צור קשר עם הרב ברלנד
אהרון שוורץ הרב ברלנד
אהרון שוורץ עם קצין המשטרה

האזינו: "זוהי שיטת עינוי מודרנית, אם לפני מאה שנה היה ה – k.g.b מענה בשוקים חשמליים, היום עוצרים אדם עד סוף ההליכים" – אהרון שוורץ על עינוי הדין של הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

"הרב שליט"א בעצמו החליט על מהלך הסדר הטיעון וכולנו מכבדים את החלטתו". מתאר הרב אהרון שוורץ לרדיו קול ברמה את ההרגשה בעקבות הסדר הטיעון של הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א. "נכון שהיינו מעדיפים להוכיח לגמרי את חפותו של הרב שליט"א, בה אנחנו בטוחים לחלוטין, עם זאת אסור לשכוח שהרב יושב כבר כמעט 8 חודשים מאחורי סורג ובריח. כעת הרב נמצא בישראל, אבל לפני כן הוא עונה בכלא של מדינת עולם שלישי (דרא"פ) בתנאי כליאה מהקשים בעולם. אם הרב לא היה עצור עד תום ההליכים, בוודאי שהיה עדיף לפרק את כל עלילות השווא נגדו, אבל ידוע שבמדינת ישראל, עכב הלחץ הגדול על מערכת המשפט, יש להם מדיניות של הפעלת לחץ על הנאשם שבעזרתו הם כופים על הנאשם להגיע להסדר טיעון מהיר. זוהי שיטת עינוי מודרנית, אם לפני מאה שנה היה ה – k.g.b מענה בשוקים חשמליים, היום עוצרים אדם עד סוף ההליכים".
      אהרון-שוורץ-קול-ברמה

"אנחנו לא היחידים שסוברים כך, גם השופטת מרים נאור הצביעה על העובדה הזו ועוד רבים אחרים. השיטה הזו התחילה בתקופת המפכ"ל דנינו והיא פסולה מיסודה, היא כופה את הנאשם, אפילו כשהוא חף מפשע, להודות במעשים שלא קשורים אליו. מדובר באדם בן-80 עם בעיות בריאות חמורות מאוד שימצא במהלך של משפט של כמעט שנתיים בהם אולי נצליח לפרק את כל עלילות השקר כנגדו. כולנו בטוחים בחפותו, אבל הבריאות של הרב שליט"א חשובה לנו יותר".

"הנתון הוא כי במדינת ישראל יש 97% הרשעות, האם זה נראה נכון? אמיתי? מציאותי? 97% מכלל המגיעים לביהמ"ש באמת עשו את מה שטוענים כנגדם? כל מי שמכיר את שיטת המשפט בישראל יודע שיש פה אילוץ. לצערנו השופטים כיום משמשים כחותמת גומי של הפרקליטות, כל בקשות הפרקליטות התקבלו במלואם ע"י השופטים. כל הערכאות דרכם ניסינו לשנות את ההחלטה לשים את הרב במעצר עד תום ההליכים נדחו – הגענו למצב של אין ברירה, בריאותו של הרב שליט"א חשובה יותר.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

כָּל שְׁתִיַּת הַיַּיִן זֶה לְהַגִּיעַ לִידֵי דְּבֵקוּת בַּה' לִרְאוֹת אֶת ה' פָּנִים אֶל פָּנִים! • שיעור אש להבה לחג הפורים מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

כיצד מבטלים את הדינים בפורים > מתי מתגלית יסוד הארת 'אבא' > מהו לבסומי בפוריא …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *