צור קשר עם הרב ברלנד
הרב שמואלי על הרב אליעזר ברלנד
הרב מאיר שמואלי שליט"א בביהכ"נ מוסיוף מדבר בעניין המחלוקת על הרב אליעזר ברלנד שליט"א

צפו: הרב שמואלי שליט"א על חומרת המחלוקת על תלמידי חכמים – בעקבות הרדיפה הקשה על הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

הרב מאיר שמואלי שליט"א בשיחה מבהילה בבית הכנסת מוסיוף אודות חומרת המחלוקת על תלמידי חכמים. "יש הרבה אנשים כיום שמתעסקים עם רבנים, הרב אלישיב זצ"ל אמר שלפחות שליש מהמחלה הממארת שבאה על האדם נגרמת בגלל זה שמבזים תלמידי חכמים. כתוב, 'אם ראית תלמיד חכם שחטא בלילה, אל תחשוד בו ביום, שוודאי עשה תשובה'. נפקא מינה לכל אלא המדברים על הרבנים ששמים אותם בעת האחרונה בבית הסוהר."
"אותם המדברים משתייכים לעיתים קרובות לציבור לומדי התורה, לחסידויות אחרות ולעיתים הם אף מאותה החסידות. הם הפכו להיות מבקרי התורה, אם הם היו במקום אלו שהם מדברים עליהם, אני לא יודע איזה עבירות הם היו עושים, והם עוד מדברים על רבנים!"
      מפעל-הפורמטיםמאיר-שמואלי-ערוך
"אמר לי מישהו, 'אבל הוא הודה'. כתוב, 'ראית בעיניים שהוא עשה אסור לך להרהר אחריו ביום', כי בוודאי עשה תשובה, ופה בכלל לא ראית. ואם דיברת עליו אז לקחת את כל העוונות שלו. כתוב על דוד המלך שמי שאומר שהוא חטא אין לו חלק לעולם הבא, כי מי שמדבר על החכם אין תרופה למכתו."

"היה יהודי אחד שהגיע למר אבי וסיפר לו שאישתו קיבלה את המחלה במרה. אחרי שסיים לדבר עם אבי אמרתי לו שיקבל על עצמו לא לדבר על רבנים, כי בגלל שהוא מדבר על רבנים אישתו קיבלה את המחלה במרה. הרי, ביורה דעה סימן רמה' מדובר על הילכות כבוד תלמידי חכמים. קיבל את דברי והפסיק לדבר על תלמידי חכמים, נעלמה לאישתו המחלה הממארת.."

"תזרוק את השכל, תגיד לעצמך, 'מה אני מבין במהלכים של גדולי ישראל? מה אני צריך לדבר? אבל הוא הודה ואמרו בתשקורת? הכל שטויות והבלים, היה אחד (ברנס) שלושים שנה ישב בכלא ובסוף התגלה שהוא לא רצח. הרי אומרים לו, 'אם לא תעשה עסקה תשב יותר, לכן כדאי להגיד עשיתי ולא לקבל יותר גרוע."

"אני ראיתי דברים נוראיים. היה לי חבר טוב שמבחינת הטבע היה בריון. הוא התעסק עם החבר שלו שהיה תלמיד חכם והסתבך לו המצב בכבד והוא נזקק לקטטר מהמרה. אמרתי לו שיבקש סליחה מהחבר ואכן הוא התרפא. אחי ואני אמנם היינו צריכים להתערב בהשגת השלום בינם, אך תוך שבוע אח"כ הוא נרפא וחזר להיות כמו אריה."

"אני ליוויתי לפני 25 שנה אדם שחטף את המחלה בגרון אחרי שאבא שלו איים על הרב שרעבי זצ"ל שהוא ישרוף לו את בית הכנסת. הוא מת ואחרי חודש חודשיים מת גם אביו – אל תדבר, משעמם לך בחיים שאתה משחק באש?

השיחה הועברה גם בקו ברסלב העולמי (02-800-8800 מארה"ב 18456400007 מאנגליה 4420380733333)

 

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

לְשׁוּבוּ בָּנִים הָיְתָה אוֹרָה וְשִׂמְחָה • גלריית תמונות מרהיבה משמחת פורים בחצר גינת ביתן המלך

לפניכם גלריית תמונות מרהיבה ביופיה משמחת הפורים בחצר גינת ביתן המלך – חצר בית מדרשינו …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *