צור קשר עם הרב ברלנד

"בגלל שלא עליתם ביחד לא זכיתם לבית של אש" – דברי הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

"כי כה אָמַר יְהוָה צְבָאוֹת, עוֹד אַחַת מְעַט הִיא; וַאֲנִי, מַרְעִישׁ אֶת-הַשָּׁמַיִם וְאֶת-הָאָרֶץ, וְאֶת-הַיָּם, וְאֶת-הֶחָרָבָה. וְהִרְעַשְׁתִּי, אֶת-כל-הַגּוֹיִם, וּבָאוּ, חֶמְדַּת כל-הַגּוֹיִם; וּמִלֵּאתִי אֶת-הַבַּיִת הַזֶּה, כבוֹד–אָמַר, יְהוָה צְבָאוֹת. לִי הַכסֶף, וְלִי הַזָּהָב–נְאֻם, יְהוָה צְבָאוֹת. גָּדוֹל יִהְיֶה כבוֹד הַבַּיִת הַזֶּה הָאַחֲרוֹן, מִן-הָרִאשׁוֹן–אָמַר, יְהוָה צְבָאוֹת; וּבַמָּקוֹם הַזֶּה אֶתֵּן שָׁלוֹם, נְאֻם יְהוָה צְבָאוֹת." (חגי פרק ב). כל זה הולך על בנין ביהמ"ק שיבנה בשתע"ז

"כֹּה אָמַר, יְהוָה צְבָאוֹת:  שִׂימוּ לְבַבְכֶם, עַל-דַּרְכֵיכֶם.  ח עֲלוּ הָהָר וַהֲבֵאתֶם עֵץ, וּבְנוּ הַבָּיִת; וְאֶרְצֶה-בּוֹ ואכבד (וְאֶכָּבְדָה), אָמַר יְהוָה"(חגי א). תביאו דיקטים, תביאו קרטונים,לא היה אז אבנים, לא היה זהב, לא היה כסף. "ואכבד", חסרה האות ה', לכן, חמישה דברים חסרים בבניין בית שני בגלל שעם ישראל לא עלה, עלו רק 40 אלף במקום מליונים. כמו שאמר ריש לקיש לרבא בר בר חנא: בגלל שלא עליתם ביחד לא זכיתם לבית של אש. כי ברגע שכולם עולים לארץ ישראל באותו הרגע ירד בית של אש.

כל אחד חושב רק על הבית שלו, אף אחד לא חושב על ה'. עם ישראל נרדף, אינתיפאדה חדשה התחילה, ירו על אוטובוס בגבעת התחמושת. 80 שנה עברו ועדיין יש אינתיפאדות והריגות, עכשיו זה תשע"ז שנת הגאולה – 777 – כל דברי הנביא הולכים על תשע"ז, זה דבר שקורה אחת לאלף שנה. כל יהודי ויהודי הוא מנורת זהב, הוא היה בקודש קודשים.

מי שהיה אצל צדיק האמת בראש השנה נחתם לחיים, אבל מה זה שווה אם תהיה שואה וכל העולם יחרב. אם יזרקו אטום, כמו שאובמה חתם הסכם עם אחמדינג'אד, העולם השתגע. כמו שאוניברסיטת פרינסטון רצתה לתת פרס נובל לשלום להיטלר ימ"ש ואיינשטיין שעבד שם התנגד, לכן פיטרו אותו.

      הרב-ערב-סוכות-תשעז
התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

וכאן הבן שואל • הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א מברך את המצה השמורה ויין המשומר ליתומי ארגון 'הבן יקיר לי'

כמידי שנה ארגון 'הבן יקיר לי' דואג למשפחות היתומים דקהילתנו לקמחא דפסחא מצות ויין לקיום …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *