צור קשר עם הרב ברלנד

האזינו: חדש. אברהם הבין שאי אפשר לקבל את האורות אינסוף רק על ידי שעבוד. הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

מה עושה אדם נורמלי שנמצא בצרה? מנסה להירגע, לזעוק להשם ולבקש על נפשו. מה עושה הצדיק יסוד עולם כשהוא מסובל בייסורים? שר להשם יתברך, מאמין בכל כולו שהכל זה רחמים גדולים במטרה להוריד עוד הרבה אורות אינסוף.

"הכל זה אורות אינסוף, הכל זה כלים לאורות אינסוף", פותח מורינו הגה"צ הרב ברלנד שליט"א את שיעורו הקדוש. "כתוב 'כי גר יהיה זרעך בארץ לא להם ועבדום ועינו אותם ארבע מאות שנה', קראתי בהגדה של הרב ברוך אשל"ג שהוא שואל למה אברהם לא מתווכח? מה זה ארבע מאות שנה? שיגיד להשם שיוריד לו קצת, כמו שהוא אמר בסדום: 50,45. למה הוא לא מתווכח? למה הוא מקבל את הגזירה של הגלות כל כך באהבה וברוח טובה? "ומתרץ – אברהם הבין שאי אפשר לקבל את האורות אינסוף רק על ידי שעבוד, לכן הוא שאל: 'במה אדע כי אירשנה', אברהם יודע שאי אפשר לקבל שום מתנה מהשם רק על ידי שעבודים וייסורים".

"אברהם אבינו היה לפני מתן תורה ולא הייתה עדיין תורה איתה בונים כלים, לכן לא הייתה לו ברירה, בכדי לקבל אורות אינסוף היו מוכרחים ל'כי גר יהיה זרעך בארץ לא להם ועבדום ועינו אותם ארבע מאות שנה'. כל פעם שיש לאדם איזה שעבוד או צרה, זה רק להכין לו כלים לאורות אינסוף, כל צרה זה להכין לו אינסוף כלים, אז כשאדם נמצא בצרה הוא לא צריך לזרוק את הצער כמו יוסף הצדיק". "כשאדם נמצא בצרה תעשה צהר, 'צהר תעשה לתיבה', כל צרה זה צהר לאורות אינסוף ולכן בכלל לא צריך לבקש מהצרה, אסור לבקש בכלל שיהיה פחות, כמה שיותר יהיה צרה על ידי זה עושים כלים לעוד אינסוף, כי השם הוא אינסוף ממש, החסד של השם זה מעל לשמיים, מעל כל דמיון, מעל כל רעיון ".

      שיעור-הרב-הכל-כלים-לאינסוף

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

שיעור לתושבי נתיבות במעונו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

אמש יום רביעי ליל ד' ניסן התשפ"ד נכנסו אנשי שלומינו מהעיר נתיבות לשיעור בקודש פנימה, …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *