צור קשר עם הרב ברלנד

חובה לצפות: המחלוקת על צדיקי הדורות – הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

בס"ד הגיעה לידנו שיחה קדושה של הרב יהושע דב רובינשטיין שליט"א, מי שהיה אחד המקורבים הראשונים למורינו הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א. כל מי שחס על נפשו ראוי לו להטות אוזן לדברים החשובים כל-כך חשובים.

"כותב הראב"ן (ביאור הליקוטים): 'המחלוקות בין גדולי ישראל לצדיקים האמיתיים היו לאחד הנסיונות הקשיים עבורנו. מי לנו כיוסף הצדיק שאחיו חלקו עליו. משה רבינו שהיה מטרה לחיצים ע"י בני דורו, דור דעה שחשדו בו בעבירות הכי חמורות. דוד המלך, ירמיה הנביא שאסרו אותו מס' פעמים בבית האסורים. המחלוקת על הרמב"ם בה שרפו לו את כל הספרים וכתבי היד עד שהיה חייב לברוח מעירו. גדולי הדור שרצו להחרים את האר"י הקדוש. באיזה בית אין היום את הספר 'מסילת ישרים', ובזמנו הייתה על הרמח"ל מחלוקת קשה עד שרצו להורגו נפש והוא היה חייב לברוח מעיר לעיר."

"הרב שליט"א אמר אודות המחלוקת על הרמח"ל: 'יושבים רבנים גדולים ומבוגרים ופתאום מגיע אברך צעיר ועושה דברים כביכול חדשים, היה קשה להם להשלים עם זה.' אח"כ המחלוקת על הבעש"ט שגרמה חורבן של קהילות שלימות ושבר בתוך הבתים."
"מסיים הראב"ן: 'אין לאנשים כערכנו לחקור ולדון בסיבה למחלוקות הללו, בבחינת: "במופלא ממך אל תדרוש." ר' שמואל שפירא היה אומר: 'אנחנו צריכים להיות מאלה שלא מדברים אל אף אחד. לעולם אנחנו לא יכולים לדעת מי הצודק, על מי מדברים ומה הניסיון שלי. אוי למי שיש לו חלק במחלוקת ובמיוחד שהיא מתחילה לשם שמיים.' הרב שליט"א אמר פעם: 'אתה לא יודע לצרף מילה בגמרא, אך כשבאים לדבר על תלמיד חכם נהיית למדן פתאום.'"

"הייתה סערה לפני 15 ש' ובאותה תקופה הרב שליט"א אמר: 'מי שבטבעו לדבר על אחרים, אני מציע לו ללכת לשם ולדבר עליי. אני מוחל לכל מי שמדבר עליי ואני אף מעוניין בזה, אבל מי שאצלי ידבר על אחרים, הוא יעוף מפה כמו טיל."'

"ידוע שצדיקים בסדר גודל של גדולי הדור עשו דברים שלנו נראו משונים, אבל אנחנו צריכים להיזהר מלדבר, חלילה אנחנו יכולים לאבד את שני העולמות."

צילום הווידאו באדיבות הרב יעקב שבת

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

עלוני שובו בנים לפרשת תזריע לקריאה ולהורדה

לפניכם מקבץ עלוני קהילת שובו בנים לפרשת תזריע התשפ"ד: עלון שביבי אור לפרשת תזריע שיעוריו …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *