צור קשר עם הרב ברלנד
הרב אליעזר ברלנד שליט"א - "בזכות הישיבה בבור זכו הצדיקים וכל הדור"
הרב אליעזר ברלנד שליט"א - "בזכות הישיבה בבור זכו הצדיקים וכל הדור"

"בזכות שישב בבור הוא זכה וכל דורו זכה איתו" – דברי הרב אליעזר ברלנד שליט"א

דברים שאמר מורינו הרב ברלנד שליט"א לפני 11 שנה ביארצייט של מוהרנ"ת תשס"ו חושפים במקצת עד לאן רואה הצדיק.
"מביא כאן היערת דבש על יוסף הצדיק שכל מה שהוא זכה הוא זכה בבית הסוהר. ממשיך היערות דבש ואומר, וה' שם שלושה עשר בבית הסוהר, אברהם היה עשר שנים בבית סוהר וכל מה שיוסף זכה הוא זכה בזכות שהוא היה בבית הסוהר. בזכות זה הוא זכה לכל המדרגות שלו, שלש עשרה שנה בבית סוהר'."
"כתוב, 'והוא גבר קפוז' (בראשית רבה פרשה פו פיסקא), שהוא היה רוקד ורואה את ה' מול העיניים, הוא לא חשב שהוא בן של אבא שלו, נכד של סבא, נין של אלטער זידה, הוא פשוט רקד בבית הסוהר, רקד שם יומם ולילה. יוסף רקד יומם ולילה בבית הסוהר ובזכות זה הוא זכה להיות הכהן הגדול, כי הכהן הגדול נכנס לפני ולפנים."
"וזה הענין של ר' נתן, הוא זכה להיות להבה בחינת הכהן הגדול, ר' נתן זכה להיות הכהן הגדול שנכנס לפני ולפנים. אומר הפירקי דר' אליעזר שארבעים שנה יוסף היה המשנה למלך וארבעים שנה הוא היה מלך. שמונים שנה הוא היה בבית המלכות, פרעה נפטר אחרי ארבעים שנה ויוסף זכה להיות המלך. יוסף היה מעשרה מלכים שמלכו על כל העולם, כי אז מצרים מלכה על כל העולם כולו."
"וממשיך היערת דבש ואומר, זה הענין שיוסף זכה למה שלא זכה אף אחד אחר, 'והיה בית יעקב אש ובית יוסף להבה', בזכות בזכות העשר שנים שהיה בבית הסוהר, השתים עשרה שנה וכל מה שהוא עלה הוא עלה למעלה-כמו רשב"י, רשב"י היה ג"כ שלוש עשרה שנה."
      haravshar
 (הרב ברלנד שליט"א שר מתוככי הכלא לפני ימים אחדים, כה אדר תשע"ז, 23.3.2017 למניינם)
"הוא היה שתים עשרה שנה בבור ואחרי זה עוד שנה, כי רשב"י בא לתקן את הפגם של יוסף שדיבר על האחים, אז הוא היה צריך להיות ג"כ בתוך בור שלוש עשרה שנה, מובא בהקדמה לזוהר. רשב"י בא לתקן את הפגם של יוסף בשלימות, כי יוסף עוד לא זכה לתקן את כל הפגם לכן הוא התעבר ברשב"י. רשב"י זה העיבור של יוסף, של משה של כל שבעת הרועים, ורשב"י בא לתקן את הפגם של – 'במה אידע כי אירשנה', את כל הפגמים של כל האבות, זה היה התפקיד של רשב"י."
"רשב"י היה בתוך הבור שלוש עשרה שנה והחול אכל אכל לו את כל העור, את כל הגוף, וכך הוא עלה לדרגת פנחס בן יאיר, כי הכי גבוה היה פנחס בן יאיר. בזכות שהוא היה בתוך החול והחול אכל אותו שלוש עשרה שנה הוא זכה לדרגת פנחס בן יאיר, הוא זכה וכל הדור זכה איתו."
"הזוהר מביא בהמון מקומות שכל פעם היו הולכים במדבריות, התלמידים של רשב"י פתאום היו מגיעים לאיזה מערה שומעים אנשים יושבים ולומדים, לומדים תורת רשב"י. הולכים על ההרים, הולכים מעיר לעיר, ממדינה למדינה פתאום מגיעים לאיזה מערה שומעים איזה קולות, פחדו אולי זה ליסטים, שודדים פתאום שומעים זה דברי תורה, שומעים לפי הניגון זה דברי תורה. ראו אנשים יושבים עם נרות, סוחרים עזבו את הבתים, את הנשים, הלכו לכמה חודשים במדבריות. מסביר היערת דבש שבזמן רשב"י האור של רשב"י האיר בכל העולם, כי כשאנחנו מתכללים בתוך הצדיק, אנחנו מחליטים ללמוד תורה אז זה מאיר בכל העולם כולו."
"יוסף הצדיק נבחר לשבת בבית האסורים וה' סיבב שיוסף יגיע לכל הדרגות, לכל המעלות, אחרי זה בא המלאך גבריאל  ולימד אותו שבעים לשון. כל הדרגות יוסף השיג בבית הסוהר, היום יש בכל בית סוהר בעולם, בארה"ב, בא"י, בתי כנסת עם ספרים ואדם לא צריך להתבלבל שהוא בבית הסוהר. הוא צריך לנצל את זה לגמור את הש"ס כמה פעמים, את השו"ע כמה פעמים, אפשר להכניס דיסקים של הדף היומי, של גמ', של ליקוטי מוהר"ן, כדכתיב 'ויהי ה' את יוסף בכל מקום', יוסף ראה את ה', הוא לא חשב שהוא בא מאבא, הוא בא מאמא, הוא 'ויהי ה' את יוסף', וה' סידר במיוחד שיוסף יהיה 13 שנה בבית-סוהר."
"אדם צריך לעשות לעצמו בית סוהר לבד."
התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

לְשׁוּבוּ בָּנִים הָיְתָה אוֹרָה וְשִׂמְחָה • גלריית תמונות מרהיבה משמחת פורים בחצר גינת ביתן המלך

לפניכם גלריית תמונות מרהיבה ביופיה משמחת הפורים בחצר גינת ביתן המלך – חצר בית מדרשינו …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *