צור קשר עם הרב ברלנד

האזינו: אבא חנון ורחום שחרר את השכינה מבית האסורים. הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א מכפר על עוונות ישראל

נחמן שטרית, גבאו האישי של מורינו הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א, נעצר לחקירה בשערי בית הכלא בדרום אפריקה, בעת שהגיע להביא לרב אוכל ותרופות, ושוחרר לאחר מספר שעות של תחקור.

"הגעתי בשעה 10 בבוקר לשערי הכלא כדי להביא לרב אוכל ותרופות שהוא חייב לקחת". מספר שטרית על החוויה הקשה שעברה עליו. "ללא זה, מצבו הרפואי של הרב יכול להיות לא טוב. כמובן שהצגתי בפני הסוהרים תעודת זהות ואישור מבית המשפט המקומי שמאשר לי להכניס אוכל ותרופות לרב שליט"א. לפתע ללא כל סיבה, התנפלו עלי באלימות כאילו שאני גנב. הם טענו שהאישור אינו תקף למרות שהוא אכן תקף במלוא המובן, וחתומים עליו גורמים בכירים. הסוהרים המשיכו בשלהם, תפסו אותי, הכניסו אותי לחדר חקירות והחלו לחקור אותי בשאלות מוזרות ופשוט שיגעו אותי. הטיחו בי 'שאני לא אמור להגיע ולתת לרב אוכל, אין הבדל בין אדם זקן בגיל 80 לצעיר, כולם יאכלו אותו אוכל, 'תיזהר – שלא נראה אותך כאן שוב'!, אמרו".

"עניתי להם: 'לפחות תנו לרב את התרופות שהוא חייב לרפואתו, הם סרבו ואישרו רק מינון שיספיק לרב עד יום חמישי. והוסיפו שאם יהיה ביום חמישי דיון בבית המשפט בעניינו של הרב, ישקלו מה הלאה. וכל זה למרות האישור זה פשוט הזוי ומטורף. גם האוכל שכן מצליחים להכניס לרב", מוסיף הגבאי, "האסירים השחורים חוטפים את האוכל מהיד ומביאים לו אוכל של הכלא. הרב אומר להם שזה לא כשר, כולו מוקף באנשים מסוכנים. השחורים והסוהרים מהתלים בי קבוע ומשקרים לי שהרב מקבל את כל החבילה של האוכל והתרופות שאני שולח לו".

"לבסוף שוחררתי לאחר שעות של עינויים וחקירות והרב קיבל רק את התרופות, אני חושש לשלומו. אני לא יודע מה יאכל. לצידו של שטרית שוהה גם נתן בזנסוןון שמשו של הרב, שנשאר ברכב. "הוא סיפר לי", אומר שטרית, "שהם באו לחפש עוד אנשים ברכב, אבל למזלו הוא הצליח להימלט, וכך ניצל מהסוהרים. הסוהר אמר לי בחקירה 'אנחנו נשבור אתכם עד שתתייאשו ולא תגיעו לתת לרב אוכל', הוסיף.

מסופר על האדמו"ר מרוז'ין שישב בכלא ובמשך תקופה היה שומר בית הכלא רואה את הרבי יוצא דרך הקיר כדי לטבול במעיין הסמוך וחוזר לתא המאסר. שאל השומר הגויי את הרבי אם אתה כזה צדיק שיכול לצאת ככה אז למה אתה חוזה לפה?! ענה לו הצדיק טיפש שכמותך אני חוזר כי זו גזירת מלך שאני צריך להיות פה!!! זוהי לא הפעם הראשונה שעוצרים את נחמן שטרית הגבאי של הרב, יתרה מזאת, בפעם הקודמת עוקב איתו לחקירה גם נתן בזנסון שמשו של מורינו הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א. מדובר בשני יהודים יראי שמיים ש'העברה' היחידה שלהם היא מסירות הנפש שלהם להצלחת הצדיק יסוד עולם. אין ספק שהרב שליט"א נלחם מלחמות גדולות בשמיים ומה שאנו רואים פה היא התלבשות שמצטיירת בדמות סוהרים ואסירים מגודלים ואטומי לב. עם זאת, אסור לנו בשום אופן לקבל את הדברים בשוויון לב וכצופים מהצד בדרמה מעניינת. אנחנו חייבים למחות, לצעוק ולבקש מה"י שישחרר את השכינה מבית האסורים.

      נחמן-שטרית

שיחה של נחמן שטרית לפני המעצר באדיבות קו המידע 025875777

 

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

לְשׁוּבוּ בָּנִים הָיְתָה אוֹרָה וְשִׂמְחָה • גלריית תמונות מרהיבה משמחת פורים בחצר גינת ביתן המלך

לפניכם גלריית תמונות מרהיבה ביופיה משמחת הפורים בחצר גינת ביתן המלך – חצר בית מדרשינו …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *