צור קשר עם הרב ברלנד
מנסים לשבור לרסיסים קהילה שלימה - רדיפת הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א
מנסים לשבור לרסיסים קהילה שלימה - רדיפת הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

מבהיל. "וכי ה' יתברך לא יתבע את עלבונם" – רדיפה משוללת רסן כנגד הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

ליל שבת, משפחה על גבול שכונת מאה שערים, בית ישראל בירושלים עיר הקודש. כל בני הבית סיימו כבר את קבלת השבת ואת תפילת הערבית של שבת קודש והם מתכנסים כולם ליד שולחן השבת בכדי לקדש על היין ולהתענג על קדושת השבת ומתנותיה.

הדקות חולפות ומה שנראה כעיכוב קל מתחיל להלחיץ את ההורים. "איפה יוסל'ה"? (שם בדוי) שואלת אם המשפחה את בעלה. "הוא לא חזר אתכם מהתפילה"?

"הוא רצה לחזור עם החבור'ה שלו וקבענו שהוא מגיע מיד", עונה לה בעלה.

"טוב יוצאים לחפש אותו, העניין כבר בהחלט מדאיג, לא מתאים ליוסל'ה לאחר."

הסיפור הנ"ל ארע בליל שבת האחרון, פרשת וישב תשע"ז, משפחה חסידית בלב ירושלים החרדית כשמסביב בקעו כבר מזמן קולות זמירות השבת, אחרי שמנות סעודת הקודש הסתיימו להם. יוסל'ה בסוף הגיע, הוא איחר בשעה וחצי, דבר שכלל לא אופייני לו ושגרם לדאגה רבה בקרב הוריו ובני משפחתו. "היכן היית"? פרצו כולם בשאלה המתבקשת, ישר כשפרצופו חצה את מפתן הבית.

והוא, עם פרצוף סמוק מהתרגשות ועם עיניים לחות מבכי ניגש אל אוזניהם של הוריו, ממתיק עימם סוד בכדי שהאחים הקטנים לא ישמעו ולא יצטרכו להתלכלך גם כן בבוץ שכבר הושלך עליו.

"אבא ואימא, אתם רואים את זה"? פותח יוסל'ה במקצת את כיס חליפת השבת שלו ומראה להוריו חבילה של דפים, דחוסים ומקומטים.

"מה זה"? מעוותים ההורים את פניהם בחוסר הבנה.

"חזרתי עם החבור'ה מבית הכנסת וראיתי כמה מהבנים של —- מחלקים את הטינופת הזו ברחוב. אני יודע שאתם לא מסכימים לי להסתכל בדברים האלה, אבל לא הייתה לנו ברירה, הם פיזרו כזו זוהמה על כ"ק מורינו הרב שליט"א שהיינו חייבים לאסוף את הכל ולזרוק לפח." 

זו המציאות היום של רבים וטובים מעמנו בית ישראל, כאלה שכל חטאם מסתכם בכך שהם רוצים להתקרב לדרך ישראל סבא, לקדושה וטהרה, לעבודת השם נקייה מכל רבב. כאלה שרוצים ללכת בדרך של אמונה כמו שהנחילו אבותינו הקדושים, בדרך של רבי נחמן מברסלב. כאלה שזיהו אמת עמוקה אצל כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א וששנים על גבי שנים הם נמצאים בקרבתו, יונקים תורה ויראה מהבאר שרק מתמלא יותר ויותר. כאלה שרואים על עצמם ועל סביבתם אמת, אמת, אמת, אי של יופי בתוך עולם הנמצא תחת מבול של כפירה ושקר.

היום, אותן אלה המשפחות נרדפות ללא כחל ושרק, כאשר חוברות ועלונים מלאי טינופת ודברי בוז מופצים ברחובות קרייה ואיש אינו פוצה. יוסל'ה, בחור שרק לפני מספר שבועות חגג את בר- המצווה שלו, ושכל רצונו הוא להתעלות במעלות התורה והיראה, מוצא את עצמו נרדף בצורה פראית ומשוללת כל רסן יחד עם בני קהילתו, כאשר אותם אנשים רעים לא עוצרים לרגע להתבונן איזה נזק הם גורמים במעשיהם הנוראיים.

וכי ה' יתברך לא יתבע את עלבונם, את אלו שיכלו לעלות מעלה ונפלו עקב קשרי המלחמה שלא הצליחו לעמוד בה? 

הרי כל מי שטיפת אמת בנשמתו רואה שהרדיפה כנגד הרב ברלנד שליט"א וקהילתו מבוססת על קנאה הרסנית ואינטרסים צריך  וברבריים, ככמאמר הצדיק המקובל, הרב מרדכי מנצר שליט"א, כל מי שנתקל בהם רואה שהם לא מחפשים לבנות שום דבר, אלה רק להרוס בחמת זעם רוויית ייצרי נקם ודם. כמו שאמר הרב יעקב שכנזי שליט"א: הם עוברים על חוקי התורה בלי להניד עפעף, משקרים, מקליטים ללא אישור ועורכים דברי גדולי ישראל. כל האמצעים פתוחים ומותרים בתאוות הרציחה שלהם. היזהרו מאש המחלוקת הרצחנית הזו, הזהיר אותם כבר כ"ק הגאב"ד מאקאווא שליט"א, אסור לשמוע אותם אמר האדמו"ר מסלונים.

"ובערת הרע מקרבך", פסק הרב שמואל אוירבך שליט"א בהוראתו להשמיד את כל דברי ההסתה והבלע שלהם. אנשים אלה מעוררים מדנים והרס בעם ישראל, גילה הרב דב קוק שליט"א מטבריה. שפלי הבריאה, חוצפנים ועזי מצח, כינה אותם אדמו"ר, הרב דוד אבוחצירא שליט"א. ועוד רבים ואחרים אותם אפשר לפגוש באתרינו ואף לשמוע אותם אישית. 

רבים אחרים חושבים כך ואף גילו לנו זאת אישית, אך לצערנו הם עדיין לא רואים את הנזק הנורא שנגרם ומפחדים להיכנס לפיהם של אותם אנשי דלא מעלי. הם יודעים שאותם אלה ישתמשו בשקרים ותחבולות רמייה בכדי להסיג את מבוקשם – הרס.

בימים הקרובים, בעז"ה, אנחנו הולכים לחשוף מקצת מהשקר הנורא שמאחורי טענותיהם, בינתיים אנו מקווים שאור החנוכה, אור צדיק האמת יגבר על מאורי האש. אש המחלוקת ושנאת החינם יהפך למאורי אור, אור שיאיר בנשמות ישראל ויקרב את הגאולה ברחמים, כמו שהרב שליט"א רוצה ומוסר נפש עבור זה.  

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

שיעור לתושבי נתיבות במעונו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

אמש יום רביעי ליל ד' ניסן התשפ"ד נכנסו אנשי שלומינו מהעיר נתיבות לשיעור בקודש פנימה, …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *