צור קשר עם הרב ברלנד

חדש, האזינו: "את הסליחות כולם מתחילים בצלמון" – שיעורו המדהים של הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

ד' אלול תשע"ו, ברחמי ה' עלינו זכינו לשיעור מדהים ממורינו הרב שליט"א, אשר נאמר בלהט קודש תוך מסירות נפש. "עם ישראל הם בני קדושי עליון, בני אברהם יצחק ויעקב, אין חטאים, אין כופרים, אין חילונים, ביום הכיפורים כולם מתאחדים, כולם מתפללים. אני זוכר שהייתי ילד בערך בן עשר והקהל שבר את החלונות והדלתות בבית- הכנסת הגדול, חילקו להם כרטיסים והם לא הסכימו. זה כ"כ הדהים אותי לראות את עם ישראל חי, אפילו שהיו חילונים גמורים שברו את הכל בכדי להיכנס לתפילה." פותח הרב שליט"א את אמרות הקודש.
      LIVE COMPLETE

"הרב קופרשטופ מהרצליה היה בוכה כאלה בכיות שכולם באו לראות אותו, וכשכולם היו הולכים הוא היה מתחיל להתפלל. הבכיות שלו בראש השנה המסו כל לב, כל החילונים היו באים לחזות בזה. היהודי הכי פחות הוא יותר צדיק מכל גוי, כי אע"פ שעשה מה שעשה, הכל זה רק כלפי חוץ."

"בליל הראשון של הסליחות, לפני שטסים לאומן כולם מגיעים לצלמון, יגיעו 20 אלף איש. ב- 18:00 יתחילו לומר את כל ספר תהלים, אח"כ יאמרו סליחות ומיד אחרי תפילת הותיקין כולם נוסעים לשדה התעופה ומשם לאומן. יהיו אוטובוסים בחינם, אוכל ושתייה וריקודים עד הבוקר."

"אצל הרב'ה הכל מתחיל מהיום הראשון של הסליחות, הרב'ה מעביר את כולם, את כולם בספר חיים. אדם רואה שהוא חי אחרי ראש השנה וחושב שמחלו לו על העוונות, אבל הוא לא יודע שהורידו לו שנים מהחיים. מרים היא בראש המחנה, אנו מצווים בתורה לזכור את מעשה מרים, אבל מה היא עשתה? וכי עולה על הדעת שמרים דיברה לשון הרע? היא בסך הכל רצתה להציל את אח שלה. 'ותחיינה את הילדים', מרים זכתה לנוקבא דפרדשקא, לחוטם של עתיק והמשיכה חיים מצד ימין. כל הילדים שמרים יילדה היו בהר סיני. כל השישים ריבוא שמעו עשרת הדיברות, 'לא תעשה לך אלוהים בשמיים ובארץ', אבל הגברים אמרו שאין הכוונה לאסור את דמות השור והחיות שבמרכבה. הנשים התעקשו שגם את הדמות של החיות אסור לעשות, אבל הגברים פירקו להם את התכשיטים מהאוזניים."

"'עקרבים' מרמז על 'מכון', על בית- מקדש של אש. ע"י עבודת הפרך במצריים בטלו מהם כל התאוות וכך יכלו להמשיך את הנשמות הקדושות שיקבלו את התורה הקדושה, כי פסקה זהמתם. ביום הכיפורים הזה חייבים שתהיה 'פסקה זהמתם', לצאת מכל פגמי הברית, מכל הפגמים הנוראיים. לכן רבינו אומר שצריך לתקוע את האצבע בעיניים ולא לראות שום אישה בעולם."

"האישה היא תמיד מלכות, היא מתחילה ממלכות דמלכות ואם זוכה יכולה לעלות מעלה עד מלכות של עתיק. והאדם בלי המלכות שלו הוא לא יכול, הוא יעשה כל העבודות שבעולם, אך בלי המלכות הוא לא יכול. זה כמו פלוס ומינוס במעגל חשמלי, בלי האישה לא יעבור הזרם. ה' רצה לברוא את הנשמות יחד כאחים, אבל בגלל חטא אדם הקדמון הם התפזרו בעולם, ורק ע"י תפילה אדם יכול למצוא את הזיווג שלו."

"הפסוק החשוב ביותר בספר דברים הוא: 'וצדקה תהיה לנו', פה כל סוד הגאולה. רבינו כותב בתו' רנא (ל"מ) כי רות שהייתה בת מלך ושכבה על כרים מזהב, עזבה הכל והלכה ללקט שיבולים בשדות. כי כשהרב נמצא אתה מתפלל משש בבוקר עד 12, וכשהרב לא נמצא אתה מניח תפילין לפני שקיעה, אז מה שווה כל התפילה שלך? איפה הלימוד? איפה השמירת עיניים?כל שנייה צריך לעמוד לפני ה', למי אתה מתפלל? לרב? מה הרב זה אליל? זה עבודה זרה?"

"קצות החושן מחדש (סימן רנה) שאדם ממשיך ומתקדם תמיד קדימה, אין חזור. אדם לא יכול אפילו להעביר מקודש לקודש, מי שבא לרבינו הוא כליל לה', הוא נכלל בערב ראש השנה בכליל לה', אי אפשר להחליף את זה אפילו תוך כדי דיבור."

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

הַיּוֹם יוֹם אֶחָד לָעֹמֶר • נוסח ספירת העומר ותפילה מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א לחסד שבחסד

סדר נוסח ספירת העומר (ספרד): לְשֵׁם יִחוּד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ, בִּדְחִילוּ וּרְחִימוּ, לְיַחֲד שֵׁם …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *