צור קשר עם הרב ברלנד
הרב מיכאל גול ליד הרב מאיר שלמה
הרב מיכאל גול ליד הרב מאיר שלמה

חזק: הרב מיכאל גול שליט"א מספר על ביקורו אצל הרב אליעזר ברלנד שליט"א

ראש מוסדות מגיני ארץ, הרב מיכאל גול שילט"א, מתלמידיו הוותיקים והמוכרים ביותר של מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א בראיון מחזק לאחר שזכה להיכנס אל הקודש פנימה.
"לצערי הרב יותר מ- 4 שנים שלא זכיתי לראות את מורינו הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א." מקדים הרב גול לפני שהוא משתף אותנו בחויותיו מהביקור אצל מורינו הרב ברלנד שליט"א.
"ההתרגשות הייתה עצומה, ב"ה זכיתי עכשיו לראות את המאור פנים של הרב, ממש צריך לדעת שהרב אינו בקו הבריאות בכדי להבין זאת. הרב מלא חיות ושמחה. הרב דיבר איתי על מעלת הביזיונות ותיקון הבל וקין שעוסק בתיקון חטא אדם הראשון. מורינו הרב ברלנד שליט"א הזכיר שיש שתי דעות בנושא, מחלוקת רבי אליעזר ורבי יהושע, לגבי זמן הולדת קין והבל. כידוע שיש מחלוקת מתי נברא העולם, בתשרי או בניסן."
      הרב-גול-בביקור-הרב-במעונית
"הרב שליט"א התרכז בשיטתו של רבי יהושע שבריאת העולם הייתה בניסן, כלומר מיום ראשון או שני של חג הפסח ועד סוכות. אח"כ הוא דיבר על כך שמשה רבינו רצה להמשיך רק נשמות של הבל לעולם שזה נשמות הצדיקים, ושיתבטלו נשמות קין שמהם כל הרוצחים, ההרג והחורבן בעולם. אבל משה רבינו ראה שגם עם הנשמות של קין אפשר לעשות תיקון נפלא בעולם."
הרב גול עם הרב עופר ארז והרב אליהו מרב
הרב גול עם הרב עופר ארז והרב אליהו מרב
"הרב אמר שהביזיונות הם עיקר התיקון בעולם. יש מדרגות שאי אפשר להגיע אליהם מבלי קבלת ביזיונות. הרב דיבר על החולקים על הצדיק, שלמעשה התורה שהם למדו לא רוצה להישאר אצלם בגלל מידות לא מתוקנות שלהם, וע"י שהם חולקים על הצדיק התורה הולכת ועוברת למי שהם חולקים ומבזים אותו."
"כשראיתי את הרב ברכתי שהחיינו אחרי כל הזמן שלא ראיתי אותו וכל שניה שהייתי במחיצתו הרגשתי ממש גן עדן. כשיצאתי מהרב הייתי יותר מרוגש משנכנסתי, הרגשתי כאליו צמחו לי כנפיים."
"שאל אותי יהודי מה שלום הרב ברלנד ואמרתי לו שאני לא יודע מה לענות לו. משום שהרב אכן עבר ניתוחים קשים, אבל מיד אח"כ הוא נעמד שעות בתפילה, או שפנה מיד ללמוד בעיון חזק. ענה לי אותו יהודי, 'הרב ברלנד הוא ממש מלאך'. הצבעתי לכיוון מסוים שבו שהו אנשים (הרודפים אחרי הרב ברלנד) ואמרתי לו שאולי יגיד את דבריו לידם, הוא אמר לי, 'הם מקנאים'. אותו יהודי הוא מאחת המשפחות החשובות בירושלים."
הרב גול ליד הרב מאיר שלמה ומלפנים הרב מאיר מלכה
הרב גול ליד הרב מאיר שלמה ומלפנים הרב מאיר מלכה
"אני לא נוהג לעשות השוואות בין רבנים, אולם בחיי קראתי לא מעט ספרים ואצל הרב ברלנד שליט"א ראיתי דברים שלא יאומנו. אחרי שהרב עמד ודיבר איתי כ- 40 דקות של דברי תורה בעמידה הוא הגיש לי את הכיסא הנוח עם הידיות ולו השאיר כיסא פשוט. אתה לא ראית דבר כזה, יהודי שמצד אחד כול היום מדבר בשבח הרדיפות, ומצד שני נראה כמי שמספר לך על המתנות הכי נפלאות שלא היו מעולם."
"אני זוכר שלפני 35 שנה הלכנו עם הרב ברלנד שליט"א ולפתע הוא שאל אותנו, 'למה אני בכלל צריך אתכם'? עניתי לו, הרב, או חברותא או מיתותא. הרב אמר לי, 'נכון, בשביל לא למות אני צריך אתכם, אבל בשביל לחיות אני צריך את החולקים'.
שובו בנים בני ברק הרב גול יושב מאחורי הרב צנעני כשלפניהם מורינו הרב ברלנד מוסר שיעור
שובו בנים בני ברק הרב גול יושב מאחורי הרב צנעני כשלפניהם מורינו הרב ברלנד מוסר שיעור
אני זוכר שבעבר הייתי גבאי של הרב ברלנד שליט"א, היו פעמים שהרב, עקב עבודת ה' הקשה שלו, לא היה בקו הבריאות. לכן הייתה התלבטות אם לצאת עם הרב לתפילה עם הציבור, כי הרי ידוע שהרב היה מתפלל שעות ובכוח. אך, תמיד הרב היה יוצא לבסוף ואני לתומי הייתי חושב שהתפילה תהיה קצרה יותר, אל לא, מורינו הרב ברלנד היה מתפלל יותר בכח ויותר באריכות."
"זה כבר לא אותו הרב שהיה, הרב עלה מעלה, יש כאן יהודי של תורה, של תפילה, של אהבת ישראל ומסירות נפש. זה ממש לא דבר שנתפס בשכל. רציתי בעבר לדבר עם חלק מהרודפים בצורה מסודרת, אבל הבנתי שזה לא רצונו של הרב, הוא מחפש את הייסורים. יש לי חבר שהוא חבר הבד"ץ והוא אמר לי מתוך ידיעה שכל מה שקורה עם הרב הוא מתוך קנאה לשמה, פשוט מקנאים בגדולתו של הרב ברלנד שליט"א."
"לעתיד לבוא כולנו נתבייש מגדולתו של הרב ברלנד שליט"א." מסכם הרב מיכאל את רשמיו מהביקור אצל מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א במלונית בה הוא שוהה.
התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

לְשׁוּבוּ בָּנִים הָיְתָה אוֹרָה וְשִׂמְחָה • גלריית תמונות מרהיבה משמחת פורים בחצר גינת ביתן המלך

לפניכם גלריית תמונות מרהיבה ביופיה משמחת הפורים בחצר גינת ביתן המלך – חצר בית מדרשינו …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *