צור קשר עם הרב ברלנד
דברי הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א
דברי הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

דברי מורינו הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א – "כי אדם אסור לו להתווכח אף פעם, משה פעם אחת התווכח ולא נכנס לארץ ישראל"

שיעור שמסר מורינו הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א ב- מנחה של ב' בתמוז תשע"ז, ה- 26.6.2017.
"פרשת חקת מדברת על עוג מלך הבשן, סיחון מלך האמורי, מרים הנביאה, בארה של מרים, מי מריבה, כי אדם אסור לו להתווכח אף פעם. משה פעם אחת התווכח ולא נכנס לארץ ישראל, מה יש לאדם להתווכח? אומרים לך תעמוד כאן, אז תעמוד כאן. עוד מעט יהיה לנו אולם של 10 אלף איש (לתפילות), אח"כ של מאה אלף וכן הלאה, זה רק הולך ומכפיל את עצמו."

      מפעל-הפורמטים2-tamuz
"תורות נד ו- נה בליקוטי מוהר"ן מדברות על קובר מתים.  תורה נד של קובר המתים הולכת על אבשלום, "תַּנְיָא: אַבָּא שָׁאוּל אוֹמֵר, קוֹבֵר מֵתִים הָיִיתִי פַּעַם אַחַת נִפְתְּחָה מְעָרָה מִתַּחְתַּי, וְעָמַדְתִּי בְּגַלְגַּל עֵינוֹ שֶׁל מֵת, עַד חָטְמִי כְּשֶׁחָזַרְתִּי לַאֲחוֹרַי, אָמְרוּ עַיִן שֶׁל אַבְשָׁלוֹם הַוָה וְזֶה שֶׁאָמַר אַבָּא שָׁאוּל, קוֹבֵר מֵתִים הָיִיתִי כִּי אַבָּא שָׁאוּל הִשְׁתַּדֵּל לְתַקֵּן תָּמִיד אֶת הָרַע עַיִן. (ל"מ נד ד)".
"תורה נה הולכת על עוג מלך הבשן, "אִיתָא בַּגְּמָרָא אַבָּא שָׁאוּל אוֹמֵר קוֹבֵר מֵתִים הָיִיתִי פַּעַם אַחַת רַצְתִּי אַחַר צְבִי וְנִכְנַסְתִּי בְּקוּלִית שֶׁל מֵת, ..אָמְרוּ לִי שֶׁל עוֹג מֶלֶך הַבָּשָׁן הִיא וְאֵין כָּל אָדָם יָכוֹל לְתַקֵּן קוֹלוֹת כָּאֵלּוּ כִּי אֲחִיזָתוֹ בְּיָמִין וַאֲפִילּוּ משֶׁה רַבֵּנוּ הָיָה יָרֵא מִפָּנָיו עַד שֶׁהִבְטִיחוֹ הַקָּדוֹשׁ בָּרוּך הוּא אַל תִּירָא אוֹתוֹ כַּמּוּבָא בַּזוהַר וּבִשְׁבִיל זֶה, בְּחִינַת רָשָׁע כְּעוֹג, נִקְרָא פָּלִיט "וַיָּבא הַפָּלִיט" זֶה עוֹג שֶׁרָצָה שֶׁיֵּהָרֵג אַבְרָהָם וְיִשָּׂא אֶת שָׂרָה וְהוּא בִּבְחִינַת: "צוֹפֶה רָשָׁע לַצַּדִּיק, אַבְרָהָם וְכוּ', ה' לא יַעַזְבֶנּוּ בְיָדוֹ"". גם לאבשלום כעוג מלך הבשן הייתה עין הרע.
"לעוג הייתה עין הרע על אברהם אבינו, הוא טען שאברהם לא מתנהג יפה בזה שהוא רוכב על החמור ושרה הולכת ברגל."
התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

לְשׁוּבוּ בָּנִים הָיְתָה אוֹרָה וְשִׂמְחָה • גלריית תמונות מרהיבה משמחת פורים בחצר גינת ביתן המלך

לפניכם גלריית תמונות מרהיבה ביופיה משמחת הפורים בחצר גינת ביתן המלך – חצר בית מדרשינו …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *