צור קשר עם הרב ברלנד
חה"כ הרב מוזס התרשם מאוד מביקורו בשובו בנים
חה"כ הרב מוזס התרשם מאוד מביקורו בשובו בנים

חה"כ הרב מוזס בראיון מרתק אודות הרב אליעזר ברלנד שליט"א ומוסדות שובו בנים – גלריית תמונות

חה"כ הרב מנחם אליעזר מוזס מיהדות התורה ביקר השבוע במוסדות קהילת שובו בנים, הנה ראיון מרתק שנערך עימו לאחר הביקור. "התרשמתי עמוקות מהמוסדות המרשימים שלכם, התלמודי תורה וגני הילדים. המורים, המלמדים, היועצים החינוכים, זהו ממש צוות מקצועי ביותר, ראיתי שם ילדים פורחים וזוהרים. ילדים שמבינים בגמרא, מבינים בתלמוד, לומדים בעיון", פתח את דבריו הרב מוזס.
      הרב-מוזס
"אני את הצדיק הרב אליעזר ברלנד שליט"א זוכר עוד מתקופת בני ברק, אחרי נישואי ונישואיו. אני אגלה לכם סוד שאת השטריימל הראשון אני קניתי לו. היינו שכנים ואני זוכר שהקידוש שלו בליל שבת היה מרים את כל שיכון ה' בבני ברק. הוא היה עושה את הקידוש רק ב- 11, 12 בלילה כאשר קולו היה ממש חוצב להבות אש. בהתבודדות שלו ראינו דברים מאוד מעניינים."
כששומעים את העדות הזו אודות מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א ואת המחמאות אודות המוסדות שהקים אפשר לשכוח שמדובר באחד מחברי הכנסת הוותיקים ולהחליף זו בטעות באחד מתלמידיו הקרובים של הרב ברלנד. אבל לא, חה"כ מוזס שהכיר את מורינו הרב ברלנד שליט"א, לדבריו, עוד מימי בחרותו, הוא המשמיע כאן את דבריו.
"ב"ה שתלמידיו לומדים והולכים לאורו של רבם הרב ברלנד שליט"א, אני מאחל שיהיה להם יותר רווחה ולמוסדות יותר רווחה. אני זוכר את הריקודים שלו אחרי הקידוש, הוא הרי היה חתנו של חה"כ הרב אליעזר שאקי משיכון ה'. אח"כ הוא עבר לשיכון חזון איש בבני ברק ושם הוא התחיל לתת אכסניה לבחורים בעלי בתשובה בביתו. אני בעצמי ראיתי איך כתוצאה מכך לא נשאר לו מקום לישון והוא נאלץ לישון האמבטיה."
"אח"כ, מאוחר בלילה הרב ברלנד שליט"א התחיל התבודדות בפרדס ליד נדבורנה והדבר הפריע לתושבי ר"ג שגרו בסמיכות. הדבר הביא לבואה של המשטרה, ב"ה, באותו הזמן כבר הייתי איש ציבור וזכיתי לשחרר את הרב שליט"א מהמשטרה בצורה מאוד מקורית. התברר שמפקד משטרת ר"ג היה בנו של חסיד ברסלב שהבין שבסה"כ מדובר בצדיק שמתבודד בשדה."

הראיון באדיבות קו ברסלב – 02-800-8-800, מארה"ב 1-845-640-0007,  מאירופה 4420-380-7-3333

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

כְּשֶׁהָיִיתִי בְּפּוֹנִיבֶז' שָׁמַעְתִּי בְּשֵׁם הָרַב הַגָּאוֹן ר' יְחֶזְקֵאל לֵוִינְשְׁטֵיְין: קובץ מימרות בשם המשגיח מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א • ליומא דהילולא

היום י"ח אדר־ב' חל יוֹבֵל שנים להסתלקותו של 'המשגיח' בישיבת פונוביז' הגאון הגדול רבי יחזקאל …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *