צור קשר עם הרב ברלנד
הרב ברלנד שליט"א עם שמשו נתן בזאנסון לפני התקדש חג הפסח
הרב ברלנד שליט"א עם שמשו נתן בזאנסון לפני התקדש חג הפסח

ליל הסדר הראשון בארץ של הרב אליעזר ברלנד שליט"א לאחר גלות ממושכת – ראיון מיוחד וגלריית תמונות

אחרי יותר מארבע שנים בהם מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א לא ערך את ליל הסדר בארץ. ובמיוחד לאחר שבשנה החולפת קיים הרב שליט"א את הסדר מאחורי סורג ובריח, אנו מביאים לפניכם ראיון שנערך עם נכד הרב ברלנד שליט"א ובו רשמים מליל הסדר הראשון בארץ.
מדובר בליל הסדר שנערך במלונית ליד בית החולים הדסה, בה שוהה הרב שליט"א לאחר ההתאוששות מהניתוחים שעבר. במעמד הנכסף הזה השתתפו כ- 12 בני משפחה שבילו את החג כולו במחיצתו של מורינו הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א. הנה הרשמים מהאירוע הכ"כ מרגש וחשוב הזה.
"מה אני אגיד לך, זה היה ממש נפלא, אני ממש התרגשתי", כך פותח את עדותו נכדו של הרב ברלנד שליט"א.
"ליל הסדר הזה דמה מאוד לזה שערכנו עם הרב שליט"א לפני ארבע שנים בארץ, כמעט ולא ראיתי שום הבדל. נכון שראינו את הרב סובל מכאבים במהלך הסדר, אבל מעבר לכך מורינו הרב ברלנד שליט"א ממשיך לעבוד את השם כרגיל ובכוחות מאומצים."
      nechedseder
"הרופאים אמרו לרב שליט"א שאסור לו בשום אופן לאכול מצות, אבל מורינו הרב ברלנד שליט"א אכל אותם במסירות נפש. אני זוכר שבמשך כל השנים הרב היה אוכל כמעט רק מצות ולא נוגע במאכלים אחרים, גם השנה הוא לא ויתר על המצווה הזו. נראה שבשאר ימי החג מורינו הרב ברלנד ימנע מלאכול עוד מצות, אבל בליל הסדר הוא פשוט מסר נפש על קיום המצווה החשובה הזו."
"מורינו הרב ברלנד שליט"א עשרך את הסדר מהשעה 21:00 ועד בערך 3:30, כאשר כל הזמן הרב חידש חידושים על ההגדה. לדוגמה, שאלנו את הרב על אמירת דיינו, מה היה עוזר לנו עם ה' היה קורע לנו את הים, אבל לא היינו עוברים בו? מורינו הרב ברלנד ענה 'שעל כל נס שעושים לאדם הוא צריך להודות עליו כל החיים. פעם אחת האדם רואה נס, אפילו אם הוא לא מרוויח כביכול כלום בתוצאה, עצם זה שהשם מתגלה אליו, הוא צריך להודות על זה כל החיים'."

דיבורים נוספים של נכד מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א אפשר לשמוע בראיון שהבאנו לפניכם כפי שנמסר בקו המידע

02-800-8-800 מארה"ב 1-845-640-0007 מאירופה 4420-380-7-3333.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

עלוני שובו בנים לפרשת תזריע לקריאה ולהורדה

לפניכם מקבץ עלוני קהילת שובו בנים לפרשת תזריע התשפ"ד: עלון שביבי אור לפרשת תזריע שיעוריו …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *