את הגאולה.

לכן רק אלה שנוסעים לאומן, רק אלה שיזכו לנסוע השבוע לאומן, הם יוכלו להביא את הגאולה, הם אלו שיפעלו את כל הגאולה עכשיו. יש להם שבוע ימים להתקדש, לא לפתוח את העיניים. 

העיקר זה שמירת העיניים שלא פותחים את העיניים, כי כתוב במגלה עמוקות קצ”א שאדם לא רואה אישה, אלא את השדים שמקיפים אותה. אחרי חטא האכילה מעץ הדעת, ואחרי חטא העגל השדים מקיפים אותה. האדם עם השד שבו מתחבר עם השד שבה ואז נהיה אנדרלמוסיה, כי אנדר זה זכר ומוסיה זה נקבה, כלומר מתחבר שד עם שדה ואז נהיה בעולם תאונות דרכים, פיגועים.

כל הפיגועים זה שאדם פותח את העיניים, אז יש מיד פיגוע. כי השדים נכנסים בערבים והשדים האלה הם שעושים את הפיגוע, הם נבראים מזה שאין שמירת עיניים. אדם לא רואה אישה, אלא את השדים שמקיפים אותה, והשד שבו רוצה לראות את השדה , אז השדים מקבלים כוח ומחריבים את כל העולם בשניה אחת. השדים הללו פוגעים בכל נקודה בעולם וראש השנה בא לבטל את זה.

ראש השנה בא לבטל את כל הראיות האסורות ואת כל הפגמים הנוראים, במיוחד אינטרנט ואייפונים ששם רואים את הדברים הכי מזעזעים בעולם, דברים שלא היו בדור המבול ולא בדור הפלגה. אפילו בדורות האלה לא היו כאלה דברים כמו שיש היום – היום לפני הגאולה הניסיונות הם הכי קשים, כי יש כאלה מראות נוראים.

כל אחד יש לו בכיס עבודה זרה (הסמארטפונים), זה העבודה זרה האמיתית. שם הוא יכול לראות את כל הדברים הכי נוראים שלא אדם הראשון, לא אברהם, לא יצחק ולא יעקב חלמו על כאלה דברים – ברגע שהוא ראה פעם אחת כזה דבר, הוא אבוד לכל החיים. 

מי שנכשל בראיה אחת אסורה, ראה איזה אייפון, אינטרנט, אז הוא כבר אבוד לכל החיים. כל ימות העולם לא יוכלו לתקן אותו, הוא לא יכול להשתחרר ממה שהוא ראה, ואז שום תפילה לא מתקבלת, ושום עבודה לא עולה למעלה.

לכן אנחנו עכשיו 12 יום לפני ראש השנה, כל אחד יקבל על עצמו שמירת עיניים מוחלטת, גם בנסיעה לאומן וגם בדרכים שהוא הולך ברחובות. כי זה הניסיון הכי קשה מכל הניסיונות – ברגע שנעמוד בניסיון הזה אז יהיה לנו ראש השנה.

וזה יהיה הגאולה השלימה במהרה בימינו אמן

הקהל עונה: אמן

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

תיעוד ראשוני: הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א בדרכו לאומן • ראיון מרתק עם נכדו וגבאו

ביום שלישי בשבוע שעבר ליל ז' אלול במפתיע מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א החל את …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *