צור קשר עם הרב ברלנד

גדלנו אצל גדולי העולם, אבל עבודת השם כמו אצל הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א לא ראינו

"זכיתי להכיר את הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א עוד כשהיה בבני ברק. וכמי שזכה לעקוב אחרי עבודתו במשך כל השנים, את הלימוד, עבודת ה' והפרישות שלו – מי יוכל לשער זאת במוחו ומי ימלל גבורותיו". פותח את דבריו הרב הגאון הרב יוסף פלאבני מו"צ בשכונת בית ישראל ומחבר שו"ת חמדת יוסף ודרכי העיון, ומתלמידיו המקורבים של חכם בן ציון אבא שאול זצ"ל ומרן הגאון הרב עובדיה יוסף זצ"ל.
      הרב-יוסף-פלאבני

"אומר הירושלמי שהרבה אסונות פקדו את עם ישראל בגלל שלא מחו על ביזיונו של תלמיד חכם. מי לא מכיר את הגדולה של הרב ברלנד שליט"א, כל חדרי התורה מונחים בידו. עשרות פעמים שהיינו מדברים איתו והיה רוצה לפתוח ולהוכיח לנו את דבריו מהמקורות, היה נפתח הספר בדיוק במקום ובין רגע."

"שמירת העיניים שלו ועבודת ה' הנוראה שלו, ימים רבים היה הולך להתבודד בתפילה ועבודת ה'. 12 ש' רצופות שראינו אותו מתפלל מבלי לצאת מארבע האמות שלו. כל מי שמפרסם זאת ומוחה על בזיון התלמיד חכם מונע גזרות קשות מעל עם ישראל."

"זכיתי לגדול עם גדולי ספרד, רבי ציון אבא שאול שהיה גדול בתורה וכמובן הרב עובדיה יוסף שהיה מופת הדור, אבל לא ראינו עבודת ה' כמו שהיה אצל הרב ברלנד שליט"א. מעבר לתפילה הארוכה והחזקה שלו ולשמירת העיניים היו גם המעשים טובים שעשה. אני יודע עובדות לפיהם היה מפזר כספים בלי סוף על צדקות, את כספו וכסף הפדיונות שהיו מביאים לו היה מיד מחלק. זכור לי איך מכר את הדירה שלו בבני ברק וחילק את כל הכסף לצדקה (בעילום שמו). ראו שמדובר במלאך ה' צבקות. דברים כאלו לא ראיתי אצל גדולי העולם, אמנם היה להם רוח הקודש, אבל לשלוף ולראות מרגע לרגע כמו הרב ברלנד שליט"א לא ראינו באף מקום."

"זו לא דרכה של תורה לחלוק ולדבר על הרב שליט"א, רחמנות, שלא יפגעו המדברים על הרב שליט"א. יש אצלי עובדות על אנשים, אפילו פשוטים, שפגעו באחרים ונענשו קשות. כמה מהם לא היו להם ילדים, קיבלו מחלות וכו'. הרב גידל עשרות אלפים וקירב אותם ליהדות ואף אלו שמדברים עליו התחזקו על ידו. תחוסו על הנשים והבנים שלכם שלא יקרה לכם אסון."

"הירושלמי אומר שכמה שאדם מקבל יותר ייסורים כך עולה גדולתו, ואנו צריכים להתפלל שיסתיימו הצרות ונחזה בגדולה ובתפארת של הרב שליט"א. ה' יוציא את הקליפה והטומאה מהחולקים ויחזיר אותם בתשובה." 

באדיבות קו המידע 02-8008800

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

כְּשֶׁהָיִיתִי בְּפּוֹנִיבֶז' שָׁמַעְתִּי בְּשֵׁם הָרַב הַגָּאוֹן ר' יְחֶזְקֵאל לֵוִינְשְׁטֵיְין: קובץ מימרות בשם המשגיח מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א • ליומא דהילולא

היום י"ח אדר־ב' חל יוֹבֵל שנים להסתלקותו של 'המשגיח' בישיבת פונוביז' הגאון הגדול רבי יחזקאל …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *