צור קשר עם הרב ברלנד
דברי הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א לפרשת שלח - הציור הנפלא באדיבות הרב יהושע וייסמן שיחי'
דברי הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א לפרשת שלח - הציור הנפלא באדיבות הרב יהושע וייסמן שיחי'

פרשת שלח – "יהושוע בין נון הסביר למרגלים שמשה רבינו הוא נצחי" – הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

"וַיָּבֹא עַד חֶבְרוֹן"- "כלב לבדו הלך שם ונשתטח על קברי אבות" (רש"י כב')

כל עם ישראל שמעו את הנבואה של אלדד ומידד "משה מת ויהושוע מכניס", כל עם ישראל שמעו נבואה נוראה, הנבואה התפשטה בכל המחנה, אלדד ומידד אמרו – "תדעו לכם שמשה הולך למות, ברגע שנגיע לגבול של ארץ הקודש ימות לנו משה!" ויהושוע יהיה המנהיג והוא יכניס את העם לארץ". כל העם היו בבהלה היו אחוזים חלחלה כל העם בכה אמרו אם נכנס לארץ אז משה ימות!"

"המרגלים טענו שרוצים שמשה לא ימות"

"מסביר רבי נתן שהמחלוקת בין המרגלים ליהושע בן נון הייתה שהמרגלים טענו – "אנחנו אוהבים את משה רבינו אנחנו רוצה את משה רבינו אנחנו לא נעזוב אותו, אנחנו בעד משה אנחנו רוצים שהוא יחיה ולא ימות אנחנו לא רוצים להיכנס לארץ רק מסיבה אחת והיא כדי שמשה ימשיך לחיות וימשיך להנהיג אותנו לא אכפת לנו שנשאר במדבר העיקר שמשה יחיה."

"אומר האר"י הקדוש בשער הפסוקים פרשת שלח לך – שזו הייתה המחלוקת הנוראה בין המרגלים ליהושע, המרגלים אמרו ליהושוע בין נון "אתה הרי שמעתה נבואה שמשה מת ויהושוע מכניס ולכן אתה רוצה להיכנס לארץ ישראל כדי שרבך ימות, אתה פשוט רוצח אתה פשוט רוצה במות רבך, אתה רוצה לרשת את רבך, אתה רוצה להיות המנהיג" ואילו יהושוע טען "משה חי! משה חי וקיים, לעולם אין דבר כזה משה מת, משה לא יכול למות, יהושוע בין נון הסביר למרגלים שמשה רבינו הוא נצחי"."

"משה לא מת לעולם – הוא מתעבר בצדיקים"

"הצדיקים הם לעולם חיים וקיימים, אין דבר כזה שמשה רבינו מת, אין דבר כזה שרשב"י מת, אין דבר כזה שהאר"י מת, אין דבר כזה שהבעל שם טוב מת, הצדיקים לא מתים לעולם, משה רבינו חי וקיים, הוא יורד ומתעבר בכל צדיקי הדורות, משה יכול להתעבר בכל אחד, כמה שאדם יותר זך יותר קדוש אז הוא יכול יותר לזכות להיגלות של משה, שנשמת משה תתעבר בו."

"המרגלים טענו "אנחנו אוהבים את משה אנחנו לא נוותר על משה, יהושוע רוצה להיות מנהיג.., בסדר, אז שילך בעצמו שייקח את עם ישראל איתו אנחנו לא נעזוב את משה לבד, אנחנו נאמנים למשה". אז מה הייתה כאן הטעות של המרגלים? מסביר רבי נתן שהמרגלים ביזו את משה רבינו הביזיון הכי גדול בעולם, לא רק שהם לא שמעו בקולו שהוא אמר להם להיכנס לארץ אלא אומר רבינו שהם גם לא האמינו בנצחיות של משה רבינו, הם לא האמינו שמשה רבינו הוא נצחי והדיבורים שלו וההנהגות שלו חיות וקיימות לנצח נצחים, והוא יכול להתעבר בכל רגע בכל אחד ואחד. בזה שהם רצו את משה רבינו החי, רצו שהגוף של משה רבינו יהיה איתם, הם גשמו אותו, הם גשמו את העניין של משה הם הפכו את משה רבינו לגוף."

"הצדיק האמת הוא לא גוף – צריך להאמין בנצחיות שלו"

"מסביר רבי נתן שמה שהמרגלים טענו שהם רוצים להישאר עם משה, בזה הם גילו להיפך שהם מחכים לפטירה של משה, להסתלקות של משה הם גילו שהם רוצים להיפטר כבר ממשה, להיפטר מההנהגות הקשות של משה. משה היה עובר את ה' בכל הכוחות, משה היה קם חצות מתפלל ותיקין עושה התבודדות לומד תורה יומם ולילה וכו' והם אמרו – "נישאר עם משה רבינו במדבר עוד עשר שנים במדבר עוד 20 שנה במדבר בסוף ניפטר ממנו ואז נוכל לקום ב-10 ב-12 נעשה כיף חיים, אין ברירה נסבול עוד קצת, כבר נפלנו בפח של משה רבינו מה אפשר לעשות?" ובאמת הם יידעו שיהושוע בן נון ימשיך את הדרך של משה רבינו את ההנהגות של משה רבינו הם לא רצו את יהושוע בין נון הם רצו את משה הם רצו להישאר עם משה רק בשביל לחכות לפטירה שלו."

"המרגלים טענו שלא רוצים להיכנס כי משה ימות, יהושוע טען שמשה לא יכול למות"

"אומר רבי נתן מה עשה כלב בן יפונה? איפה הוא היה בתוך המחלוקת הזו? כלב שתק כלב לא יידע מי הוא הצודק האם יהושוע הוא הצודק או המרגלים הם הצודקים. המרגלים טוענים שהם רוצים שמשה רבינו יחיה ולא רוצים להיכנס לארץ ואומרים יהושוע בין נון רוצח! יהושוע בין נון רוצה להיכנס לארץ ומחכה לפטירה של משה, אומר כלב ליהושוע בין נון – "יהושוע מה השמועות האלה? תראה מה שאומרים פה, 10 אנשים צדיקים זקנים עד הארץ, פאות עבות, תראה מה שהם אומרים עליך? איך אתה לא מפחד להיכנס לארץ הרי משה רבינו ימות?"

"אומר יהושוע לכלב – "אני יודע שמשה הוא נצחי! משה לא תלוי בגוף אני לא רואה את הגוף של משה אני רואה את הנשמה שלו הנשמה שלו היא נצחית, נמצאת בכל מקום יכולה להתעבר בך יכולה להתעבר בנשיאים, באלידד בין כיסלון, בגדי בן סוסי, במי שהנשמה של משה תתעבר אז אני אשמע בקולו, אם תהיה פטירה אני יועד שמיד הנשמה של משה תתעבר במישהו כי משה חי וקים!"

"כלב לא ידע מי צדק, לכן נסע לקברי אבות"

"וכלב לא יודע מי צודק יהושוע או המרגלים הוא עומד בין הפטיש לסדן, איך הוא יידע מי צודק? איך הוא יכול לברר דבר כזה? אז מה עשה כלב? הוא נסע לחברון והגיע לקברי האבות הקדושים ושם התגלתה לו האמת, מה התגלה לו?, ברגע שהוא השתטח על קברי האבות, הוא ראה שהאבות חיים וקיימים! הוא ראה שאברהם חי!, שיצחק חי!, שיעקב חי! התגלה לו שמה שיהושוע אומר זה אמת צדיק לא נפטר לעולם הוא לא מת, רשב"י חי האר"י חי הבעל שם טוב חי התגלה לו שאברהם אבינו 400 שנה אחרי הפטירה שלו מדבר איתו ואומר לו יהושוע צודק משה יחיה תמיד, יצחק אומר לו משה יחיה לתמיד, יעקב אומר לו משה יחיה לתמיד. אומר רבי נתן זה מה שהתגלה לכלב בקברי אבות – שהצדיקים זה לא גוף, זה לא מה שרואים בעיניים הצדיק זה נשמה נצחית, לנצח נצחים."

באדיבות עלון צמאה נפשי 0527639126

תפילה לעני

רִבּוֹנוֹ שֶׁל עוֹלָם, קַבֵּל נָא אֶת כָּל הַתְּפִלּוֹת הַנּוֹרָאוֹת, שֶׁהִנְנוּ אוֹמְרִים עַל הַצִּיּוּנִים הַקְּדוֹשִׁים וְהַנּוֹרָאִים שֶׁל האבות הקדושים, הַנְּבִיאִים וְהַתַּנָּאִים וְהָאָמוֹרָאִים הַקְּדוֹשִׁים, אֲשֶׁר רַק בָּהֶם תָּמַכְנוּ יְתֵדוֹתֵינוּ, וְרַק עֲלֵיהֶם סָמַכְנוּ, שֶׁרַק בִּיכָלְתָּם לְהַעֲלוֹת אֶת תְּפִלּוֹתֵינוּ לִפְנֵי כִּסֵּא הַכָּבוֹד, וְרַק הֵם יוּכְלוּ לְהַמְלִיץ עָלֵינוּ לִפְנֵי כִּסֵּא כְבוֹדֶךָ. אָנָּא רַחוּם וְחַנּוּן, שְׁמַע נָא אֶת קוֹל שַׁוְעָתֵנוּ תְּחִנָתֵנוּ וְנַאֲקָתֵינוּ וְצַעֲקוֹתֵינוּ, וְהוֹשַׁע נָא אוֹתָנוּ בִּזְכוּת צַדִּיקִים אֵלּוּ כְּהֶרֶף עַיִן, וְנִזְכֶּה לִרְאוֹת כְּהֶרֶף עַיִן בְּבִיאַת יִנּוֹן, וּבְבִנְיַן בֵּית מִקְדָּשֵׁנוּ כְּהֶרֶף עַיִן, אָמֵן נֶצַח סֶלָה וָעֶד.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

לְשׁוּבוּ בָּנִים הָיְתָה אוֹרָה וְשִׂמְחָה • גלריית תמונות מרהיבה משמחת פורים בחצר גינת ביתן המלך

לפניכם גלריית תמונות מרהיבה ביופיה משמחת הפורים בחצר גינת ביתן המלך – חצר בית מדרשינו …

One comment

  1. ב'עוד ר'שע ל'נגדי נ'אלמתי ד'ומיה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *