צור קשר עם הרב ברלנד

בלי הרב אבא שלי היה מת על שולחן הניתוחים – ניסים של הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

יהי רצון שבכל עם ישראל תהיה שמחה ורפואה גדולה. דא עקא, ואנו רואים שעם ישראל עובר תקופה לא פשוטה, עד שמחלות מסוימות מוגדרות כבר ממש כמגיפה. עד כמה משתנים החיים כאשר בן משפחה קרוב ואהוב נאלץ להתמודד עם בשורה שכזו חו"ש.
      Mizrachi - Sharon

"אבא שלי חולה לב כבר 12 שנים". שוטח בפנינו שרון מזרחי את סיפורו המחזק. "המצב כ"כ התדרדר עד שבפסח לפני חמש שנים אשפזו אותו ב'תל השומר' למשך יותר משנה. כל השבוע הוא נשאר שם ונתנו לו לצאת רק לשבתות. אני זוכר את התקופה ההיא כקשה, בכל פעם היה לאבי ממש קשה לחזור לבית החולים. אמנם, היינו מבקרים אותו במהלך השבוע, אך כשפנינו ללכת היו לו דמעות בעיניים, וזה שבר את ליבנו לראות את העצבות והייסורים הגדולים שעברו עליו."

"אבי צעיר, רק בתחילת שנות החמישים של חייו וכבר הלב שלו תיפקד רק ב 15 אחוז". שרון מציין בקול חנוק, כדי שנבין. "ישנו פולמוס הלכתי שלם לגבי תרומת אברים, לכן האפשרות להשתלה בארץ הייתה קלושה עבורנו. התפללנו הרבה וקיווינו לה' שיושיענו. לאורך כל הזמן הזה עלו מדינות רבות כאפשרות לערוך שם את הניתוח, אך, הם נפלו כלעומת שבאו. ואז הגיע הנס, הראשון בשרשרת הניסים שפקדו אותנו."

"פתאום נודע לנו שקולומביה היא אפשרות ממשית עבורנו. אך, בכל זאת, הניתוח הוא של חיים ומוות ובדיוק שמענו שבחור צעיר בן 24 שעבר את הניתוח בארץ נפטר אחרי שגופו דחה את הלב. לי היה ברור שאצל הצדיק של הדור אבא שלי חייב לבקר לפני שאנו מחליטים על מהלך שכזה. לכן, התאמצתי ולקחתי הלוואה עבור פדיון נפש לאבי, כך נכנסנו לרב. אבי פחד משני דברים. אחרי שהוא המתין וסבל רבות הוא פחד שהרב יגיד לו לא לנסוע לקולומביה לניתוח. ומאידך, הוא פחד מהניתוח עצמו, משום שידענו כי הסיכויים להצלחה בדרך הטבע הם לא גבוהים. הדברים הגיעו לכך שאימי הייתה צריכה לחתום שבמקרה וח"ו הניתוח לא יצליח, לא יהיו לנו כל תביעות."

הקול של שרון משתנה, כאשר הוא מתאר את הרגעים של המפגש המיוחל עם הרב שליט"א. "כשנכנסנו לקודש פנימה המעמד היה מאוד מרגש. הרב שליט"א בדיוק סיים טקס של חיתוך שערות החאלקה לילד מאושר שהגיע לגיל שלוש, ומיד פנה לאבי. 'כמה זמן חיכיתי לך, הנה הכנתי לך תפילה לרפואה'. הרעיף עליו הרב אהבה גדולה, תוך שהוא אוחז בידו ומלטף את פניו. אבי פשוט לא יכול היה לדבר, לכן עזרתי לו וסיפרתי לרב שליט"א על מצבו הקשה, תוך שאני מבקש ממנו שיגזור בשמיים שאבי יצא שלם מהניתוח, בבחינת 'צדיק גוזר והקב"ה מקיים'. ישר שהרב שליט"א שמע זאת הוא פנה לשמשו שהיה בחדר ואמר לו, "אתה רואה את האדם הזה, כשהוא חוזר מקולומביה הוא ישר חוזר אליי. הדברים פעלו קסם על אבי שיחי', וכשהוא שמע זאת ירדה לו אבן גדולה מהלב ופחדו הוקל מאוד. מאז הוא מאוד נקשר לרב באהבה גדולה."

"אבי שיחי' המתין בעיר מדין שבקולומביה שלושה חודשים לניתוח, שם הושתל לו לב של גוי בן 35 .אולם גם שם נזקקנו לניסים גדולים. מהלך הניתוח עצמו היה קשה, כאשר בנוסף לכך, היומיים שאחרי הניתוח הם קריטיים. בזמן הזה הגוף צריך לקלוט אליו עצם זר ואנו היינו בדריכות להמשך. ואכן במהלך שהותו של אבי במחלקה לטיפול נמרץ, גופו של אבי התנפח לממדי ענק, עד לרמה של תשע מתוך עשר. אבי שיחי' היה ממש על ערש דווי. הדברים הגיעו לכך שהפרופסור הגוי שטיפל באבי פנה לאימי באנגלית אמר לה להתחזק בקריאת תהלים."

"אימי הזילה שם דמעות כים והרבתה בתפילות, אך אני יודע שהרב שליט"א פעל עבורנו ישועות גדולות. עוד רגע ואבי ח"ו לא היה בן החיים. ופתאום, יום אחרי יורד המדד מתשע לשתיים ואבי האהוב ניצל. להבין את גודל ההשגחה, לפני שאבי נכנס לניתוח שאלו את אימי 'באם יקרה לבעלך ח"ו משהוא באיזו צורה את רוצה שהוא יישלח לארץ. ואכן כמה ימים אחרי שאבי חזר לארץ נפטרה שם אישה אמריקאית."

"אני חייב לספר על נס נוסף היה שהיה לנו", מציין שרון. "מימון הניתוח הגיע ל- 300 אלף דולר, הון רב לכל הדעות. משמיים גלגלו שהביטוח שאבי עשה רק כמה חודשיים לפני כן כיסה את העלויות. אז ראינו עד כמה הפדיון היה הכרחי ומי יודע מה היה קורא עם אבי בלעדיו."

"מאז אין יום שאני ואשתי לא מתבודדים ומתפללים לרפואת הרב שליט"א. אנו מדליקים נרות להצלחתו וקוראים מספר פעמים ביום תיקון הכללי. מילים לא יכולות לתאר את מה שחווינו. אנחנו מרגישים כי האור של הרב נכנס לנו לחיים עד שבכל השיחות שלנו בינינו ועם חברים אנו מזכירים ומתחזקים בקשר שלנו עימו. מאז שמעתי המון שיעורים של הרב שליט"א, וכך מצאתי את עצמי מתחזק מאוד בלימוד הגמרא הקדושה."

יש הסתרה על הרב שליט"א, אם היינו מבינים עד כמה הוא חסר לנו כל עם ישראל היה עורך עצרות ענק".

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

אמר תיקון הכללי וניצל מירי ישיר של טיל נ"ט לעבר הטנק • ראיון עם נהג טנק מעזה

"תגיד תיקון הכללי אחד שווה את הכל! תיקון הכללי אחד שווה יותר מאלף חרבות ומאלף …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *