צור קשר עם הרב ברלנד
הרב בעדני שליט"א בביקור היסטורי אצל הרב ברלנד שליט"א
הרב בעדני שליט"א בביקור היסטורי אצל הרב ברלנד שליט"א

הרב בעדני בביקור היסטורי אצל הרב אליעזר ברלנד שליט"א

הרב קוהלי, נכדו של הרב בעדני, שזכה ללוות את הגה"ג הרב שמעון בעדני שליט"א בביקור אצל מורינו הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א, מדבר על הביקור המרגש. "זכיתי להצטרף לפגישה, הרב ברלנד שליט"א והרב בעדני שליט"א דיברו ביניהם דברי תורה וזה היה מאוד מרגש. כשהרב ברלנד ראה את הרב בעדני הוא ברך 'שהחיינו' והתחיל מיד עם דברי תורה. הרב בעדני ראה את קצות החושן על שולחנו של הרב ברלנד ואמר לו, 'הנה קצות החושן. הרב ברלנד ענה שבדיוק הוא למד זאת עם הבת שלו."
הביקור של הרב בעדני אצל הרב ברלנד מצטרף לדברי התמיכה והאהדה ששמענו מהרב בעדני אודות מורינו הרב ברלנד שליט"א בזמן האחרון, וכן לביקור ולשיחה שערך הרב בעדני בישיבת שובו בנים. אלא המשך דברי הרב עזיאל קוהלי.
הרב שמעון בעדני שליט"א חבר מועצת החכמים במסירת שיעור בישיבת שובו בנים
הרב שמעון בעדני שליט"א חבר מועצת החכמים במסירת שיעור בישיבת שובו בנים
"הרב ברלנד והרב בעדני שליט"א דנו בסוגייא בגיטין תוך שהם פותחים עוד ועוד ספרים ביחד. כל השנים הרב בעדני דיבר על כך שהרב ברלנד מעודד מאוד  ללמוד תורה וזה הרי העיקר. הייתה ממש חביבות ונעימות ביניהם כאשר הרב ברלנד אמר לרב בעדני שהוא ראש בני ישראל."
      מפעל-הפורמטיםביקור-הרב-בעדני-ערוך
"בדיוק היה יום ההילולה של הרב אלפנדרי, הם דיברו ממנו והדליקו נר לעילוי נשמתו. אח"כ הרב בעדני ברך 'מתיר אסורים' והם המשיכו ללמוד יחדיו, כאשר הפגישה התקיימה קרוב לחצי שעה."
"הרב ברלנד כזה צדיק שכל עניינו זה רק לקרב אנשים לאביהם שבשמיים וכל מה שרואים ממנו זה רק תורה ונעימות." בשלב זה הרב קוהלי הנשוי לנכדתו של הרב בעדני שליט"א פונה לספר על דרך נסיעתו לאומן לציונו של רבינו נחמן זיע"א תוך שהוא מוסיף, "עבורי ברסלב והרב ברלנד זה אחד, אי אפשר להפריד בין הדברים."
הרב שמעון בעדני בירידתו במדרגות ישיבת שובו בנים
הרב שמעון בעדני בירידתו במדרגות ישיבת שובו בנים
"המחלוקת על הרב ברלנד מאוד ציערה אותי, לראות שככה עושים ומתנהגים בתוך ברסלב. הרי רבי נחמן בעצמו אומר שהוא דן את כולם לכף זכות חוץ מהבעלי מחלוקת, ממש כך, רבינו לא ידון את החולקים לכף זכות. לא רק שלא התבלבלתי מכל מה שמדברים על הרב ברלנד, אלא זה רק יותר קירב אותי אליו."
"'אלוקים יבקש את הנרדף', אדם בטבעו לא יכול לסבול לראות איך שרודפים רב וקהילה כזו, זה טבע של כל יהודי.  אבל הרב ברלנד הרי רוצה את כל הרדיפות האלה, כמו שהוא אומר, זה כמו יהלומים. איך אפשר לרדוף כאלה צדיקים?" חוזר הרב קוהלי ותוהה בקול. "איך אפשר לרדוף בעלי תשובה? הרי כל הליקוטי הלכות מדבר ממעלת בעלי התשובה ואומר, שהעמלק רודף,את אלי מבני דן שהענן פלט אותם."
"אנשים שותקים, זה הכח של הרב ברלנד שליט"א שמשתיק את כולם מלהגיב לרודפים, אבל אני שמתבונן מהצד זה מאוד מפריע לי לראות את הרדיפה הזו."
"הרב בעדני יודע שאני בכל ראש השנה נוסע לאומן, ההשקפה שלו היא שכל עוד אתה שקוע בתורה לא משנה לאיזה זרם אתה מקורב. אני בעצמי חזרתי לראשונה באורות מאומן, אך כששמעתי את הרב ברלנד אומר שהעיקר הוא לימוד התורה זה מאוד עזר לי להישאר מקורב לרבי נחמן, אך לא להתבלבל ולהמשיך בדרך התורה."

עד כאן דברי הרב עזיאל קוהלי כפי שנמסרו בקו ברסלב 02-800-8-800, מארה”ב 1-845-640-0007, מאירופה 4420-380-7-3333

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

כְּשֶׁהָיִיתִי בְּפּוֹנִיבֶז' שָׁמַעְתִּי בְּשֵׁם הָרַב הַגָּאוֹן ר' יְחֶזְקֵאל לֵוִינְשְׁטֵיְין: קובץ מימרות בשם המשגיח מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א • ליומא דהילולא

היום י"ח אדר־ב' חל יוֹבֵל שנים להסתלקותו של 'המשגיח' בישיבת פונוביז' הגאון הגדול רבי יחזקאל …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *