צור קשר עם הרב ברלנד
האדמה בלעה את קרח - הרדיפה אחר הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א
המרגלים חלקו על הצדיק

חובה לקרוא: שאל ה"יטב לב" את סבו הקדוש – "ואיך יתכן שלא הצטרפת למשה רבינו ע"ה?" המאמר החשוב – 'והצדיקו את הצדיק' – שופך אור על הרדיפה הקשה אחר הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

"אליך ברסלבר אחד", פותח את דבריו אחד מחשובי חסידי ברסלב בארה"ב בכאב ליבו. "ב"ה הגעתי לברסלב. הגעתי כי הייתי מבקש ומחפש, והשי"ת ברוב רחמיו וחסדיו הנחני עד שהגעתי לרביז"ל, תודה לקל. גם אחרי שהגעתי לברסלב, ומצאתי את הדרך הנכונה, מ"מ עדיין מתעוררות מידי פעם בפעם סוגיות חדשות ומצבים מתחדשים המצריכים לצאת מחדש לבקש ולחפש, איזו היא הדרך הנכונה אשר בה אנו צריכים ללכת ולצעוד, לא נפסיק להיות מבקשים ומחפשים לחפש את דרך האמת."

"עכשיו אנו עומדים באחת מן הפרשיות הללו, כשעלה הנושא סביבות הרב אליעזר בן עטיא נ"י. כמה מן החשובים בברסלב והרבה מחברי החליטו לצאת ולמחות נגדו, אחד המרבה ואחד הממעיט, והם דוחפים גם אותי להצטרף למערכה. חשבתי דרכי, ובליבי עלו כמה מחשבות וספיקות. אשתף אותך באותם המחשבות, אולי תוכל לעזור לי להגיע לבירור הענין, לקיים מה שנאמר: "אז נדברו יראי ה' איש אל רעהו"." ואז ממשיך בעל המאמר ומפרט את דבריו, כשהוא מתחיל בדברי הישמח משה זיע"א.

א. מעשה מהרה"ק בעל ישמח משה זיע"א.

הרה"ק ה"ישמח משה" היה אומר שהוא זוכר את כל הגלגולים הקודמים שלו, והוא זוכר שהיה מיוצאי מצרים, והיה חי בדור המדבר, שאל אותו נכדו ה"יטב לב" זיע"א לאיזה מחנה הוא היה שייך במחלוקת משה רבינו ע"ה וקורח ועדתו, לאיזה צד הצטרף.

ענה ואמר: "אני נשארתי ניטרלי, באמצע, לא למשה רבינו ולא לקורח."

שאלוהו: "היתכן, ואיך יתכן שלא הצטרפת למשה רבינו ע"ה?"

ענה להם: "אין לכם השגה איך היה נראה קורח… ", ע"כ המעשה.
"שמעתי המעשה ונתבהלתי. תמיד חשבתי שאין שום ספק  בעולם שאם הייתי שם בדור המדבר, בודאי הייתי מהתומכים הנלהבים של משה רבינו עליו-השלום, בודאי לא הייתי ח"ו מעדת קורח. אבל ה"ישמח משה" אומר שהוא עמד באמצע… וא"כ מה נימא אנן אבתריה, אם הישמח משה לא ידע, מהיכן אדע אני."
כדאי מאוד לקרוא את המאמר, הוא שופך אור גדול על הטעות הגדולה ברדיפה אחר הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א, ולא רק. המאמר גם מראה איך אותה המחלוקת על הצדיק חוזרת בכל פעם מחדש ולמעשה מעכבת ודוחה את הגאולה.

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

להורדה [11.28 KB]

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

כָּל שְׁתִיַּת הַיַּיִן זֶה לְהַגִּיעַ לִידֵי דְּבֵקוּת בַּה' לִרְאוֹת אֶת ה' פָּנִים אֶל פָּנִים! • שיעור אש להבה לחג הפורים מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

כיצד מבטלים את הדינים בפורים > מתי מתגלית יסוד הארת 'אבא' > מהו לבסומי בפוריא …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *