צור קשר עם הרב ברלנד
דברי הרב אליעזר ברלנד שליט"א לפרשת ויקהל פקודי
דברי הרב אליעזר ברלנד שליט"א לפרשת ויקהל פקודי

ויקהל פקודי מפי הרב אליעזר ברלנד שליט"א – "האור של הצדיק שבעולם העליון יחפוף על הילד כל החיים"

"רְאוּ קָרָא יְהוָה בְּשֵׁם בְּצַלְאֵל" (שמות לה' ל')

אומר הזוהר הקדוש – שכל הכח של הבן אדם זה בא מהשם שלו "ראו קרא ה' בשם בצלאל" בצלאל זה בצל-אל, כבר בשמו שנתן לו אבא שלו נרמז שהוא יעשה את המשכן, לאבא שלו היה לו רוח הקודש הוא ידע שהוא יעשה את המשכן אז הוא נתן לו את השם הזה שבאמת הוא יזכה לזה. נתן לו את השם בצלאל שהוא יעשה צל –לאל, שהוא יעשה משכן לאל. לכן אומר הזוהר בפיקודי שרק בגלל השם הוא נבחר לעשות את המשכן, רק בזכות השם שלו הוא נבחר יותר מאיש אחר, והוא בנה את המשכן. בגיל 13-14 הוא כבר בנה את המשכן ויידע דברים שמשה לא ידע, משה רצה לעשות קודם את הארון ואחרי זה משכן, אמר בצלאל "קודם עושים משכן ואחרי זה ארון" אמר לו משה "בצל-אל היית" אז היו דברים שכביכול משה לא ידע ובצלאל ידע.
"אשר שם שמות בארץ"-ה' שם שמות בארץ, ה' גזר בבריאת העולם כמה שמות ראובן יהיו כמה שמות שמעון יהיו כמה שמות נחמן יהיו, כמה נתן. ע"י השם מתעורר על האדם כח עליון מלמעלה עם הכח הזה הוא יכול לעשות דברים נפלאים. כי ע"י שנותנים לו שם של צדיקים השם של הצדיק גורם לילד שיהיה גם כן צדיק, ע"י שנותנים לילד את השם של הצדיק מתעורר אותו האור של הצדיק שעל שמו נתנו את השם, מתעורר האור מהעולם העליון ויורד וחופף על הילד כל החיים.
השם של האדם זה לא דבר פשוט בכלל, הבעל שם טוב הקדוש אומר שהשם של האדם זה סודות נוראיים, אדם צריך לדעת את השם שלו, להתבונן בשם שלו, אדם צריך לדעת מה מרומז בשם שלו, השם שלו זה שורש נשמתו, כל אחד יש לו שורש נשמה לפי השם שלו, בשם של האדם נרמז כל מה שצריך לעבור עליו, כל מה שעובר על הבן אדם במשך החיים שלו, הכול מרומז בשם שלו, וראוי שכל אחד יידע על שם איזה צדיק הוא נקרא, כי אדם חי ע"י השם, אדם צריך לחיות לפי השם שלו, כל החיות של הבן אדם זה השם שלו, ולכן שאדם עולה למעלה שואלים אותו מה שמו? אתה לא חיית לפי השם שלך!  היית צריך ללכת לפי השם שלך! אם אתה היית הולך לפי השם שלך, היית מגיע לכל הדברים שבעולם.
השם של האדם מרמז לו כל מה שהוא צריך לעבור בעולם הזה כל מה שהוא צריך לעשות כל מה שהוא צריך ללמוד, הכול מרומז בשם של האדם, ה' כבר הכריז על כל השמות לפני שהם נבראו, בצלאל יעשה משכן, שלמה המלך יבנה מקדש, שלמה המלך בגי' 470 מקדש הויה בגי' 470, שלמה בא לבנות את מקדש ה', שאול בא להרוג את אגג מלך עמלק שאול בגי' 337 אגג מלך עמלק 337 אז בשם של הבן אדם מרומזים כל העיניינים שלו וכל מה שהוא צריך לעשות וכל התפקידים שלו בעולם הזה.
אומר ה"נועם אלימלך" שהשמות של הצדיקים זה ממש מספר מצומצם מאוד לה' יש אוצר של צדיקים, אבל הם מועטים מאוד, מי יזכה בשמות של הצדיקים האלה?אם אדם רוצה בן צדיק דבר ראשון שיתן לו שם של צדיק, זה דבר ראשון. כמה שיתן לו שם של צדיק יותר גדול אז ככה יותר בטוח שהילד הזה יהיה צדיק. אתם נותנים שמות? תחפשו את הצדיקים הכי גדולים אולי ואולי זה ישמור על הילד. אחרי שנותנים שם צריך גם לחנך אותו, לשמור עליו, ולא ללכת לישון בשבת אלא לשיר איתו זמירות שבת. וזה מה שאומר ה"נועם אלימלך" שנותנים לילד שם של צדיק אז הצדיק הזה מגן על הילד שומר אותו מחברים רעים שומר אותו מדברים רעים, הנשמה של הצדיק מלווה את הילד לכל מקום, ברגע שנותנים שם של צדיק אז מתעבר בילד ניצוץ מהצדיק הזה. צריכים לכוון שהשם הזה, שהצדיק הזה יתעבר בו וישמור עליו כי הצדיק כבר קידש את השם הזה, כבר עבד את ה' לפי השם הזה וזה גורם שהילד יהיה גם כן צדיק.
לקרוא שם של צדיקים זה ניסיון גדול מאוד מאוד נשמות של צדיקים הם מועטים באמת יש היכל של שמות, יש עולם של שמות, שאדם הולך לקרוא שם לילד שלו ויש לו רעיון לקרוא לו בשם של צדיק אז מיד יש מניעות, מיד חוטפים לו את הרעיון הזה והוא אומר "אולי כזה שם, אולי שם כזה אני אבחר אולי שם אחר" הוא לא מבין שמהשמים דוחים אותו לכן צריכים להלחם על השמות להאבק, וע"י שנותנים לילד שם של צדיק אז האור של הצדיק שבעולם העליון יחפוף על הילד כל החיים וישמור עליו מכל דבר רע עד שהוא יזכה להגיע למדרגה של אותו צדיק.

באדיבות העלון צמאה נפשי 052-763-9126

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

לְשׁוּבוּ בָּנִים הָיְתָה אוֹרָה וְשִׂמְחָה • גלריית תמונות מרהיבה משמחת פורים בחצר גינת ביתן המלך

לפניכם גלריית תמונות מרהיבה ביופיה משמחת הפורים בחצר גינת ביתן המלך – חצר בית מדרשינו …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *