צור קשר עם הרב ברלנד
להגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א אין זמן להתייחס לכל הרודפים אותו

דבריו החריפים של הרב סלמנוביץ' שליט"א – "להגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א אין זמן להתייחס לרודפים אותו"

"צריך להעמיק מאוד בדרך של מורינו הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א", פותח הרה"ח הרב יעקב משה סלמנוביץ' שליט"א, מבחירי משפיעי ברסלב בדורנו, את דבריו היוקדים והחריפים אודות הרודפים אחרי הרב ברלנד שליט"א. "הזהר הקדוש אומר שלמעשה הבל ניצח את קין למרות שהוא מת על ידיו. וצריך להבין מדוע הבל לא הורג את קין בזמן שהוא נוכח כבר לראות שקין רוצה להזיק לו? אבל יש עניין גדול בכך, כי אם הבל היה הורג את קין אז וודאי שלא הייתה תקומה."
"כי מהבל יצא משה רבינו, ויצאו הלווים שלא חטאו ועסקו בתורה כל הזמן, ואם הבל היה הורג את קין לא היה יוצא ממנו כל הטוב הזה. כי הבל הוא מצד הרחמים, הוא צריך להיות רחמן והוא ריחם על קין אע"פ שהוא ידע שקין רוצה להזיק לו. מזה יצא כל השתלשלות הרחמים, שמשה רבנו הוא היה הרחמן מכל."
      מפעל-הפורמטיםהרב-סלמנוביץ-ערוך

"מכאן מובן שאלו שנלחמים בצדיק (הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א) שהוא האדם שרוצה להביא את הגאולה, הם בחינת אנשים הנקראים בני נידה, כלומר, כאלו שאוחז בהם כוח של טומאה. שאם האדם לא זיכך עדיין את ליבו אז יש לו בחינה של טומאה. והטומאה הזו היא הגורמת לאדם לחלוק על הצדיק. כמו שרבנו הקדוש אומר על מי ששולח את ידו בשלומיו, היינו, באלה שעוסקים לעשות שלום בין ישראל לאביהם שבשמיים, אלא שמביאים את הגאולה ממש, הוא נקרא מחלל את ברית ה'. לעומת זה, מהנהגות הצדיק וממעשיו הטהורים רואים עד כמה הוא קדוש וטהור."

"הבל רואה את הנקודה הטובה שבקין, כי הוא יודע שבנשמות היוצאות מקין יש ניצוץ קדושה שצריך לברר. ואע"פ שיש בהם הרבה רע אפשר לזכך את הנשמות הללו ולכלול אותם בקדושת ישראל. וזו בדיוק ההנהגה הקדושה של הרב ברלנד שליט"א שאני בכלל לא יכול לדבר מצדיק שכזה שכמעט ולא היה צדיק כמוהו מאות בשנים. עבודות ה' נוראיות שהוא עושה."

"זה הסוד, שהצדיק מרחם על קין למרות שהוא רואה שהוא יכול, כביכול, להשמיד את כל היהדות החרדית. ופה מגיע אבל גדול, כי כל המציאות הזו יכלה להתקיים לפני יותר מחמשת אלפים ושבע מאות שנה, אבל היום אין לנו כבר זמן שהבל (צדיק האמת) ימות ויבוא אחריו שת וכו'. לכן, הרב ברלנד שליט"א עושה מה שהוא עושה, כלומר, מעורר אותנו ע"י שמבקש מאיתנו להתפלל, להגיד תיקוני הכללי וכו'. כי אנחנו ממש לפני הגאולה ולגלות נשאר ממש רק כמה דקות."

"כבר כ"כ הרבה גלויות וייסורים עברנו מאז הירידה למצריים ועד היום, אין יותר זמן לגלויות ומיתת הרשעים. שאברהם אמר לאברהם אבינו, 'שב לימיני', שכביכול אמר לו, זו לא הדרך של היהדות לזרוק חצים ולעשות מופתים, אפילו שהעפר הפך לחצים וחרבות. אלא, ה' אומר לאברהם שישב וילמד תורה ויתפלל."

"וגם אצל הרב ברלנד שליט"א ראינו מופתים נוליעראיים, שזה בכלל לא מפליא אותנו אחרי שאנחנו יודעים עד כמה הוא עבד ושיבר את הטבע שלו. אבל, ממש רואים את זה אצל הרב ברלנד שליט"א, שהוא לא מנסה לנקום או להזיק לרודפים אותו, אלא הוא יושב ולומד ומלמד תורה בעיון חזק. הם רודפים אותו והוא באותו זמן מלמד שיעור בקצות החושן אין לו זמן להתייחס אליהם בכלל, זה לא מעניין אותו."

"לא קיים שום דבר שאינו אלוקות אצלו, לא עוברת שנייה שהרב ברלנד שליט"א לא מיחד את ה' יתברך. הייתי בחדר של הרב בבית"ר בשנים הכי קשות שרדפו אותו ומולו היו תלויים שלוש שמי הוויה, מימין, משמאל וממול, וכל השיעור הרב ברלנד שליט"א עובר עם ראשו בין שלושת השמות הקדושים. ואם לא די בכך, הוא עושה את שם ההויה באצבעותיו ללא הרף, אפילו בממן של לימוד עמוק."

"הרב ברלנד הוא לא רב של קהילה, אלא הוא צדיק הדור שצריך לסדר את כל העניינים לקראת הגאולה. הרב צועק כבר שנים שצריך להחזיר את כל עם ישראל בתשובה. ואנחנו בעבודתנו צריכים לעזור לו לסיים את תיקוני הגאולה."

דברי הרב יעקב משה סלמנוביץ הושמעו בקו ברסלב העולמי ( 02-800-8800 מארה"ב 18456400007 מאנגליה 442038073333).

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

כְּשֶׁהָיִיתִי בְּפּוֹנִיבֶז' שָׁמַעְתִּי בְּשֵׁם הָרַב הַגָּאוֹן ר' יְחֶזְקֵאל לֵוִינְשְׁטֵיְין: קובץ מימרות בשם המשגיח מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א • ליומא דהילולא

היום י"ח אדר־ב' חל יוֹבֵל שנים להסתלקותו של 'המשגיח' בישיבת פונוביז' הגאון הגדול רבי יחזקאל …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *