צור קשר עם הרב ברלנד

התבטאות של גדול משפיעי ברסלב הרב שמואל הורביץ זצ"ל על הגה"צ ר' אליעזר ברלנד שליט"א ומכתב סודי שהוא קיבל

מתוך עלון כנישתא חדא גליון 41 סיון תשע"ה

סיפור מדהים שסופר לאחרונה ב'קו המידע' ע"י הרב אהרן ברלין רב בית המדרש ברסלב שבפלטבוש בארה"ב, תלמידו הראשון של מורנו הרב שליט"א. "כשהייתי בחור הייתי נוסע כמעט כל ערב ראש חודש למירון יחד עם הרב ברלנד, באחת הנסיעות למירון ראיתי את ר' שמואל הורביץ זצוק"ל יושב ומתבונן הרבה זמן על הרב ברלנד בעת שהוא התפלל תפילת שמונה עשרה, ממש הבחנתי שהוא מתרכז לשמוע ולראות אותו, חיכיתי להזדמנות טובה וניגשתי אליו וביקשתי שיגיד לי מה שהוא חושב על הרב ברלנד, אז אחרי שנדנדתי לו הוא אמר לי "תדע לך שמכל האנשים שראיתי בחיים שלי, עוד לא ראיתי אחד שהתפילה שלו היא בכזו אש ובכזה מוח, לא ראיתי דבר כזה!" אז אמרתי לו "מה זאת אומרת אתה הרי ראית את כל הגדולים של ברסלב (מהדור הקודם), עוד לא ראית דבר כזה?!" אז ר' שמואל ענה לי "כל מה שראיתי את העובדים הגדולים בפולין ובאומן, סוף כל סוף הם היו אנשים צדיקים אבל בגדר אנשים, אבל פה מדובר במלאך אלוקים, אתה לא מדבר מבן אדם, זה בכלל לא השוואה זה שונה לגמרי" והוסיף לי "שכזה מוח גם לא ראיתי".

מי שהכיר את ר' שמואל הורביץ יודע שהוא היה מאוד זהיר בלשונו ואם הוא אמר כזה דבר אז זה באמת היה כך בלי גוזמאות.

ר' שמואל הורביץ זצ"ל, שסיפור חייו הנפלאים והמלאים במסירות נפש אין סופית נכתב על ידו וראה אור בספר "ימי שמואל" 3 כרכים, התקרב לברסלב בארץ ישראל בשנת תר"ע. עשרים שנה הוא כסף להגיע לציון רבי נחמן באומן ואחרי אינספור מניעות הוא הגיע לאומן בשנת תר"צ במסירות נפש עילאית ושם הוא פגש את זקני ברסלב מהדור הקודם ומשם נסע ללובלין לפגוש את שאר זקני ברסלב. במשך 3 שנים אסף את כל המכתבים והסיפורים שהיו, בתוכם המכתבים של הצדיק ר' אברהם בן ר' נחמן זצוק"ל, וחזר לארץ להדפיסם. בזכותו יש לנו היום את הספרים של ראב"ן. הרב שיק זצ"ל כתב עליו פעם "לולא ר' שמואל, לא היה נשאר אפילו עלה אחד מספרי ראב"ן, וסיפר לי פעם כשזכה להדפיס את הספר 'ביאור הליקוטים', והנה הוא רואה בחלומו שבא אליו ראב"ן ונותן לו נשיקה על המצח, ואומר לו זה בשביל שמסרת את נפשך להדפיס את ספרי".

יש גם הרבה מכתבים שר' שמואל אסף ושעדיין לא הודפסו, ואחד מהם נשלח אלינו ע"י הרב החשוב א.ב.ח שליט"א שחפץ בעילום שם, מכתב של ר' געציל תלמיד של ראב"ן וזה לשון המכתב:

יום ו' חצות היום ח' תמוז תרל"ב רבי אברהם נ"י קם מהמקווה ואחרי התלבשו במלבוש שבת היה בהתלהבות נוראה ועצומה ובדביקות עצומה ואמר "כי בערך יובל שנים יקום נער יפה תואר וטוב רואי אשר יחדש את העניין של רבינו בדבר חדש אשר עוד לא היה דבר פלא כזה, וזה יעשה מהפך גדול מאוד לעניין הגאולה וטובה גדולה לכל העולם כולו אמן במהרה בימינו.

הרב א.ב.ח שליט"א רב בית כנסת ברסלב במרכז הארץ המוסר שיעורים בכל רחבי הארץ, סיפר לנו שכאשר ראה את המכתב מיד הוא אמר שהכל מתאים מאוד למורנו הרב שליט"א, וכנראה ר' אברהם בן ר' נחמן התכוון על הרב שלאחר בערך יובל שנים הוא נולד והיה "נער יפה תואר וטוב רואי" שחידש את העניין של רבינו בדבר חדש וכו'… ובנוסף לרוח הקודש שהיתה לר' אברהם בן ר' נחמן כידוע, היה באמתחתו ספר "מגילת סתרים" מרבינו הקדוש שרשום שם כל תהליך ביאת הגואל  מה יהיה ואיך. רבינו ציווה שזה יישאר בסוד עד לזמן המתאים, ורק אחד בדור יהיה רשאי להחזיק אותו. כמה פעמים ראב"ן רמז דברים שרשומים במגילה, וכנראה זהו אחד מהדברים. ומובן למה ר' שמואל הרביץ התבטא על הרב בצורה כזאת.

נ.ב. לאחר שפרסמנו את הדברים האלה בעלון, הגיע אלינו יהודי ששמע בשם ר' שמואל הורביץ בזה הלשון: "א מענטש וואס איז געוורן א מלאך, האט מען שויין גיזען. אבער א מלאך אזוי ווי ר' לייזער – קען מען נישט וויסן ווי וייט קען הער גיין…"
(בן אדם שנהיה בדרגת מלאך כבר ראיתי. אבל מלאך ממש כמו הרב אליעזר ברלנד – מי יודע לאיזה דרגות הוא כבר יכול להגיע…)

האזינו לראיון

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

לְשׁוּבוּ בָּנִים הָיְתָה אוֹרָה וְשִׂמְחָה • גלריית תמונות מרהיבה משמחת פורים בחצר גינת ביתן המלך

לפניכם גלריית תמונות מרהיבה ביופיה משמחת הפורים בחצר גינת ביתן המלך – חצר בית מדרשינו …

One comment

  1. אוי לאוניה שאבד קברניתה ואוי לו לדור שהקברניט והמגדלאור המזכה הרבים הגדול בדור נמצא בעוונותינו במקום השפל והבזוי והנגדף והמחולל אוי להם לשועלים מחבלי הכרמיים ..אוי איזה טעות אתם עושיים ירדו לגיהינם ולא יעלו יכו אתכם מלאכיים עד יופשל עורכם ובשרכם בעגלה רתומה אלייכם ובנושאיכם אותה יכוכם מלאכי מעלה עד שתיהיו עצמות ותיפלו לארץ וכך שוב ושוב ולא תעלו כך יעשה לכסיל ואפיקורסים כמותכם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *