צור קשר עם הרב ברלנד
הגה"צ הרב אליעזר ברלנד בצעירותו
הגה"צ הרב אליעזר ברלנד בצעירותו

הרב משה שפיצר שליט"א בדיבורים נדירים על תקופת בחרותו של הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

הרה"ח הרב יעקב משה שפיצר שליט"א מכיר את הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א כבר 55 שנה, מאז שלמדו יחד בישיבת כנסת חזקיהו בכפר חסידים. בשיחה נדירה עם  קו ברסלב אמת  (02-800-8800 מארה"ב 18456400007 מאנגליה 442038073333) הוא שופך אור על נקודות נשגבות מעברו של מורינו הרב ברלנד שליט"א, דברים שנמשכים ועולים מעלה עד היום.
"הרב ברלנד נחשב לבחור הקדוש ביותר בישיבה, אי אפשר לתאר אתה ההתמדה שהייתה לו כבר אז בלימוד. ללא שום גוזמה, הרב ברלנד יכל לשבת וללמוד שעות על גבי שעות רצוף בעמידה. ההנהגה שלו היוותה דוגמה בישיבה, כאשר כל הליכותיו היו מדודות לפי ההלכה." מספר הרב שפיצר.
      מפעל-הפורמטיםכפר-חסידים

"הכרתי אותו מצוין וכל בחור שהגיע לישיבה ורצה לקבל דוגמה להתנהגות בקדושה ופרישות, הייתי מראה לו את הרב ברלנד שליט"א. לדוגמה, ככלל הוא היה ממעט בדיבור, אך כשהגיע חודש אלול הוא לא היה מדבר בכלל. הדברים הללו היו נדירים וכל שכן לבחור צעיר. הרב ברלנד מעולם לא לקח חלק בטיולים וכדומה, הוא היה פשוט משהו מיוחד במינו."

"עקבתי אחריו אח"כ במשך שנים וראיתי את העליה שלו, אמנם הוא עלה מעלה מעלה, אך האדם הזה הוא קדוש מרחם אימו. העסק היחיד שהיה לו היה עם תורה ותפילה, כל ההנהגה שלו, האכילה, ההילוך, הכל היה רק בתורה ותפילה."

"אני שומע את הרינונים שיש עליו לאחרונה, אך אני יכול להגיד לכל ההולכים אחריו – אשריכם שיש לכם כזה מנהיג. ואני לא אומר את הדברים סתם, אני לא חסיד ברסלב ולא חסיד של הרב ברלנד שליט"א, אבל באמת שהוא אדם גדול מאוד – בלי כל ספק אלו ניסיונות שמשמיים נתנו לו והוא צריך לעבור את זה."

"אני מאוד מתפלא שבכלל יכלו להדביק לו איזה רבב, כי אין דבר כזה, מי שמכיר אותו משנים עברו יודע את העליה הרוחנית שלו, את הקדושה והתורה שלו."

"כל המגמה שלו היא לקרב את האנשים לאבינו שבשמיים ובלי כל ספק כל מעשיו הם לשם שמיים. בכל זאת למדתי איתו כמה שנים ואי אפשר לשחק, אפשר להעמיד פנים לזמן מסוים, אבל לא שנים. שנים על גבי שנים שהמהות של הרב ברלנד שליט"א הייתה ללא שום קשר לעולם הגשמי."

"העקשנות שלו בעבודת השם הייתה לשם דבר, הוא יכל לעמוד שעות וללמוד בקול, ולומד, ולומד. התפילה שלו הייתה בקול ובמסירות נפש, ראית עליו – 'קול עצמותיו תאמרנה'."

"בזמנו הרב ברלנד שליט"א היה מחמיר כמו החזון איש לא להשתמש בחשמל בשבת, לכן הוא חיבר פנס עם סוללה לסטנדר שלו בכדי שלא להשתמש באור שבישיבה שבא מחשמל."

"הבחורים בישיבה היו נוהגים בערב שבת ללכת קצת לים, שאלתי את הרב ברלנד שליט"א מדוע הוא אף פעם לא מצטרף אליהם והוא ענה לי, 'עזוב אותי מהדברים הללו'."

"אף פעם לא ראיתי אותו מקניט מישהו או שמדבר על מישהו. אף פעם הוא לא ישב עם הבחורים שישבו בחוץ ופטפטו אחרי הלימוד, את הרב ברלנד שליט"א ראית רק בדברים של תורה וקדושה. הוא היה ממש מנגן את הלימוד בחיות גדולה. אהבתי אותו והייתי מקורב אליו."

"אני זוכר שהיה מבצע צבאי גדול של פעולת תגמול וכל הבחורים דיברו מזה, שאלתי אותו, הרב אליעזר אתה לא יודע מה קרה? הוא היסה אותי שלא אפסיק אותו מהלימוד תוך שהוא אומר לעברי: 'נו, נו, נו."

"כל מה שסיפרתי זה לאמיתה של תורה. אמת אמרתי, אבל מעט, יש עוד הרבה יותר. אני לא יכול להוציא את כל מה שאני מרגיש כלפי הרב ברלנד שליט"א, אך זו האמת לאמיתה.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

כָּל שְׁתִיַּת הַיַּיִן זֶה לְהַגִּיעַ לִידֵי דְּבֵקוּת בַּה' לִרְאוֹת אֶת ה' פָּנִים אֶל פָּנִים! • שיעור אש להבה לחג הפורים מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

כיצד מבטלים את הדינים בפורים > מתי מתגלית יסוד הארת 'אבא' > מהו לבסומי בפוריא …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *