צור קשר עם הרב ברלנד
רונן דבש - הבריחה מהודו
רונן דבש - הבריחה מהודו

הבריחה מהודו – רונן דבש מספר בראיון לערוץ 10 איך פדיון נפש לרב אליעזר ברלנד שליט"א עשו את הבלתי אפשרי

סיפורו של רונן דבש כמו שהבאנו בעבר, הגיע לחדשות. לאחר שהפך לספר בהוראת מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א ואף פורסם בהרצאות רבות, כעת מתראיין רונן דבש לערוץ 10. ערכנו את הסרטון עבורכם והתאמנו אותו לקהל של האתר וב"ה אפשר לצפות בו ולגלות נקודות חדשות שלא התפרסמו עד עתה.
רונן דבש, מי שהוכנס אל תוך אחד מבתי הכלא הקשים ביותר בעולם ושהצליח לחמוק ממנו בדרך הזויה, כמו שהוא בעצמו מגדיר זאת בסרט, מתראיין ומגלה איך פדיון נפש אל הרב אליעזר ברלנד שליט"א ותפילה שקיבל ממנו עשו את הבלתי אפשרי.
"בהודו הכל אפשרי עד שמסתבכים", פותח את דבריו רונן דבש בראיון שהעניק לערוץ 10.  "אמרו לי שמעכשיו אני יותר לא נקרא רונן, אלא מס' 563, כלומר שאני כבר לא בן- אדם. כל האישיות שלי נעלמה בשנייה אחת, נמחקה, כמו מת, רונן היה ונעלם."

רונן נכנס לכלא 'ארתור רוד' שבמומביי, הודו, אחד מבתי הכלא הקשים והמסוכנים בעולם, בית כלא הידוע בתנאים הקיצוניים שבו. הוא שהיה מכונה אז – 'רונן רסטה', ומי שהיה פורץ דרך בסצנת המוזיקה האלקטרונית בת"א ואישיות מוכרת ברחוב, לפתע שינה כיוון והחליט לחזור בתשובה.
"לא חשבתי שירמו אותי ויחביאו בתיק שלי סמים, אבל אז מגיע אליי שוטר שאומר לי שיש סמים במזוודה ומבקש ממני להתלוות אליו. מסך שחור נפל מול עיניי, להסתבך בהודו זה אסור כי אין דרך יציאה משם." רונן נלקח לכלא שבו נמצאים האסירים המסוכנים ביותר בהודו, כלא שהנכנס אליו יודע שאין לו שום סיכוי לצאת משם.
"כבר שנכנסתי לכלא ראיתי חולדה בגודל כלב שרצה בין ההודים, נגעלתי ואפילו פחדתי. אז הבנתי שאני נכנס למעצר עם הודים שגרים ברחובות ומתקלחים בביוב, כך שלמעשה הכלא הזה צריך להיות גרוע יותר מזה. אין שם כלום, רק ריצפה, קירות ותקרה, כך חייתי שם. הגעתי למשקל של 46 ק"ג, הגוף נפגע, אבל דווקא אז הנפש מתחזקת."
"בלילות שבת היינו מנגנים את ה'לכה דודי' בקול גדול עד שכל המוסלמים וההודים היו מחכים שיגיע יום שישי בכדי שהם יוכלו לשמוע זאת, הם פשוט התאהבו בניגון הזה."
"אחרי שמונה חודשים בכלא הנורא הזה, הגיע חבר מהארץ שהיה אצל הרב אליעזר ברלנד שליט"א והעביר לי מסר מהרב שאמר – 'אם תעבירו פדיון נפש הכל יגמר כמו חלום לבן'. הדברים התקיימו בדיוק כמו שהרב ברלנד שליט"א כתב לי בתפילה ושביקש ממני שאקרא אותה כמו תרופה, שלוש פעמים ביום."
לשון התפילה שכתב הרב ברלנד שליט"א: ריבונו של עולם.., וכמו שהברחת את משה רבינו מהסוהרים של פרעה בשעה שכבר היה עומד על הגרדום, כן תסמא את עיניהם ותקצץ את ידיהם ורגליהם שלא יוכלו לתפסני. ואזכה לראות את עצמי בישראל כהרף עין, אמן נצח סלה ועד. "קראתי את התפילה בתמימות, כמו שהרב ברלנד אמר. אחרי שנה וחצי ממאסרי חליתי במלריה ופינו אותי למרפאה, כאשר הלכתי לצרכיי מצאתי את עצמי לפתע לבד בבית הכיסא."
"משם התגלגלו העניינים מהר, כאשר חלון צר שדחפתי הוביל אותי", בזכות הצדיק הרב אליעזר ברלנד שליט"א, "החוצה ולבסוף חזרה ארצה, כמובן, אחרי ניסים רבים שפקדו אותי בדרך. בדיוק כמו שהרב אמר וכתב לי בתפילה."

הסיפור המלא של הניסים שפקדו את רונן דבש בראיון שלפנכם.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

כָּל שְׁתִיַּת הַיַּיִן זֶה לְהַגִּיעַ לִידֵי דְּבֵקוּת בַּה' לִרְאוֹת אֶת ה' פָּנִים אֶל פָּנִים! • שיעור אש להבה לחג הפורים מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

כיצד מבטלים את הדינים בפורים > מתי מתגלית יסוד הארת 'אבא' > מהו לבסומי בפוריא …

One comment

  1. ה' ירחם! למה אתם מראים סרט עם פריצות!!! גיוועלד החטאת הרבים שאין כדוגמתה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *