צור קשר עם הרב ברלנד
הנדבורנה זצ"ל חזה ברוח קודשו את הרדיפה האיומה אחר הרב אליעזר ברלנד שליט"א
הנדבורנה זצ"ל חזה ברוח קודשו את הרדיפה האיומה אחר הרב אליעזר ברלנד שליט"א

עדות מצמררת ונדירה של האדמו"ר מנדבורנה זצ"ל אודות הרב אליעזר ברלנד שליט"א

עדות מצמררת ונדירה של כ"ק האדמו"ר רבי יעקב יששכר בער מנדבורנה, בעל הבאר יעקב זצ"ל שחזה ברוח קודשו בגלויה כבר לפני 40 שנה את הרדיפות והעלילות שיהיו בימינו כנגד מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א. את הדברים מביא לפנינו שליח, אשר קיבל את הדברים מאחד המשגיחים המפורסמים כיום בעולם הישיבות שבעיר בני ברק ושהיה מקורב מאוד לאדמו"ר זצ"ל. אלו דבריו המרגשים.
"שלום וברכה לכל המאזינים המחזיקים מעמד עם הצדיק רבי אליעזר ברלנד שליט"א בן עטיה הנעקד על קידוש השם בכל רגע. אני רוצה לשתף אתכם בדברים שחזה ברוח קודשו האדמו"ר רבי יששכר בער בן רב חיים מרדכי מנדבורנה, אודות הרב ברלנד שליט"א."
      nadvorne
"לראשונה אחרי 40 שנה בהם הדברים נשארו בסוד, החליט מעביר השמועה להוציא את הדברים החוצה דרכי, זאת לאחר שראה עד כמה איומה העלילה והרדיפה אחר הרב ברלנד שליט"א. 'פרסם את הדברים עד שיעשו רעש מסוף העולם ועד סופו', ביקש ממני מעביר השמועה."

"כשהרב ברלנד שליט"א התגורר בבני ברק חיפשו באותה העת משפחות שיארחו יהודים המתקרבים ליהדות. כמובן שהרב ברלנד הציע שאברכים מישיבתו, 'שובו בנים' יארחו אותם. לאחר תקופה בה ארחו האברכים את המתקרבים, התפרסמה שמועה לפיה, כביכול, אותם המתארחים אינם מדברים ומתנהגים כראוי. הדברים הגיעו לכך שהיו אנשים שרצו להפסיק את אירוחם ואף להוציאם מבני ברק."

"הדברים הגיעו לאדמו"ר מנדבורנה זצ"ל ולעוד אדמו"ר גדול ומפורסם מאוד, אלה השיגו שליטה על התנהגותם. כעבור שלושה שבועות הרב ברלנד שליט"א עזב את בני ברק."

"זמן קצר אח"כ ניגש אותו חסיד לאדמו"ר מנדבורנה זצ"ל ושוחח איתו בעניינים שונים, כאשר לפתע ניגש אליו האדמו"ר והחל ללחוש לו באוזן. 'דע לך שאם יום אחד תשמע על רב לייזר (הרב אליעזר ברלנד שליט"א) שמועות לא טובות, דברי גנאי ומייחסים לו כל מיני דיבורים קשים ועלילות – דע לך שהכל שקר גמור, אל תאמין לשום דבר'."
"אותו חסיד לא הבין בהתחלה את כוונתו של האדמו"ר מנדבורנה זצ"ל, לכן מיד הוא שאל אותו לכוונתו."
"ענה לו האדמו"ר מנדבורנה זצ"ל – 'קשר שבשתיקה'."
"ידוע שהאדמו"ר מנדבורנה זצ"ל מתוקף גדולתו בתורה, קדושתו ופרישותו, היה מפורסם כבר בצעירותו כבעל מופת ורוח הקודש גדולים מאוד. אולם, בזה הסיפור רק מתחיל, משום שכאשר אותו חסיד סיפר לי את דברי האדמו"ר מנדבורנה זצ"ל אודות הרב ברלנד שליט"א הוא היה במהלכה של סעודת המלווה מלכה. כך, תוך שהוא מספר לי אני שומע רחש מהאנשים שהיו סביבו בסעודה."

"מתברר, כי בשבת פרשת כי- תישא, התארכו אצל החסיד שני יהודים מאמריקה, אח שלו ועוד גביר גדול מאמריקה. כעת, הם שמעו את הדברים שהוא סיפר לי בטלפון. וכשאני התקשרתי אליו בשנית בכדי לברר מספר פרטים שלא היו נהירים לי בתחילה הוא אמר לי ככה. ' תראה איזו השגחה, הגביר ואחי כמעט רוקדים לי פה."

"כך סיפר לו הגביר, 'אני תומך בישיבתו של הרב ברלנד כבר הרבה שנים ולמרות כל פרסומי השקר כנגדו לא הפסקתי לרגע את תמיכתי. עכשיו אני מרגיש את יד ההשגחה, כי מצידי לא חשבתי בכלל לשתף את מארחי במחשבותיי אודות התרומה שאני עושה והוא פתאום מחזק את ליבי כי נכון עשיתי שלא הפסקתי את תרומתי."
"ממשיך החסיד לספר, כי אשתו של אחיו, אשר נמצאת כעת באמריקה, גם היא תורמת קבועה לישיבת 'שובו בנים' וגם היא שמעה מכל הרדיפה – והדבר כואב לה ביותר. היא אמנם מסרבת בכל תוקף להאמין לדברים, אך תמיד יש בה רצון פנימי שהאמת תתגלה לכל. אחי אמר לי, 'כעת אני מתקשר לאשתי ומספר לה על רוח הקודש של הרבי מנדבורנה זצ"ל, היא תשמח מאוד לשמוע על כך'."

באדיבות קו ברסלב – מהארץ 02-800-8-800, מארה"ב 1-845-640-0007, מאירופה 4420-380-7-3333

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

כָּל שְׁתִיַּת הַיַּיִן זֶה לְהַגִּיעַ לִידֵי דְּבֵקוּת בַּה' לִרְאוֹת אֶת ה' פָּנִים אֶל פָּנִים! • שיעור אש להבה לחג הפורים מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

כיצד מבטלים את הדינים בפורים > מתי מתגלית יסוד הארת 'אבא' > מהו לבסומי בפוריא …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *