צור קשר עם הרב ברלנד
הרב-יורם-אברגל

בלעדי: עדות ממקור ראשון – הרב יורם אברג'ל זצ"ל אמר לי שהגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א שולט בכל 24 בתי הדין בשמיים

לפני שנתחיל עם הסיפור של הצדיק הרב יורם אברג'ל זצוק"ל נביא הקדמה מספר ליקוטי מוהר"ן על עניין פדיון נפש לצדיק הדור:

אומר רבי נחמן מברסלב (ליקוטי מוהר"ן רטו) – "דַּע שֶׁיֵּשׁ עֶשְׂרִים וְאַרְבָּעָה מִינֵי פִּדְיוֹנוֹת כי יֵשׁ עֶשְׂרִים וְאַרְבָּעָה בָּתֵּי דִּינִים (עיין אד"ר נשא קלו: ובאד"ז רצג) וּכנֶגֶד כל בֵּית דִּין וּבֵית דִּין יֵשׁ פִּדְיוֹן מְיֻחָד לְהַמְתִּיק הַדִּין שֶׁיֵּשׁ שָׁם עַל כן לִפְעָמִים אֵינוֹ מוֹעִיל הַפִּדְיוֹן שֶׁעוֹשִׂין כי לא כל אֶחָד וְאֶחָד יוֹדֵעַ כל הָעֶשְׂרִים וְאַרְבָּעָה פִּדְיוֹנוֹת וַאֲפִלּוּ אִם יוֹדֵעַ אוֹתָם אֵינוֹ עוֹשֶׂה כלָּם וְעַל כן כשֶׁאֵינוֹ עוֹשֶׂה הַפִּדְיוֹן הַמְיֻחָד לְאוֹתוֹ הַדִּין עַל יְדֵי זֶה אֵינוֹ מוֹעִיל אַך דַּע, שֶׁיֵּשׁ פִּדְיוֹן אֶחָד שֶׁכוֹלֵל אֶת כל הָעֶשְׂרִים וְאַרְבָּעָה בָּתֵּי דִּינִין וְיָכוֹל לְהַמְתִּיק כל הָעֶשְׂרִים וְאַרְבָּעָה בָּתֵּי דִינִים וּלְזֶה הַפִּדְיוֹן צָרִיך עֵת רָצוֹן בְּחִינַת הִתְגַּלּוּת מֵצַח הָרָצוֹן כמוֹ בְּשַׁבָּת בְּמִנְחָה" וכו'.

וממשיך רבי נחמן לגלות לנו את סוד הפדיון הכללי. "אַך אֲפִלּוּ הַצַּדִּיקִים, לָאו כל אֶחָד יוֹדֵעַ זֶה הַפִּדְיוֹן וְלא נִמְצָא כי אִם חַד בְּדָרָא שֶׁיֵּדַע זֶה הַפִּדְיוֹן..,  שֶׁיּוּכַל לְהַמְתִּיק כל הָעֶשְׂרִים וְאַרְבָּעָה בָּתֵּי דִּינִין בְּבַת אַחַת..,  וְזֶה הָיָה עֲבוֹדַת משֶׁה רַבֵּנוּ, עָלָיו הַשָּׁלוֹם, כל יְמֵי חַיָּיו." תמצתנו את דברי התורה לפי מה ששיך לראיון שאנו מביאים כאן לפניכם, אך מאוד כדאי לעיין בתורה כולה כפי שהיא מובאת בסוף המאמר. היא לא ארוכה, עם זאת מלאה בסודות הגאולה.

רבי נחמן מסביר בתורה הזו את דברי הזהר הקדוש (שם) ומגלה לנו ששיש 24 בתי דין בשמיים, כאשר כל בית דין מתחלף בשעה אחרת של היום. וכן, שכל בית דין דן בעניין אחר, כך שאם לדוגמה אדם פגם בנושא מסוים לא מוכרח שמיד ידונו בשמיים בעניינו, אלא הדין שלו ימתין עד שיגיע בית הדין המוסמך בעניין זה.

יש צדיקים קדושים וטהורים המורמים מעם ששולטים בסוד המתקת הדין, אך העניין כלל לא פשוט. רבי נחמן מגלה שיש צדיקים שיודעים את הסוד של בית דין אחד ויש כאלה שיותר. אולם, אף אחד מהם לא יכול לדעת איזה דין נידון בבתי הדין שבשמיים כעת, ולכן נתינת מעות לפדיון לזה הצדיק לא מוכרח שיפעל את ההמתקה. ופה מגלה רבי נחמן סוד גדול – ישנו פדיון אחד הנקרא – 'הפדיון הכללי' – והוא כולל את כל 24 בתי הדין שבשמיים.

יפה, נכון? אך יש עניין פעוט נוסף –

כי רק צדיק אחד בכל דור ודור שולט בסוד של הפדיון הכללי ורק נתינת פדיון לזה הצדיק תמתיק בוודאות את הדין בשורשו – אז מי זה הצדיק הזה?!

בעבר הבאנו לפניכם מספר ראיונות שגילו מקצת מהסוד הזה, כעת אנו שמחים להביא לפניכם ראיון בלעדי שחושף עוד טפח מהמתרחש הרחק למעלה.

"קוראים לי דן בן- דוד ואני הייתי במשך 20 שנה חסיד של הרב הקדוש יורם אברג'ל זצ"ל. הקשר שלי עימו התחיל בצורה מיוחדת ומקרית, אחרי שנוכחתי ברוח הקודש שלו. הדבר קרה כשהוזמנתי להצטרף לשיעור קבוע של הרב יורם זצ"ל בפ"ת ושם, ככל האחרים נגשתי לקבל ברכה מהרב זצ"ל בסוף השעור. אך, שלא כמו כל האחרים, מיד שנשקתי את ידו הקדושה אמר לי הרב יורם זצ"ל – 'תודה רבה'. אמנם לא היה מושג למה הרב מתכוון, אך מאימת המקום לא העזתי לשאול אותו לכוונתו."
      דן-בן-דוד-הרב-אברגל

 "הסקרנות משכה אותי ואחרי חודש הגעתי שוב לשעור של הרב אברג'ל זצ"ל, תוך שאני מחזק את עצמי לברר את כוונתו של הרב יורם זצ"ל באם ישנה הסיפור שוב. ואכן, מסתיים השיעור, אני מוריד את הראש בכדי לקבל ברכה ושוב הרב זצ"ל אומר לי 'תודה על הכל'. הרהבתי עז בנפשי ושאלתי את הרב יורם זצ"ל – 'למה כבוד הרב מתכוון'?

ענה לי הרב יורם אברג'ל זצ"ל: "תודה לכם על כל הפעילות של הרשמת ילדים לבתי ספר תורניים".

רקע לעניין – "באותה תקופה באמת עסקתי בעניין הקדוש של הצלת נפשות ילדי ישראל מידי החינוך הכללי והרשמתם לבתי ספר תורניים, עם זאת, הרב יורם זצ"ל לא יכל לדעת מזה בשום דרך טבעית, הרי, לא הייתה, כביכול, שום הכרות מוקדמת בנינו."

"הייתי בהלם, לא היה שם אף אחד שהיה קרוב אליי או שהכיר אותי. מאז ועד פטירתו הכואבת עברו לי 20 שנה של פגישות עם הרב יורם אברג'ל זצ"ל. נסעתי אליו פעמים רבות ואף הייתה בנינו חלופת מכתבים בהם הוא ענה לי על שאלות שהפנתי אליו."

"לפני שנה וחצי, בערך חצי שנה לפני פטירתו הכואבת של הרב יורם זצ"ל, הלכתי לשאול אותו מספר שאלות, כאשר אחת מהם הייתה בעניינו של הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א. איני שומע חדשות ולמעשה עד אז כמעט ולא שמעתי על הרב ברלנד שליט"א ולא על קהילת 'שובו בנים', אך הסערה מסביב לא יכלה להשאיר אותי לעניין."

כך שאלתי את הרב יורם אברג'ל זצ"ל: "כבוד הרב, יש הרבה דיבורים סביב הרב ברלנד שליט"א, יש כאלה אומרים כך ויש כאלה אומרים כך?

הרב יורם זצ"ל חייך אליי חיוך גדול ואמר לי באוזן בשקט: "הרב ברלנד שליט"א שולט ב- 24 בתי דין שברקיע".
"הרב יורם זצ"ל ענה לי זאת בצורה כזו של – אתה לא צריך לשמוע יותר בשביל להבין מי הוא. הייתי ממש בהלם והבנתי שהרב יורם זצ"ל אומר לי שהרב ברלנד שליט"א הוא  בעצם ענק."
"כולם יודעים את גודל עוצמתו של הרב יורם זצ"ל בתורה, בצדקות ובאהבת ישראל, ואם הוא אומר זאת, יחד עם עוד רבים מגדולי ישראל – כדאי מאוד להבין את המסר ולא להרהר אחר הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א."

"ב"ה, אנחנו מחכים לבשורות טובות בקרוב, לרב ברלנד שליט"א, לנו ולכלל עם ישראל, מה גם שבליל שבת הקרוב יכול יום הולדתו ה- 80 בעזה"י ואנו מאחלים לו אריכות ימים ושנים בטוב ובנעימים לטובה לו ולכל עם ישראל."

חשוב להדגיש כי העדות הזו ממקור ראשון  אינה הראשונה, אפשר ללחוץ על הקישוריות למטה ולהתוודע לאמרות קודש נוספות בנושא:

מאמר 1: הרב יורם אברג'ל זצ"ל (נכתב עוד בימי חיותו הקדושים)
מאמר 2: הורדת נשמה מעולם האמת ואיך זה קשור לרב יורם אברג'ל זצ"ל ?
תורה רטו' מליקוטי מוהר"ן של רבי נחמן מברסלב – סוד הפדיון הכללי (לטובת הרוצים להמשיך ולעיין)

דַּע שֶׁיֵּשׁ עֶשְׂרִים וְאַרְבָּעָה מִינֵי פִּדְיוֹנוֹת כי יֵשׁ עֶשְׂרִים וְאַרְבָּעָה בָּתֵּי דִּינִים (עיין אד"ר נשא קלו: ובאד"ז רצג) וּכנֶגֶד כל בֵּית דִּין וּבֵית דִּין יֵשׁ פִּדְיוֹן מְיֻחָד לְהַמְתִּיק הַדִּין שֶׁיֵּשׁ שָׁם עַל כן לִפְעָמִים אֵינוֹ מוֹעִיל הַפִּדְיוֹן שֶׁעוֹשִׂין כי לא כל אֶחָד וְאֶחָד יוֹדֵעַ כל הָעֶשְׂרִים וְאַרְבָּעָה פִּדְיוֹנוֹת וַאֲפִלּוּ אִם יוֹדֵעַ אוֹתָם אֵינוֹ עוֹשֶׂה כלָּם וְעַל כן כשֶׁאֵינוֹ עוֹשֶׂה הַפִּדְיוֹן הַמְיֻחָד לְאוֹתוֹ הַדִּין עַל יְדֵי זֶה אֵינוֹ מוֹעִיל אַך דַּע, שֶׁיֵּשׁ פִּדְיוֹן אֶחָד שֶׁכוֹלֵל אֶת כל הָעֶשְׂרִים וְאַרְבָּעָה בָּתֵּי דִּינִין וְיָכוֹל לְהַמְתִּיק כל הָעֶשְׂרִים וְאַרְבָּעָה בָּתֵּי דִינִים וּלְזֶה הַפִּדְיוֹן צָרִיך עֵת רָצוֹן בְּחִינַת הִתְגַּלּוּת מֵצַח הָרָצוֹן כמוֹ בְּשַׁבָּת בְּמִנְחָה, בְּחִינַת "וַאֲנִי תְפִלָּתִי וְכוּ, עֵת רָצוֹן" וְכוּ (תְּהִלִּים ס"ט) אַך אֲפִלּוּ הַצַּדִּיקִים, לָאו כל אֶחָד יוֹדֵעַ זֶה הַפִּדְיוֹן וְלא נִמְצָא כי אִם חַד בְּדָרָא שֶׁיֵּדַע זֶה הַפִּדְיוֹן וּפְעָמִים אֲפִלּוּ כשֶׁזֶּה הַצַּדִּיק עוֹשֶׂה פִּדְיוֹן אַף עַל פִּי כן אֵינוֹ מוֹעִיל וְזֶה מֵחֲמַת כי גַּם לְמַעְלָה תְּאֵבִים מְאד לְפִדְיוֹן כזֶה כי לָאו בְּכל פַּעַם בָּא לָהֶם מִלְּמַטָּה פִּדְיוֹן כזֶה שֶׁיּוּכַל לְהַמְתִּיק כל הָעֶשְׂרִים וְאַרְבָּעָה בָּתֵּי דִּינִין בְּבַת אַחַת וְעַל כן כְּשֶׁבָּא לָהֶם זאת הַהַמְתָּקָה הֵם מִשְׁתַּמְּשִׁים עִמָּהּ לְצרֶך דָּבָר אַחֵר דְּהַיְנוּ שֶׁעַל יְדֵי זֶה הַפִּדְיוֹן וְהַהַמְתָּקָה, נַעֲשִׂין גֵּרִים כִּי כל זְמַן שֶׁיֵּשׁ עַכוּ"ם בָּעוֹלָם חֲרוֹן אַף בָּעוֹלָם (ספרי פר ראה) וּכְשֶׁמַּמְתִּיקִין הַדִּין וְהַחֲרוֹן אַף, נִמְתָּק הָעַכוּ"ם וְנַעֲשִׂין גֵּרִים וְ זֶה הָיָה עֲבוֹדַת משֶׁה רַבֵּנוּ, עָלָיו הַשָּׁלוֹם, כל יְמֵי חַיָּיו, וְגַם לְאַחַר מוֹתוֹ כי הִשְׁתַּדֵּל לְקָרֵב הָעֵרֶב רַב כדֵי לַעֲשׂוֹת גֵּרִים וְגַם בְּמוֹתוֹ נִקְבַּר מוּל בֵּית פְּעוֹר, כדֵי לְהַמְתִּיק הָעַכּוּ"ם כדֵי שֶׁיִּהְיוּ נַעֲשִׂין גֵּרִים וְעַל כן נִסְתַּלֵּק בְּשַׁבָּת בְּמִנְחָה שֶׁאָז הוּא עֵת רָצוֹן כדֵי לְהַמְתִּיק כל הָעֶשְׂרִים וְאַרְבָּעָה בָּתֵּי דִּינִים כנַּ"ל כדֵי לַעֲשׂוֹת גֵּרִים כי כל עֲבוֹדַת משֶׁה, לְהַמְתִּיק הַחֲרוֹן אַף שֶׁל הָעַכוּ"ם לְרָצוֹן וְעַל כן משֶׁה עוֹמֵד בֵּין שְׁמָד לְרָצוֹן כי מִסְפַּר משֶׁה הוּא מְמֻצָּע, בֵּין מִסְפַּר שְׁמָד לְמִסְפַּר רָצוֹן כי הוּא עוֹמֵד תָּמִיד לְהַמְתִּיק הַשְּׁמָד לְהָפְכָהּ לְרָצוֹן כנַּ"ל וְעַל כן מָצִינוּ בַּמִּדְרָשׁ שֶׁרַבִּי אֱלִיעֶזֶר הַגָּדוֹל (עַיֵּן בְּרֵאשִׁית רַבָּה וַיֵּצֵא פָּרָשָׁה ע וּבְמִדְרָשׁ רַבָּה קהֶלֶת) גִּיֵּר גֵּרִים וְזֶה מֵחֲמַת שֶׁהָיָה גִּלְגּוּל בְּנוֹ שֶׁל משֶׁה כי עָלָיו נֶאֱמַר: "וְשֵׁם הָאֶחָד אֱלִיעֶזֶר" כמּוּבָא (מִדְרָשׁ רַבָּה בְּמִדְבַּר פָּרָשָׁה י"ט) וְעַל כן בְּכחַ זֶה גִּיֵּר גֵּרִים וְכן יִתְרוֹ מֵחֲמַת שֶׁהָיָה חוֹתֵן משֶׁה עַל יְדֵי זֶה נִתְגַּיֵּר כמוֹ שֶׁכתוּב (שְׁמוֹת י"ח) : "וַיִּשְׁמַע יִתְרוֹ חוֹתֵן משֶׁה" כי מֵחֲמַת שֶׁהָיָה חוֹתֵן משֶׁה זֶה גָּרַם לוֹ שֶׁשָּׁמַע וְנִתְגַּיֵּר כי כל עֲבוֹדַת משֶׁה בְּחַיָּיו וְעַכְשָׁו לְאַחַר מוֹתוֹ הוּא רַק לַעֲשׂוֹת גֵּרִים כנַּ"ל

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

עלוני שובו בנים לפרשת תזריע לקריאה ולהורדה

לפניכם מקבץ עלוני קהילת שובו בנים לפרשת תזריע התשפ"ד: עלון שביבי אור לפרשת תזריע שיעוריו …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *